Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boek voor beginners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boek voor beginners

    Is dit de moeite om te bestellen?

  • #2
    Re: Boek voor beginners

    Ik heb als beginner veel aan de boeken van Scott Kelby.
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

    Comment


    • #3
      Re: Boek voor beginners

      Een vriend van me heeft dat boek gebruikt in zijn eerste trimester op avondschool.
      Heb hem ook al geholpen met een en ander uitleggen en eens gezien in zijn boek naar de uitleg en zo.
      Zit best goed in elkaar voor de beginner.

      Comment


      • #4
        Re: Boek voor beginners

        Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
        ik heb als beginner veel aan de boeken van scott kelby.
        +1

        Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

        Comment


        • #5
          Re: Boek voor beginners

          Ik heb qua digitale fotografie toch wel veel gehad aan de boekjes van Joan Staels (trouwens ook een BD-lid) waarnaar in de eerste post naar gelinkt werd. Daarnaast is Scott Kelby mijn bijbel (maar dan wel voor Photoshop en Lightroom)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Boek voor beginners

            Hier ook scott kelby & het boek met basis technieken van Joan Staels.
            Alle 2 erg goed!
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: Boek voor beginners

              Oorspronkelijk geplaatst door 916 Bekijk bericht
              Is dit de moeite om te bestellen?
              Ik kan enkel beamen wat de vorige gezegd hebben. Ik heb ook les gekregen van Joan en heb HEEL VEEL bijgeleerd uit deze boeken.

              Ik neem ze nog altijd ter hand soms!
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Boek voor beginners

                Het enige wat ik echt nog mis, en ik ben er ooit een draad over begonnen, is een boek met praktische oefeningen. De twee boeken van J.Staels bevatten er wel wat, maar ik ben ervan overtuigd dat er een markt is voor een boek(je) met een echt praktisch "stappenplan".
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Boek voor beginners

                  Tx. Ik heb zojuist het J.S. boek besteld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boek voor beginners

                    Ik volg zelf avondschool maar heb de 3 boeken van scott kelby over digitale fotografie gekocht (ook in 1 versie verkrijgbaar) en ik vind het absolute aanraders. Zoveel tips en op een vlotte leesbare manier weergegeven.
                    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boek voor beginners

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Het enige wat ik echt nog mis, en ik ben er ooit een draad over begonnen, is een boek met praktische oefeningen. De twee boeken van J.Staels bevatten er wel wat, maar ik ben ervan overtuigd dat er een markt is voor een boek(je) met een echt praktisch "stappenplan".
                      Die van Kelby doen dat toch een beetje? Althans voor Lightroom en Photoshop toch?
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boek voor beginners

                        Ik heb ook beide boeken, en ik vond ze zeer goed!
                        Ik heb er veel uit kunnen leren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boek voor beginners

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Die van Kelby doen dat toch een beetje? Althans voor Lightroom en Photoshop toch?
                          Fotografische oefeningen, Destn, voor de beginnende fotograaf. Volgens mij is daar een markt voor.

                          Ik heb van Kelby wel enkel de boeken over Photoshop & Lightroom (for Digital Photographers), die inderdaad ook wel oefeningen bevatten, maar bewerkingen op gemaakte foto's.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boek voor beginners

                            J.S. werkt snel. Ik heb het boek gisteren besteld en ook het geld overgeschreven.
                            Vanmiddag heb ik een mail ontvangen met de mededeling dat de betaling ontvangen was en dat het boek verstuurd was.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Boek voor beginners

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                              Ik volg zelf avondschool maar heb de 3 boeken van scott kelby over digitale fotografie gekocht (ook in 1 versie verkrijgbaar) en ik vind het absolute aanraders. Zoveel tips en op een vlotte leesbare manier weergegeven.
                              Heb mij daarstraks dat boek gekocht. (die 3 in 1 versie).
                              Leest inderdaad heel vlot.
                              Canon EOS 90D EFS 18-135

                              Comment

                              Working...
                              X