Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleempje

    Ik heb de laatste tijd gemerkt, als ik foto's trek op camera niets verkeerd te zien.
    Zet ik ze op de pc is er eentje waar een deel niet geregistreerd is, Dus m.a.w een zwart of wit vlak. Heeft iemand dat ook al meegemaakt? Vraag me af of het aan het sensor ligt of geheugenkaart.

    Als dit niet in de juiste topic staat, mag altijd verzet worden

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Groeten David
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust


  • #2
    Re: Probleempje

    Nog niet meegemaakt, maar lijkt me meer een probleem van de geheugenkaart.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Probleempje

      niet moeilijk om het probleem te achterhalen, stop er een andere geheugenkaart in als probleem nog steeds is dan is er een probleem met het toestel.

      grts
      korandoke
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: Probleempje

        typisch geheugen kaart probleem, komt dikwijls voor bij namaak sandisk kaartjes...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Probleempje

          Ik heb dat ook wel eens gehad met een echte Sandisk kaart. Dat ging zich wel maar op een
          foto om misschien drie- of vierhonderd. En niet telkens. Gewoon, af en toe.
          Trouwens, ik heb dat ook al eens gehad op de PC. Foto's bewerkt en op de pc gezet, om te
          bewaren. Niks mis mee.
          Maar na een paar jaar is daar zo eentje tussen waarvan de onderkant wit of zwart is. Gaat
          zich wel telkens maar om een enkele, willekeurige, foto, maar heb het toch altijd vreemd
          gevonden dat zo één file corrupt kan zijn geworden.

          Comment


          • #6
            Re: Probleempje

            Ik heb alleen maar originele sandisks.
            Iemand had hier gezegd van een andere te proberen, had dat ook al gedaan.
            hetzelfde resultaat. Daarmee ik dacht aan sensor, maar dan zouden ze het allemaal moeten
            hebben. Enfin, ik zal er eens een nieuwe gaan kopen. Miss zijn ze te oud. heb ze meegekocht met de camera.

            allesinds bedankt voor de reacties.

            Groeten David
            Photography is a way to see the world in detail.
            Fotograaf op rust

            Comment


            • #7
              Re: Probleempje

              k ken ook iemand die dat met een compact camera gehad heeft, bleek uiteindelijk ook de geheugenkaart te zijn die in coma lag...
              Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

              Comment

              Working...
              X