Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon? 60D, of 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Canon? 60D, of 7D

    Hoi, beste camera/foto-liefhebbers...
    Ben eind 2009 gestart met een (instapmodel) Canon 500d, met de kitlens 18-200 mm. Heb ondertussen ook de 100-400 mm (4,5/5,6) aangekocht. En ben ergens nie echt tevreden... Wil nu m'n grenzen verleggen, qua body, en heb mijn oog laten vallen op de 60D, maar ook op de 7D, wie kan mij wat advies geven, of tips... Iedereen welkom ! Piet uit Brugge
    Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

  • #2
    Re: Welke Canon? 60D, of 7D

    Ja! ikke alweer. Ik denk dat het niet bij de lenskwaliteit(en) ligt, maar met de mogelijkheden van het toestel, wat denken jullie? Laat jullie maar gaan. . .
    Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

    Comment


    • #3
      Re: Welke Canon? 60D, of 7D

      Op het gebied van lenskwaliteit valt er toch iets te zeggen over de 18-200, verwacht niet van hier superfoto's mee te trekken.

      op het gebied van body's kijk hier eens naar:

      Dpreview 7D
      Dpreview60D

      Ik persoonlijk zou gaan voor de 7D. Voor een kleine 500 euro meer heb je een dubbel zo hoge iso, een framerate van 8 seconden, een 100% zoekerbeeld en een betere (draadloze) aansturing van externe flits.

      Maar misschien zou ik eerst investeren in goed glas. Een goed groothoekje, standaardlensje (17-40, 17-85, 17-55) en de deftige telezoom (maar die heb je al). Ik heb een 1000D en ik ben van plan om die toch minstens 6 jaar te gebruiken, jij hebt een 500D die stukken beter is en je doet die al weg na amper 1.5 jaar. Zonde!!!.


      met vriendelijke groet
      een enthousiaste canon gebruiker
      Last edited by Jeroen Demaeght; 25 januari 2011, 19:18.
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #4
        Re: Welke Canon? 60D, of 7D

        En ben ergens nie echt tevreden...
        Wat juist ?

        Gebruiksgemak terzijde gelaten, ga je als belangrijkste technische beperking van de 500D tov de 7D (en in veel mindere mate de 60D) de snelheid van AF en de framerate hebben, evt ook de microfocus adjust wanneer je 100-400 niet juist afgesteld is op je body
        Als je deze zaken nu niet mist zal je met een 7D geen betere fotos maken

        Comment


        • #5
          Re: Welke Canon? 60D, of 7D

          Ik weet niet welke 18-200 je hebt, maar recentelijk de Tamron op de 7D gehad. Ik zou het niet doen... Vond het verschil toch behoorlijk ten aanzien van de 17-55/24-105. Met goed glas zul je (waarschijnlijk) meer winst boeken.

          Welke beperkingen heeft volgens jou de 500D ?

          Ik zou het geld invensteren in glas. Bijvoorbeeld de 15-85 | 17-55 | 24-105 etc

          Èén van de dingen die ik ondertussen wel geleerd heb dat de grootste beperking de gene is die op het knopje drukt in plaats van de apparatuur. Kennis en kunde is een belangrijk onderdeel en dan pas komt je apparatuur. Op bijvoorbeeld flickr zijn erg veel foto´s terug te vinden van bijvoorbeeld een 350D/400D waar de meeste die een duurdere/nieuwere camera bezitten alleen nog maar van kunnen dromen (waaronder ik zelf )
          Last edited by Superdaantje; 26 januari 2011, 09:35.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Canon? 60D, of 7D

            TS,
            Je geeft aan niet tevreden te zijn. Ik adviseer je om een partijtje gemaakte foto's te gaan analyseren. Niet alleen op zaken als scherpte en belichting maar juist ook op zaken als compositie, lijnvoering, uitsnede, keuze scherptediepte e.d.

            Stel je dan de vraag hoe je zo'n foto beter had kunnen maken. Bijvoorbeeld ander camera standpunt, andere belichting, andere uitsnede e.d.

