Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

60D versus 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 60D versus 7D

    Ik heb op dit ogenblijk de 500D, graag zou ik overstappen naar 60D of 7D.

    Ik heb lens 18-200 en 50mm, zou dan bij de 60D of 7D een lens aanschaffen: 85mm.

    Kan iemand mij helpen keuze maken : 60D - 7D ???

    Bedoeling is : natuur, macro maar ook meer en meer modelfotografie.

  • #2
    Re: 60D versus 7D

    Voor natuur als het vogels en dieren zijn zou ik opteren voor de 7D want deze heeft een heel snelle AF .

    Comment


    • #3
      Re: 60D versus 7D

      Je zou ook beide camera's in je handen moeten hebben. De 7D is wat groter en zwaarder.

      Daarnaast, los van de handligging, heeft de 60D geen AF justering per objecitef.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: 60D versus 7D

        Neem zeker beide camera's eens in de hand. Je zal het wel snel weten dan... De 7D is inderdaad een pak groter dan de 500D, de 60D is ook groter maar het voelt wat 'logischer' aan als je van een 500D komt.

        Voordeel van de 60D is het kantelbaar scherm wat voor macro fotografie zijn voordelen heeft denk ik.

        Ik heb ook getwijfeld tussen de 7D en 60D en heb hier mijn gedachten neergepend: http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...ml#post2964802

        misschien helpt het jou wat

        Comment


        • #5
          Re: 60D versus 7D

          Die info helpt zeker !
          Ik dacht ook dat de 7D te zwaar zou zijn, wat bij deze is bevestigd.
          Ik ga het nog wa bekijken, maar tot nu toe sta de 60D bovenaan mijn lijst !

          Bedankt !

          Comment


          • #6
            Re: 60D versus 7D

            Wat denk je met een 60D of 7D te doen wat je niet kan met je 500D, zeker met de lenzen die je hebt ?

            Comment


            • #7
              Re: 60D versus 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Wat denk je met een 60D of 7D te doen wat je niet kan met je 500D, zeker met de lenzen die je hebt ?
              Ben het met Palombian eens. Misschien, eigenlijk weet ik het wel zeker, haal je met een
              betere lens, mooiere resultaten met je 500D dan een 60D of 7D met die 18-200. Ik zal het
              nog maar eens herhalen:
              Met mijn inmiddels stokoude 350D met daarop de 17-55 2.8 haal ik betere resultaten dan
              met mijn 50D met een gewone 18-50 Is kitlens; en die lens is beslist niet minder goed dan
              de 18-200. Wellicht nog iets beter.
              Maar het zijn uw centjes natuurlijk. En met die 85 1.8 ben je wel al op de goede weg.

              Comment

              Working...
              X