Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3100 of direct een D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D3100 of direct een D7000

    Hallo,
    Als absolute beginner wil ik een reflexcamera kopen. Het merk zal dus een nikon worden maar is het verstandig om met het instapmodel te starten of direct een D7000 aan te schaffen ?
    Ik ga dit jaar een beginnerscursus volgen bij cvo kisp te Gent en dacht te beginnen met een D3100 en die (als mijn interesse blijft) later als backup te gebruiken naast een model uit een hoger segment vb D7000...
    Mijn budget is 1500 à 2000 euro. Mijn voorkeur gaat naar straatfotografie, experimenteren en landschappen.
    Wat de lenzen betreft wil ik direct zeer goede kwaliteit en zou beginnen met 3 stuks, wat denken jullie van tokina 12-24 voor landschappen een 70-300 vr nikkor als zoom en een lichtsterk nikkor 50mm f1.8 voor portret ?
    Alle goede raad is welkom.

    Dank bij voorbaat
    Olivier
    Aan het werk kent men de meester

  • #2
    Re: D3100 of direct een D7000

    Hey,

    ben zelf een absolute beginner en heb me onmiddellijk een D7000 gekocht en heb er tot nu toe nog geen minuut spijt van...

    Wel een verschil in budget natuurlijk tss een D7000 of de D3100...



    Ben je van plan alle lenzen ineens te kopen?
    of stap voor stap?
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

    Comment


    • #3
      Re: D3100 of direct een D7000

      is een tussenmodel met nog betere lenzen niet een betere oplossing, nu ken ik Nikon niet direct, maar mijn gevoel zegt als beginner dat je beter af bent met een body wat daar tussenin bungelt, zodat je wat meer geld overhoudt voor nog beter glas, het verschil in body zul je uiteraard merken als je van een instap naar een pro gaat, maar dat zal in beginsel minimaal zijn, goed glas zie je wel overduidelijk ongeacht de body.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: D3100 of direct een D7000

        Meteen D7000. Als je dan binnen enkele jaren een back-up blijkt nodig te hebben kan je op dat moment een instapper komen die qua specs beter gaat zijn dan de 3100. Ondertussen kun je met je D7000 ongeremd verschillende types van fotografie uitproberen.

        De lenzen die je opsomt zijn goed, misschien is de 35mm 1.8 interessanter dan de 50mm 1.8 op het DX formaat? Ik heb zelf de combinatie 12-24, 35 1.8, 70-200. Het is misschien ook geen slecht idee om met een goedkope kitlens te beginnen en dan te zien welk focaal gebied je meest of liefst gebruikt.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: D3100 of direct een D7000

          Ik zou wel met 3 lenzen beginnen, zeer goede , welke zouden jullie me aanraden?
          Aan het werk kent men de meester

          Comment


          • #6
            Re: D3100 of direct een D7000

            Ik vrees dat je budget nogal beperkt is voor 3 "top-of-the-line" lenzen.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: D3100 of direct een D7000

              en net onder de top ? ik kan mijn budget nog aanpassen
              Aan het werk kent men de meester

              Comment


              • #8
                Re: D3100 of direct een D7000

                Prachtige foto's op je website trouwens, heb jij de D7000?
                Aan het werk kent men de meester

