Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag raad!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag raad!

    Hallo iedereen,

    We gaan binnen een paar maand naar china voor een rondreis te doen. Tegen dan denk ik dat ik de D7000 zal aangeschaft hebben...ga me ook een 35mm1.8f aanschaffen.

    Maar mijn vrouwtje haar ixus is aan vervanging toe...nu wil ze echter een compact met iets meer...maar het voornaamste is goede foto's uiteraard...ons budget is 450 euro voor eventueel een nieuwe aanschaf voor mijn vrouw. Heb al dikwijls de zoekfunctie geraadpleegt...ik had een canon G12 of zo iets in gedachte...er moet een groothoek opstaan qua optische zoom moet het niet overdreven zijn....wij zitten steeds met canon in ons hoofd maar zijn er ook nog goede andere merken die jullie aanbevelen...heb wel al gelezen dat velen de G12 wel goed vinden...

    Graag Raad

    Alvast bedankt

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Graag raad!

    never mind
    Last edited by Aeri; 23 januari 2011, 10:23. Reden: niet ver genoeg gekeken voor ik reageerde :-)
    www.aeri-photography.be

    Comment


    • #3
      Re: Graag raad!

      Niemand met raad?

      Moet men dan steeds vragen stellen omtrent DSLR om wat raad te krijgen.Vraag ik me soms af.

      Grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Graag raad!

        G12 is geen slechte keuze , met zijn draaibaar en goede display en zijn vele instelmogelijkheden die snel bereikbaar zijn zonder een menu in te gaan.
        zoals iso ,belichtingscompensatie,sluitertijd,diafragma.(voo ral handig bij handmatige
        bediening)

        G12 is wel is groter dan de Ixus modellen.
        G12 goede camera voor buiten landschappen ,macro's en eventueel binnenopnamen mits
        voldoende licht.
        IS lens werkt goed en laad toe foto's te maken op 1/8 sec uit te hand bij niet bewegende
        voorwerpen.
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

        Comment


        • #5
          Re: Graag raad!

          Die G12 begint wel bij 28mm, bij Canon is de S30 IS een aanrader die begint vanaf 24mm. Breder Dan 24mm zal je in een compact camera niet snel vinden.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Graag raad!

            Kijk eens naar de specs van de Panasonic Lumix DMC-LX5...

            ... ziet er goed uit hé?

            ... is ook zeer goed.
            Philip
            My Website
            My Photo Blog

            Comment


            • #7
              Re: Graag raad!

              Ja, ga maar voor de Lumix LX5. Is een prachtig toestel. Bovendien foto's van een zeer
              goede kwaliteit. Kleiner en eleganter dan de G12 (dat ik toch een beetje een baksteen
              vind), met de mogelijkheid om in 16/9 te trekken, alsook 4/3, 3/4 en 1/1.
              De kans is groot dat je vrouw daar meer foto's mee gaat trekken dan jij met je DSLR.

              Comment


              • #8
                Re: Graag raad!

                Een collega van mij gebruikt de Nikon P100 en is hier zeer tevereden over .
                Misschien ook iets voor jullie ?

                Grtz
                Nikon D90, 10-20, 50F1.8, 18-105, 70-300, 150-500, SB-700, ...

                Comment


                • #9
                  Re: Graag raad!

                  en de pen?
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graag raad!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Niemand met raad?

                    Moet men dan steeds vragen stellen omtrent DSLR om wat raad te krijgen.Vraag ik me soms af.

                    Grtz

                    Templar
                    Geduld is een mooie deugd...


                    En er zijn toch al redelijk wat topics ivm compacts...
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Graag raad!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Niemand met raad?

                      Moet men dan steeds vragen stellen omtrent DSLR om wat raad te krijgen.Vraag ik me soms af.

                      Grtz

                      Templar
                      Hoe vager de vraag, hoe minder kans op een passend antwoord.

                      De input bepaalt de output....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Graag raad!

                        de meeste fotografen zijn aan het werk of aan de hobby. Ze zitten niet heel de dag voor het scherm hoor.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Graag raad!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                          Geduld is een mooie deugd...


                          En er zijn toch al redelijk wat topics ivm compacts...
                          @Nick je hebt gelijk...geduld is inderdaad een mooie deugd....maar ik vind dat toppics die geopent worden over vragen van een goede compact dikwijls minder respons krijgen dan toppics over DSLR...waar er ook wel een paar honderd van lopen niet??

                          ik sta zoveel ik kan iedereen bij voor raad te geven ook al is dit 100ste nieuweling die vraagt met welke camera hij moet beginnen...daar dient toch een forum voor dacht ik...maar je hebt gelijk had mischien iets langer geduld mogen oeffenen

                          Dus ik wacht nu met veel geduld op goede raad van u...

                          Aan iedereen die gereageerd heeft bedankt voor de raad...vind de Lx5 ook wel de moeite maar mijn vrouw wil iets meer optische zoom en ook de lensdop die erop en af moet los is niks voor haar...

                          Grtz

                          Templar
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Graag raad!

                            Misschien de Fuji HS10? Is een toestel met een zeer groot zoombereik, kwalitatief heel goed, en valt bovendien in je budget. Is wel iets groter dan een Ixus, keuzes moet je zelf maken.
                            Last edited by Muffin; 24 januari 2011, 18:59. Reden: typfoutje

                            Comment


                            • #15
                              Re: Graag raad!

                              Mijn reactie was niet slecht bedoeld hoor

                              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                              @Nick ...

                              Dus ik wacht nu met veel geduld op goede raad van u...
                              Zelf heb ik al lang niet meer met een compact gewerkt (laatste was een HP dacht ik ) dus ik zal je niet echt kunnen helpen. Maar je komt toch vaak dezelfde Sony of Canon compacts tegen? (Kan niet om het model komen )
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X