Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegel 5D losgekomen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegel 5D losgekomen

    Vandaag is dus iets gebeurd waar ik al voor vreesde, de spiegel van mijn canon 5D mk1 is eraf gevallen, dit is een bekend probleem van de 5D echter had mijn camera wel al de verstevingen aan de spiegel, die dit probleem dus zouden moet voorkomen. Dit is dus niet gelukt...

    Op amerikaanse forums lees ik dat canon dit gratis zou herstellen (productiefout), weet iemand als dit klopt? Zoja, wie kan ik best contacteren hierover? Kan ik best canon zelf een mail sturen?

    Ik heb deze camera trouwens 2dehands gekocht.

    alvast bedankt
    Last edited by Sand0r; 21 januari 2011, 15:38.

  • #2
    Re: Spiegel 5D losgekomen

    Ik heb het een tijdje terug ook voorgehad. Gewoon binnenbrengen. Canon herstelt dit gratis. Met een beetje geluk komt hij zelfs met een gereinigde sensor terug.

    gr
    Yannick
    Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

    Comment


    • #3
      Re: Spiegel 5D losgekomen

      Waar hebt ge dat dan precies laten doen, wachttijd?

      Comment


      • #4
        Re: Spiegel 5D losgekomen

        mischien het moment om een nikon te kopen?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Spiegel 5D losgekomen

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          mischien het moment om een nikon te kopen?
          ROTFLOL

          Bij Art & craft, 10 dagen.
          Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

          Comment


          • #6
            Re: Spiegel 5D losgekomen

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            mischien het moment om een nikon te kopen?
            Totaal misplaatste reactie

            Contacteer direct een reparatiecentrum bv Techrepair
            Als het een gratis herstelling is komt een koerier het bij jou thuis halen en terugbrengen

            Zo vreselijk slecht is Canon echt niet

            Comment


            • #7
              Re: Spiegel 5D losgekomen

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Totaal misplaatste reactie

              Contacteer direct een reparatiecentrum bv Techrepair
              Als het een gratis herstelling is komt een koerier het bij jou thuis halen en terugbrengen

              Zo vreselijk slecht is Canon echt niet
              Dit is precies wat ik heb gedaan, moet wel 13 euro betalen omdat het buiten garantie is dat ze het moeten ophalen. De herstelling zelf zou gratis moeten zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Spiegel 5D losgekomen

                in gelijk welke fotowinkel binnen doen, ik heb het ook bij art& craft gedaan.
                Werd gewoon prima gratis hersteld!

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegel 5D losgekomen

                  Monteren ze dan eigenlijk een volledig nieuwe spiegel? Was ermee naar een fotowinkel gegaan die niet echt voorzichtig omgingen met de losse spiegel, dus die was aardig vet door vingerafdrukken, niet dat ze straks zeggen dat het mijn schuld zou zijn.

                  Maar dat zal wel niet, die herstelling is voor hunzelf ook gratis, dus een probleem zullen ze er wel niet van maken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spiegel 5D losgekomen

                    We zijn nu 14 dagen na de opening van dit topic en zie .... ik heb het vandaag ook voor met mijn 5 jaar oude 5D! Ik mis hem nu al.
                    Gelukkig vind ik dit topic en hoop ik dus dat de herstelling me niet teveel geld zal kosten.
                    "Just do it !"

                    http://jr52.be/index.html

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spiegel 5D losgekomen

                      ja, ik heb mijn camera dus binnengedaan bij techrepair, de camera ben ik 8 dagen kwijtgeweest en he theeft mij NIKS gekost, echter merkte ik direct na ontvangst dat er iets niet juist was, de camera maakte een ratelgeluid wanneer ik een foto in een neerwaarste hoek nam.

                      Nu hebben ze dus de camera terug daar, vind ik eigenlijk ERG jammer, want de camera was duidelijk getest. Dus ze hadden dat geluid gerust mogen opmerken aangezien ik het al doorhad in de eerste minuut.

                      Nu maak ik er geen problemen over omdat alles zo vlot verloopt en mij absoluut niks kost, maar eigenlijk zouden ze toch iets als compensatie mogen doen, een mooie lens cadeau doen ofzo. haha

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spiegel 5D losgekomen

                        Vandaag herstelde Canon 5D met defecte spiegel terug afgehaald bij mijn fotoboer (Nelissen Mechelen). Gelukkig slechts (?) 14 dagen moeten wachten.
                        Toestel is dus 5 jaar oud en "kosteloos hersteld conform de thans geldende garantievoorwaarden van Canon, die bij het sluiten van de verkoopovereenkomst tot stand zijn gekomen"
                        Kostprijs € 0 (nul Euro)
                        + 3 maanden garantie

                        Bravo Canon en bedankt!!
                        "Just do it !"

                        http://jr52.be/index.html

                        Comment

                        Working...
                        X