Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 dood na update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000 dood na update

    Dag iedereen,

    Zonet de 1.01 update van mijn recente Nikon D7000 body uitgevoerd.

    Alles "by the book":
    - kaartje eerst geformatteerd (in de D7000)
    - batt volledig opgeladen
    - de BIN file naar de hoofddirectory op het kaartje
    - kaartje in de eerste sleuf
    - volledige update procedure, op het einde "update volledig, gelieve je toestel OFF te zetten" (of iets dergelijks)
    - toestel afgezet, SDcard verwijderd
    - toestel ON gezet: NIETS, NIENTE, NOTHING = DOOD (alsof er geen batterij in zit)
    - batterij verwijderd, lens afgenomen, ... : niets helpt ...

    Gelukkig zijn de trouw-snapshots en filmpjes gisteren gemaakt, VOOR de update ...

    Iemand enige suggestie, idee, oplossing ...??

    Of wordt dit een Procirep bezoek? Dit moet dan toch wel garantie zijn, ondanks alle disclaimers bij de update-download (als je dit goed leest, is er niemand die ooit nog een update doet ...)

    Met dank!

    Geert
    Nikon D7000 / D80 / F65 / AF-S VR 18-200 3.5-5.6 / AF-D 50 1.4 / SB600

  • #2
    Re: Nikon D7000 dood na update

    dat is licht uitgedrukt kl*te...




    had zelf geen probs met de update, maar veronderstel dat dat toch onder garantie valt?
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000 dood na update

      Ik denk denk dat dat een bezoekje aan Procirep gaat worden

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000 dood na update

        Deze week dus een uitstap naar Evere ...

        Hopelijk niet te veel discussie ivm "garantie/geen garantie".

        Heb gelukkig mijn D80 nog niet verkocht, maar ik dacht niet dat ik deze zo snel als "reservetoestel" opnieuw uit de kast diende te halen ...

        Bij Procirep: meestal lang aanschuiven/nummerkes trekken? onmiddellijke analyse / nazicht of enkel intake en "we bellen wel als het klaar is?


        Nikon D7000 / D80 / F65 / AF-S VR 18-200 3.5-5.6 / AF-D 50 1.4 / SB600

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000 dood na update

          Best even bellen. Ben er al eens snel en goed geholpen geweest mijn m'n D200. Klaar terwijl je wacht
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000 dood na update

            Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
            Ik denk denk dat dat een bezoekje aan Procirep gaat worden
            Vermoedelijk wel...

            Kan je ook niet 'resetten'...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000 dood na update

              De procedure nog eens uitvoeren?
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000 dood na update

                Ouderwetse trick die we deden in de tijd van zwart/wit tv: er een goei mot op geven
                HAHA, niet doen hoor, naar de service ermee, laat hun de zaak maar fixen.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000 dood na update

                  Harde reset uitvoeren?

                  Dus batterij verwijderen, en de interne batterij verwijderen (die voor het uur en datum) En dan de aanknop enkele seconden ingedrukt houden.

                  Een 5tal minuutjes wachten, batterijen weer plaatsen en aanzetten.

                  Hopen dat dat werkt...
                  vriendelijke groeten Stan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000 dood na update

                    Oorspronkelijk geplaatst door a stan Bekijk bericht
                    Dus batterij verwijderen, en de interne batterij verwijderen (die voor het uur en datum)
                    lol... interne batterij?

                    Oorspronkelijk geplaatst door gaman69 Bekijk bericht

                    Hopelijk niet te veel discussie ivm "garantie/geen garantie".

                    Bij Procirep: meestal lang aanschuiven/nummerkes trekken? onmiddellijke analyse / nazicht of enkel intake en "we bellen wel als het klaar is?
                    bij procirep sta je nooit lang in de rij... 'k zou niet weten waar ze met die rij naar toe zouden moeten... maar ik betwijfel als je 't toestel meteen weer mee krijgt...
                    garantie is hier geen probleem voor! Je hoeft zelfs niet eens te zeggen dat je een update deed... je kan gewoon zeggen, plots was hij dood!

                    enkel bij zichtbare valschade komt de garantie niet tussen... Nu is het uiteindelijk enkel de software... nieks ergs aan de hand...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7000 dood na update

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Ouderwetse trick die we deden in de tijd van zwart/wit tv: er een goei mot op geven
                      HAHA, niet doen hoor, naar de service ermee, laat hun de zaak maar fixen.
                      Bij ons noemt dat een "technical knock"

                      Mvg
                      Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7000 dood na update

                        Da's lullig... Heb zelf ook eens zoiets gehad met mijn 5D. Na de mislukte firmware-update deed 'ie heel raar (geen menu, niet kunnen afdrukken en het lcd lampje bleef branden zelfs toen ik de camera uit deed) en schoot ik behoorlijk in de stress Het gekke is dat het probleem weer was opgelost toen ik de batterij verwijderd had en opnieuw erin deed. De oude firmware stond er nog op en alles was zoals het hoorde... en die firmware staat er nu nog steeds op. Ik voer absoluut geen firmware-updates meer uit tenzij écht strikt noodzakelijk...

                        Ik zou als ik jou was zeker de tip van 'a stan' uitvoeren en als dat niet werkt tja... dan is 'ie kennelijk echt dood...
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7000 dood na update

                          Oorspronkelijk geplaatst door a stan Bekijk bericht
                          Harde reset uitvoeren?

                          Dus batterij verwijderen, en de interne batterij verwijderen (die voor het uur en datum) En dan de aanknop enkele seconden ingedrukt houden.

                          Een 5tal minuutjes wachten, batterijen weer plaatsen en aanzetten.

                          Hopen dat dat werkt...
                          @a stan:
                          De "interne" batterij is alleszins niet gedocumenteerd in de D7000 handleiding.
                          In een aantal engelstalige Nikon fora staat er wel iets in die zin, maar dan eerder "let drain the internal battery fully - can take some weeks ...".
                          Is deze vindbaar/verwijderbaar zonder "breaching the warranty"?

                          De normale batterij heb ik er reeds een nachtje uit genomen, uiteraard zonder enig resultaat. Nog steeds zo dood ale een pier.

                          De "technical knock" laat ik aan de gasten van procirep over. Evenals de "waterboarding" en de "mock execution" methodes ...
                          Nikon D7000 / D80 / F65 / AF-S VR 18-200 3.5-5.6 / AF-D 50 1.4 / SB600

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7000 dood na update

                            een batterij van het type CR2025 ofzo moet er toch ergens inzitten.
                            Hoe onthoud die anders het uur en instellingen als de hoofdbatterij eruit gehaald word?

                            Geen idee waar deze zit bij Nikon eigenlijk. Zelf heb ik een Canon, en daar zit die naast de batterij.

                            vg
                            vriendelijke groeten Stan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7000 dood na update

                              Ik zou niets proberen met het toestel.


                              Gewoon naar procireb gaan, neem je aankoopfactuur mee.
                              Ik ben er destijds ook geweest. Het zijn best wel vriendelijke mensen bij procireb.
                              Laat in geen geval ergens "prutsen" door de een of andere handelaar of wie ook.

                              Het kost u enkel de tijd en kilometers naar Evere.

                              Comment

                              Working...
                              X