Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax Optio H90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax Optio H90

    Hallo,

    Ik heb een tijd geleden dit toestel aangekocht voor 1 reden: foto's te maken op concerten aangezien ik toch wel veel naar concerten ga.
    Nu wist ik op voorhand dat deze foto's niet "prachtig" gingen zijn, maar ben nu toch een beetje teleurgesteld...

    Hier de foto's die met deze camera zijn genomen: http://www.facebook.com/album.php?ai...8&l=b47d51e425
    (de foto's van Vive La Fête (onderaan) zijn genomen met een professioneel toestel, dus niet door mijn toestel.)

    Zoals jullie kunnen zien zit er hier en daar wel een deftige foto tussen...

    Maar deze bijvoorbeeld:

    trekt dus op niks...
    Wat is het probleem? Is dit gewoon een slecht toestel?

    Vrienden vinden het ook vreemd dat ik niet betere/scherpere foto's kan nemen met dit toestel. Ze hebben me gezegd dat het beter is om zonder flits te trekken dus heb ik dat eens geprobeerd vorige week op een concert... 50-tal foto's genomen, 1 gelukt.

    Van de instellingen op mijn camera snap ik al niets en de 5-pagina-handleiding brengt mij ook niet veel verder...
    Dusja, ik vermoed dat het aan instellingen ligt?




    Wat vinden jullie trouwens van de kwaliteit van de filmpjes? (best bekijken in HD)
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
    Last edited by witter1; 1 februari 2011, 17:29.

  • #2
    Re: Pentax Optio H90

    Wat het probleem is?
    Het toestel is goed, maar je hebt het gekocht om concerten te fotograferen, en dat is fout!
    Waarom denk je dat de concertfotografen hier op dit forum bij voorkeur toestellen gebruiken die hoge ISO waarden aankunnen, en dit in combinatie met een aantal lichtsterke prime lenzen? Als die mensen 5000€ aan apparatuur spenderen om concerten te fotograferen, dan lijkt het mij logisch dat het niet zal lukken met een toestel van 85€.
    Maar zelfs met een toestel van 5000€ zal je nog de handleiding (op de bijgeleverde CD-rom) moeten lezen, en véél ervaring opdoen, anders zal het je ook niet lukken.
    Begin dus met de handleiding te lezen, en oefen eerst wat met uw toestel.
    Die Optio H90 is voor zijn prijs een prachtig toestelletje met veel mogelijkheden, gebruik het dus waar het voor gemaakt is.

    Als je wil dat we zeggen welke instellingen er verkeerd waren, laat dan tenminste de EXIF in de foto's die je post zitten. Maar aan de geposte foto te zien zal het niet aan één verkeerde instelling liggen...

    Wat betreft de filmen: begin met je toestel stil te houden, zoals het beeld nu over en weer schokt klik ik al na 10" het filmpje weg.
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #3
      Re: Pentax Optio H90

      Hier een nieuwe foto met de exif van Irfanview:
      http://i54.tinypic.com/8ygzgo.jpg (beste foto van de 100...)

      Filename - IMGP1003.JPG
      Make - PENTAX
      Model - PENTAX Optio H90
      Orientation - Top left
      XResolution - 72
      YResolution - 72
      ResolutionUnit - Inch
      Software - Optio H90 Ver 1.00
      DateTime - 2011:02:01 20:52:49
      YCbCrPositioning - Co-Sited
      ExifOffset - 578
      ExposureTime - 1/8 seconds
      FNumber - 5.90
      ISOSpeedRatings - 800
      ExifVersion - 0220
      DateTimeOriginal - 2011:02:01 20:52:49
      DateTimeDigitized - 2011:02:01 20:52:49
      ComponentsConfiguration - YCbCr
      CompressedBitsPerPixel - 3 (bits/pixel)
      ExposureBiasValue - 0.00
      MaxApertureValue - F 5.86
      MeteringMode - Multi-segment
      Flash - Flash not fired, compulsory flash mode
      FocalLength - 25.25 mm
      FlashPixVersion - 0100
      ColorSpace - sRGB
      ExifImageWidth - 4000
      ExifImageHeight - 3000
      InteroperabilityOffset - 1122
      CustomRendered - Normal process
      ExposureMode - Auto
      White Balance - Auto
      DigitalZoomRatio - 1.34 x
      FocalLengthIn35mmFilm - 140 mm
      SceneCaptureType - Standard
      Contrast - Normal
      Saturation - Normal
      Sharpness - Normal
      SubjectDistanceRange - Distant view

      Maker Note (Vendor): -
      Mode - Manual
      Quality - Best
      ISO - 800
      White Balance - Auto

      Thumbnail: -
      Compression - 6 (JPG)
      XResolution - 72
      YResolution - 72
      ResolutionUnit - Inch
      JpegIFOffset - 9716
      JpegIFByteCount - 2563

      Comment


      • #4
        Re: Pentax Optio H90

        Belichtingstijd 1/8" en dan nog eens 1,34 x digitale zoom, dat komt nooit slim he
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #5
          Re: Pentax Optio H90

          Wat doe ik dan verkeerd? Gewoon niet inzoomen?

          Comment


          • #6
            Re: Pentax Optio H90

            1/8" is véél te lang om uit de hand te fotograferen, zeker een bewegend onderwerp. Een scherpe foto is zo gewoon uitgesloten. Je zou naar een sluitertijd van 1/60 of beter nog 1/120" moeten gaan, maar dan heb je een ISO-waarde van 12800 nodig, en dat lukt gewoon niet met een compactje.
            Om bij zo'n belabberd licht een deftig beeld te krijgen heb je dus minstens een Pentax K-r, K-5 of beter nog een Nikon D-700 of D3S met lichtsterke lenzen nodig. En daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan. En heb je bovendien véél ervaring nodig.
            Een stevige flitser zou natuurlijk ook kunnen, maar dan ben je wel de sfeer kwijt.
            Groetjes van tozumi

            Bezoek hier mijn webstek

            Comment


            • #7
              Re: Pentax Optio H90

              Bedankt voor de hulp!

              Een duurder en professioneler toestel zal helaas niet gaan aangezien men meestal niet binnen mag met zoeen dingen...
              Jammer.

              Comment


              • #8
                Re: Pentax Optio H90

                Ik heb ook veel mislukte foto's omdat ik ISO op 6400 gesteld. Automatisch staat dit op 800. Best laten staan op 800?

                Comment

                Working...
                X