            Daarna komt de vraag wat je dan nodig hebt. Meer pixels? Andere brandpuntafstand? Stapje naar voren of naar achteren bij het maken van de foto? Ander diafragma? Ander moment van de opname? Etcetera.

            Wanneer je hier wat tijd insteekt kom je er vanzelf wel achter wat de oplossing is.

            Hou je ons op de hoogte van je bevindingen?
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Welke Canon? 60D, of 7D

              Koop een 2dehands 50D voor een klein meerprijsje dan je je 500 d verkoopt en koop van het geld dat je bespaart goed glas.
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment


              • #8
                Re: Welke Canon? 60D, of 7D

                Ken je de basisbegrippen van fotografie?
                Als je niet vertrouwd bent met iso, diafragma, scherptediepte, sluitertijd..., dan ben je beter af met een 60D die nog een aantal voorgeprogrammeerde standen heeft (portret, landschap, sport...).

                Met een 7D zal jij zelf moeten bepalen wat de camera moet doen.
                Dat is dus een camera die eerder bestemd is voor de gevorderde amateur, die goed weet waarmee hij of zij bezig is, en op die manier het beste uit de camera kan halen naargalang de omstandigheden en het soort foto dat uit de camera moet komen.

                Als je jezelf bij de gevorderde amateurs rekent, dan heb je het meeste aan een 7D, in het andere geval is een 60D een veiligere keuze.

                Voor sportfotografie heeft de 7D met de betere autofocus ook wel een voordeel ten opzichte van de 60D.



                Als er slechte foto's uit een camera komen, dan ligt dat meestal wel aan de persoon die op het knopje heeft gedrukt....
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Canon? 60D, of 7D

