Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtspel Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lichtspel Gent

    Hallo iedereen,

    Deze week is het bij ons in Gent een lichtspektakel over de bekendste gebouwen in Gent.
    De moeite dus om eens te gaan fotograferen.

    Alle tips zijn welkom aangezien ik nog niet echt getrokken heb in het donker!

    groetjes
    canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

  • #2
    Re: lichtspel Gent

    ik weet van niks waar is dat en wanneer? beweegt dat?
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: lichtspel Gent

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      ik weet van niks waar is dat en wanneer? beweegt dat?
      Hier alle info: http://www.lichtfestivalgent.be/
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

      Comment


      • #4
        Re: lichtspel Gent

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        ik weet van niks waar is dat en wanneer? beweegt dat?
        27,28 en 29 januari, zeker de moeite! En ja denk wel dat er bij zijn die bewegen!
        canon 500 D /18-55mm IS, tamron 28-75mm

        Comment


        • #5
          Re: lichtspel Gent

          ik ben van de partij op zaterdag
          Last edited by Heembeek; 27 januari 2011, 06:56.

          Comment


          • #6
            Re: lichtspel Gent

            Ik ben gisteravond gaan zien, en het ziet er heel leuk uit
            Normaal gezien zou het belfort in "brand" gestaan hebben. Toen ik eraan kwam zag ik daar wat rook uitkomen en wat "vuur" aan de toren, ik ging in de Sint Niklaaskerk een foldertje gaan halen en toen ik terug buiten kwamm was het brandje gedoofd...
            Hopelijk is het deze avond terug aangestoken.
            Ik heb nog lang niet alles gezien omdat ik overal blijf plakken om dat te proberen te fotograferen.
            Aangezien dat het om verschillende voorstellingen gaat is het een beetje moeilijk om een richtlijn te geven hoe je dat best vast legt. Ik moet trouwens ook steeds proberen om in zo'n situaties de beste instelling te zoeken.
            Neem in ieder geval een statief mee en indien mogelijk een afstandsbediening om bewegingsonscherpte te vermijden bij afdrukken voor lange sluitertijden.
            Veel sucses!
            Canon 7D met een paar lensjes, statief en een flitser.

            Comment


            • #7
              Re: lichtspel Gent

              Prachtige foto's gemaakt, het Belfortbrandje was er regelmatig (zeker voor 21 uur). Teveel volk om rustig te werken. Statief zetten... om 9 uur was er geen plaats meer vrij aan de Koornmarkt.
              Ah ja: controleer je witbalans... Of beter: zet ze in naar je eigen kleurkeuze. Mijn vrouw had een andere voorkeur... Of in RAW-mode werken... Kan je filmen? Dan zijn er mogelijkheden door de lichtshow aan de oude post (Koornmarkt).
              Lenzen wisselen is door de massa en de duisternis moeilijk. Ik heb alle opnamen gemaakt met mijn 18-55/3.5 op 3200ISO. Indien je zoom een betere lichtsterkte heeft kan je een betere ISO waarde nemen. Voor mij waren de meest juiste kleuren op een instelling van 4000K. Mijn vrouw verkoos 3200K.
              Nog iets: alle stadsparkings waren volzet.
              mvg Guido
              Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

              Comment


              • #8
                Re: lichtspel Gent

                Het was inderdaad de moeite. Ik vond het niet evident om te fotograferen maar ben maar een beginneling. Ik heb ook veel ruis bij een hoge ISO maar de hoge ISO's had ik echt nodig.
                http://www.flickr.com/photos/ambigirl/

                Comment


                • #9
                  Re: lichtspel Gent

                  Of een statief mee nemen, ik heb vooral gefotografeerd op iso 200 f8 sluiter tussen 0,5 en 15 seconden.
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                  Comment


                  • #10
                    Re: lichtspel Gent

                    ik was zelf een beetje ontgoocheld: de meeste lichtprojecties waren bewegend, wat niet echt evident is voor een fotograaf die omwille van het gebrek aanlicht met lange sluitertijden moet werken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: lichtspel Gent

                      Ik heb me vooral geconcentreerd op de mensen die er rondliepen... waren heel mooie dingen mee te doen
                      ----------------
                      Mijn portfolio

                      Comment


                      • #12
                        Re: lichtspel Gent

                        Veel enthousiaste mensen...
                        Posten jullie ook de foto's?

                        Comment

                        Working...
                        X