Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E10??!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E10??!!

    Hoi iedereen ik kan een Olympus E10 kopen.
    Is dit wel nog te moeite of kan ik beter dank u wel zeggen en zoek maar een andere koper?
    Het bedrag dat de verkoper vraagt is +300 €. of

    En is de lens 9-36MM te vervangen of zit dit vast? Zoals het toestel dat ik nog zelf bezit (Fujifilm FinePix S9600)
    Ik zou het ook kunnen ruilen of is dat niet verstandig?

  • #2
    Re: Olympus E10??!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan005 Bekijk bericht
    Hoi iedereen ik kan een Olympus E10 kopen.
    Is dit wel nog te moeite of kan ik beter dank u wel zeggen en zoek maar een andere koper?
    Het bedrag dat de verkoper vraagt is +300 €. of

    En is de lens 9-36MM te vervangen of zit dit vast? Zoals het toestel dat ik nog zelf bezit (Fujifilm FinePix S9600)
    Ik zou het ook kunnen ruilen of is dat niet verstandig?
    De lens is fixed en de Oly E10 is stokoud (2001). Voor 300€ kan je veel modernere 2de hands cameras kopen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E10??!!

      Hoi, de E10 heb ik zelf nog gehad zo'n 4 generaties geleden ;-)
      Is dus inderdaad stokoud en de moeite niet waard.

      Dit is een fixed lens...
      De meeste compactcamera's van vandaag doen zelfs al beter kan deze tweedehands...

      Wel je wel persé een reflex?

      Anders voor die prijs eens kijken naar een Nikon D50 D60 of Canon 400D 450D...

      En voor 300€ vind je tegenwoording zelfs nieuwe reflextoestellen met kitlens (vb Sony)
      ([Sony Alpha A290 + 18-55mm DT kost je nieuw al maar 395€ bij koopdigitaal.be)
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E10??!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
        En voor 300€ vind je tegenwoording zelfs nieuwe reflextoestellen met kitlens (vb Sony)
        ([Sony Alpha A290 + 18-55mm DT kost je nieuw al maar 395€ bij koopdigitaal.be)
        Meer nog, tegenwoordig heb je bij konijn ook een starterpakket met de A390 (dus niet A290) met tas, geheugenkaart, lens,...voor 395 euro
        Last edited by Portmixus; 22 januari 2011, 14:51.

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E10??!!

          Absoluut niet doen
          Ik heb ook ooit een E10 gehad; was niet slecht maar heeft een vast objectief en maar 4 megapixels en presteerde ook niet goed onder hoge ISO.
          Voor 300€ vind je makkelijk al een degelijke tweedehandsbody (met lens)
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E10??!!

            Fotograferen met deze camera zal tot teleurstellingen leiden als je de resultaten vergelijkt met huidige digitale cmaera's. Je zal veel ruis tegenkomen en het aantal pixels is laag. Ook is het dynamisch bereik gering.

            Voor 300 Euri kan je veel leuker speelgoed kopen!!
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E10??!!

              alvast bedank aan iedereen die hier zo eerlijk wil zijn.

              Dus ik zal nog enkel foto's nemen met mijn ouder toestel.

              Nog maals van hardt bedank
              Jan005

              Comment

              Working...
              X