Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modeshow fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modeshow fotograferen

    Ik mag aankomende vrijdag op de Amsterdam Fashion Week een modeshow fotograferen.
    De eerste keer dat ik dat mag doen! Spannend vind ik het wel. Ik mag gewoon tussen de Pro's staan.
    Wie heeft er nog tips voor mij? Waar moet ik op letten. Camerainstellingen die ik echt niet mag vergeten.
    Ik wil goed voorbereid zijn en een zo mooi mogelijk resultaat maken.
    Blijf toch een amateur dus wie wil? geef me tips dan kan ik later misschien een mooi resultaat in showcase plaatsen!

    Groeten en bedankt.
    Brigitte
    Last edited by BrigitteVH; 22 januari 2011, 20:58.

  • #2
    Re: Modeshow fotograferen

    Oorspronkelijk geplaatst door BrigitteVH Bekijk bericht
    Ik mag aankomende vrijdag op de Amsterdam Fashion Week een modeshow fotograferen.
    De eerste keer dat ik dat mag doen! Spannend vind ik het wel. Ik mag gewoon tussen de Pro's staan.
    Wie heeft er nog tips voor mij? Waar moet ik op letten. Camerainstellingen die ik echt niet mag vergeten.
    Ik wil goed voorbereid zijn en een zo mooi mogelijk resultaat maken.
    Blijf toch een amateur dus wie wil? geef me tips dan kan ik later misschien een mooi resultaat in showcase plaatsen!

    Groeten en bedankt.
    Brigitte
    Ik zou discreet kijken naar het display van de pro die naast mij staat.
    Kat in bakkie.

    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Modeshow fotograferen

      Dat is zeer zeker een unieke gelegenheid die je niet mag missen, maar dan is mijn vraag "Met wat ga je tussen die pro's staan ?" Want het is aangenaam om te strijden met gelijke wapens. Wat ik persoonlijk zou doen, en dan spreek ik met 0 ervaring in modeshows, maar met meer dan 12 jaar ervaring in digitale fotografie, waaronder evenementen en concerten, die toch vergelijkbaar zijn.

      Camera = EOS 5D MII of beter (full frame please)
      ISO = 800 tot 1600
      Lens = 70-200 F2,8
      Modus: AV
      Aperture : F2,8 (of 3,5 als het haalbaar is)
      Focus: Central point
      No flash

      Break a leg

      Regards Jeff c.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Modeshow fotograferen

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Camera = EOS 5D MII of beter (full frame please)
        ISO = 800 tot 1600
        Lens = 70-200 F2,8
        Modus: AV
        Aperture : F2,8 (of 3,5 als het haalbaar is)
        Focus: Central point
        No flash
        .
        ik zou het met een Nikon doen... en Brigitte ook waarschijnlijk...

        70-200mm f2.8 inderdaad, de catwalk is redelijk lang... (op een D700 fulframe)
        op een DX misschien iets als 50-150mm f2.8... of 24-120mm f4 VR, maar tracht een fulframe te hebben...
        continous AF mode, want de modellen bewegen...
        vermits het licht wijzigt, A mode is makkelijkst, eventueel M mode op 1/125 en bracketing opzetten.
        neem bursts van shots... dan zit er wel ééntje goed tussen.

        aandacht op de kledij, niet op de modellen of gezichten...
        RAW mode zodat je de whitebalans kan bijsturen achteraf...

        F4 lijkt me ideaal; maar vermoed dat je dikwijls een f2.8 zal nodig hebben...
        veel geheugen, reken op een 1000 tal foto's...

        2 bodies is nog beter, eentje met de 70-200 en eentje met bijvoorbeeld een 24-120mm voor de groepshots en voor het draaipunt...

        zeker een monopod meebrengen, het zal je onlasten van het gewicht van de lens en camera...
        breng een flash met backup batterijen, voor 't geval dat de belichting te slecht is. maar alleen in uiterste noodzaak want je kan er iemand anders foto mee om zeep helpen...

        ISO opdrijven zo hoog als nodig...
        oordopjes...

        wat je niet hebt kan je huren...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Modeshow fotograferen

          Beste mensen ik zit goed!
          Ik heb een D700 en een 70 - 200 Nikkor f2.8 VR objectief.
          Ik was ook niet van plan om te flitsen, lijkt me echt onnodig!
          ISO dacht ik wat lager maar zal ik zeker omhoog gooien indien nodig.

          Ik wil helemaal niet tussen die Pro's. Ik wil en mag ook ergens anders gaan staan. Als ze op de kop van de catwalk staan maken we allemaal dezelfde frontale foto's. Ik wil de zijkant of schuin ervan zien. Doordat ik als amateur een zijfoto maakte op een openlucht show (zit ergens in het HoF) heb ik de kans gekregen om hier te mogen meespelen met de 'echte' fashion fotografen. Dus ik ga mijn best doen samen met mijn NIKON! Ha, hoe poetisch...

          En bedankt hé!
          Last edited by BrigitteVH; 22 januari 2011, 20:57.

          Comment

          Working...
          X