Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bowens compatibel met falcon eyes?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bowens compatibel met falcon eyes?

    Ik heb een set van 3 studioflitsers van Flacon eyes, GN 300 AD.
    Ik had graag een Bowens van 500 of 750WS gekocht om als hoofdlicht te gebruiken, maar ik vroeg me af of die compatibel zou zijn met de falcon eyes.

    Weet iemand daar meer over?

    Een andere vraag gaat over achtergrondsystemen: ik heb nu een achtergrondsysteem met statieven, maar zou graag een ophangsysteem kopen.
    Het probleem is echter dat de meeste van die systemen aan de muur te bevestigen zijn, en de muur van mijn studio is een valse wand. Ik veronderstel dat dat niet stevig genoeg gaat zijn...
    kent er iemand een goed systeem om aan het plafond te bevestigen?
    Last edited by myrakel; 22 januari 2011, 12:23.
    Myra fotografie

  • #2
    Re: Bowens compatibel met falcon eyes?

    Oorspronkelijk geplaatst door myrakel Bekijk bericht
    Ik heb een set van 3 studioflitsers van Flacon eyes, GN 300 AD.
    Ik had graag een Bowens van 500 of 750WS gekocht om als hoofdlicht te gebruiken, maar ik vroeg me af of die compatibel zou zijn met de falcon eyes.
    wat bedoel je met compatibel? dezelfde accessoires gebruiken? modifiers?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Bowens compatibel met falcon eyes?

      Het probleem is echter dat de meeste van die systemen aan de muur te bevestigen zijn, en de muur van mijn studio is een valse wand. Ik veronderstel dat dat niet stevig genoeg gaat zijn...
      Je neemt het systeem voorzien voor op de muur, koopt in de Brico 2 grote winkelhaken en set bouten + moeren. Je bevestigt de winkelhaken aan het achtergrondsyteem en schroeft de winkelhaken vervolgens in 't plafond

      vb van systeem : http://www.cameratools.nl/FEB3W-arti...ndsysteem.html
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: Bowens compatibel met falcon eyes?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
        Je neemt het systeem voorzien voor op de muur, koopt in de Brico 2 grote winkelhaken en set bouten + moeren. Je bevestigt de winkelhaken aan het achtergrondsyteem en schroeft de winkelhaken vervolgens in 't plafond

        vb van systeem : http://www.cameratools.nl/FEB3W-arti...ndsysteem.html
        Prima idee! Ik vernam ondertussenook het bestaan van autopoles, ook handige dingen.

        Wat de compatibiliteit betreft: daarmee bedoel ik vooral of ze samen flitsen? Ik weet dat mijn falcon eyes draadloos 'communiceren', maar doen ze dat met de Bowens ook?
        Myra fotografie

        Comment


        • #5
          Re: Bowens compatibel met falcon eyes?

          Oorspronkelijk geplaatst door myrakel Bekijk bericht
          Wat de compatibiliteit betreft: daarmee bedoel ik vooral of ze samen flitsen? Ik weet dat mijn falcon eyes draadloos 'communiceren', maar doen ze dat met de Bowens ook?
          drie mogelijkheden... de flitsen heb een slaaf-oogje en dus als er één afgaat, gaan ze ook af, zowel bowens als falcon, die ene kan je dan met kabel aansturen

          ofwel gebruik je een infrarood trigger en ze gaan af met het oogje...

          ofwel (beste oplossing)... je stuurt ze elk apart aan met een radiotrigger op de camera en ontvangers aangesloten op de flitsen (RF602 doet dit heel goedkoop)

          dus het antwoord is ja, ze zijn compatibel
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment

          Working...
          X