                  Als je een DSLR en zijn lenzen beschouwd als een ketting, dan kun je makkelijk zien wat
                  de zwakste schakel is.
                  En hier zijn dat je lenzen. Zo'n 18-200 is misschien wel leuk als vakantie-lens, maar daar
                  is ook alles mee gezegd. Ik ga het nog straffer zeggen. Schroef die 18-200 op je nieuwe
                  7D en ik zal mijn 17-55 2.8 op je 500D draaien. Dan ga ik de betere resultaten behalen.
                  Op elk gebied. Zeker weten.
                  Een nieuwe, betere, duurdere body gaat je enkel beter resultaat opleveren indien je ook
                  gaat investeren in beter glas. Zo eenvoudig is dat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Canon? 60D, of 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Als je een DSLR en zijn lenzen beschouwd als een ketting, dan kun je makkelijk zien wat
                    de zwakste schakel is.
                    En hier zijn dat je lenzen. Zo'n 18-200 is misschien wel leuk als vakantie-lens, maar daar
                    is ook alles mee gezegd. Ik ga het nog straffer zeggen. Schroef die 18-200 op je nieuwe
                    7D en ik zal mijn 17-55 2.8 op je 500D draaien. Dan ga ik de betere resultaten behalen.
                    Op elk gebied. Zeker weten.
                    Een nieuwe, betere, duurdere body gaat je enkel beter resultaat opleveren indien je ook
                    gaat investeren in beter glas. Zo eenvoudig is dat.
                    Ik denk dat we in de ketting nog een schakel kunnen toevoegen en dat is de PietT-schakel.
                    Niet alleen vervelend dat hij niet wil aangeven waarom hij niet tevreden is, de 100-400L moet toch goede resultaten geven in combinatie met de 500D.
                    Hier moet sprake zijn van een technisch mankement of de fotograaf moet nog even verder oefenen en hobbyen met de combinatie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Canon? 60D, of 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door PietT Bekijk bericht
                      Hoi, beste camera/foto-liefhebbers...
                      Ben eind 2009 gestart met een (instapmodel) Canon 500d, met de kitlens 18-200 mm. Heb ondertussen ook de 100-400 mm (4,5/5,6) aangekocht. En ben ergens nie echt tevreden... Wil nu m'n grenzen verleggen, qua body, en heb mijn oog laten vallen op de 60D, maar ook op de 7D, wie kan mij wat advies geven, of tips... Iedereen welkom ! Piet uit Brugge
                      Allemaal modieus geleuter en napraterij , dat "ik wil mijn grenzen verleggen"
                      Zeg gewoon: ik verveel me en wil een nieuw speeltje met meer knopjes en status.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Canon? 60D, of 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                        Allemaal modieus geleuter en napraterij , dat "ik wil mijn grenzen verleggen"
                        Zeg gewoon: ik verveel me en wil een nieuw speeltje met meer knopjes en status.
                        GROOT GELIJK: zoal mijn bovenstaand advies: KOOP NIEUW GLAS en smijt die 18-200 in de vakantiekoffer en gebruik hem enkel als je maar 1 lens wil gebruiken maar dan moet je wel niet leuteren over kwaliteit.
                        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                        hier vind je mijn foto's en hier ook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Canon? 60D, of 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                          GROOT GELIJK: zoal mijn bovenstaand advies: KOOP NIEUW GLAS en smijt die 18-200 in de vakantiekoffer en gebruik hem enkel als je maar 1 lens wil gebruiken maar dan moet je wel niet leuteren over kwaliteit.
                          Je bent nogal zeker van je zaak en wijt het aan het glas (modieuze kudtuitdrukking voor objectief trouwens) maar je hebt kennelijk
                          nog niet in de gaten dat de 100-400 een goed 'stuk glas' is.
                          En toch is de TS niet tevreden.
                          Het is daarom zeer onwaarschijnlijk dat het aan het 'glas' ligt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Canon? 60D, of 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            nog niet in de gaten dat de 100-400 een goed 'stuk glas' is.
                            En toch is de TS niet tevreden.
                            Het is daarom zeer onwaarschijnlijk dat het aan het 'glas' ligt.
                            zoals in mijn eerste reactie vermeld weet ik dat de 100-400 een goede tele is maar de TS zijn groothoek en standaardlens (in dit geval in één, nl. de 18-22) is niet zo'n goede lens en aangezien dit 2 van de 3 is zou ik de TS aanraden om eerst te investeren in glas. De 500D is volgens mij geen body die je na 1,5 jaar wegdoet. Zoals gezegd ik heb een 1000D en ik ben daar zeer tevreden mee als een eerste toestel, ik ben van plan om die op zijn minst 6-7 jaar te gebruiken (ten minste als die niet eerder kapotgaat) en hem dan als 2de body te gebruiken.
                            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                            hier vind je mijn foto's en hier ook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Canon? 60D, of 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                              zoals in mijn eerste reactie vermeld weet ik dat de 100-400 een goede tele is maar de TS zijn groothoek en standaardlens (in dit geval in één, nl. de 18-22) is niet zo'n goede lens en aangezien dit 2 van de 3 is zou ik de TS aanraden om eerst te investeren in glas. De 500D is volgens mij geen body die je na 1,5 jaar wegdoet. Zoals gezegd ik heb een 1000D en ik ben daar zeer tevreden mee als een eerste toestel, ik ben van plan om die op zijn minst 6-7 jaar te gebruiken (ten minste als die niet eerder kapotgaat) en hem dan als 2de body te gebruiken.
                              Op zich ben ik het met je eens hoor, het is ook zo onduidelijk waarom de TS ontevreden is maar omdat
                              de 100-400 zijn ontevredenheid ook niet oplost dacht ik de oorzaak van zijn ontevredenheid niet bij de lensen te vinden.
                              Ik denk ook dat het zonde is om de 500D al zo snel weg te doen, tenzij de TS in bijzondere omstandigheden fotografeert zoals erg weinig licht of snelle actie.
                              Dan zou een andere body misschien een optie zijn.

                              Maar wanneer iemand een goed jaar bezig is met fotografie dan kan hij/zij meestal de grensen vooral verleggen van zichzelf en niet zozeer de spullen.

                              Comment

                              Working...
                              X