                Comment


                • #9
                  Re: D3100 of direct een D7000

                  Ik heb een D90, dus nog net iets onder D7000 qua specs. De lenzen die je zelf voorstelde zijn ook al behoorlijk goed, zeker met betrekking tot wat je wil gaan doen.
                  Als je je dan nog wil verbeteren kun je ze altijd 2e hands verkopen.
                  Last edited by ThierryM; 21 januari 2011, 08:55.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D3100 of direct een D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
                    Hallo,
                    Als absolute beginner wil ik een reflexcamera kopen. Het merk zal dus een nikon worden maar is het verstandig om met het instapmodel te starten of direct een D7000 aan te schaffen ?
                    Ik ga dit jaar een beginnerscursus volgen bij cvo kisp te Gent en dacht te beginnen met een D3100 en die (als mijn interesse blijft) later als backup te gebruiken naast een model uit een hoger segment vb D7000...
                    Mijn budget is 1500 à 2000 euro. Mijn voorkeur gaat naar straatfotografie, experimenteren en landschappen.
                    Wat de lenzen betreft wil ik direct zeer goede kwaliteit en zou beginnen met 3 stuks, wat denken jullie van tokina 12-24 voor landschappen een 70-300 vr nikkor als zoom en een lichtsterk nikkor 50mm f1.8 voor portret ?
                    Alle goede raad is welkom.

                    Dank bij voorbaat
                    Olivier
                    Bizar, ik dacht dat je allang een reflex zou gehad hebben. Je hebt een draadje gestart waarin je raad vroeg voor lenzen voor je D40/D90
                    Een ander draadje over fletse foto's van een D90
                    Nog eentje waar je een Canon 450D begon te overwegen
                    Dan eentje voor de Canon 550D
                    en ja hoor, ook Sony en Olympus kwamen aan bod

                    tot je blijkbaar toch een bridge van Fuji HS10 had (moederdag) en die al even snel hier te koop had aangeboden.
                    Het lenzenaanbod is echt nog niet veel verandert sinds je laatste vragen hier dus mss toch eerst even je eigen draadjes terug van onder het stof halen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: D3100 of direct een D7000

                      Kopen die D7000....en 3 goede lenzen, 35mm1.8f, 17-50mm2.8f(tamron) en de Nikon 70-300VRmm daar zou ik voor gaan....

                      grtz

                      templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D3100 of direct een D7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Bizar, ik dacht dat je allang een reflex zou gehad hebben. Je hebt een draadje gestart waarin je raad vroeg voor lenzen voor je D40/D90
                        Een ander draadje over fletse foto's van een D90
                        Nog eentje waar je een Canon 450D begon te overwegen
                        Dan eentje voor de Canon 550D
                        en ja hoor, ook Sony en Olympus kwamen aan bod

                        tot je blijkbaar toch een bridge van Fuji HS10 had (moederdag) en die al even snel hier te koop had aangeboden.
                        Het lenzenaanbod is echt nog niet veel verandert sinds je laatste vragen hier dus mss toch eerst even je eigen draadjes terug van onder het stof halen?
                        Tja heb een d40 gekocht voor mijn moeder ipv die hs10 (verkocht was te complex)
                        zelf heb ik me tot nu toe enkel beperkt tot theorie . Intussen zijn er toch weer nieuwe modellen op de markt ....
                        Mag ik evolueren, moet ik verder verantwoorden ??
                        Voor een Mod af heb je nu precies teveel tijd
                        toch vele groeten
                        Aan het werk kent men de meester

                        Comment


                        • #13
                          Re: D3100 of direct een D7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
                          Tja heb een d40 gekocht voor mijn moeder ipv die hs10 (verkocht was te complex)
                          zelf heb ik me tot nu toe enkel beperkt tot theorie . Intussen zijn er toch weer nieuwe modellen op de markt ....
                          Mag ik evolueren, moet ik verder verantwoorden ??
                          Voor een Mod af heb je nu precies teveel tijd
                          toch vele groeten
                          Nooit mod geweest en zelfs geen ambitie in die richting .
                          En tijd teveel? Ik heb het voordeel 7 uur voor te zijn op Belgische tijd

                          Comment


                          • #14
                            Re: D3100 of direct een D7000

                            Waarom in 1 keer alles tegelijk gaan aanschaffen? Zo hou je niks meer te wensen over voor later...
                            Als ik jou was zou ik starten met een Nikon D90, die is op dit moment goed geprijsd, in combinatie met een Tamron 17-50 mm/f2.8 objectief. Kun je in ieder geval naar hartelust experimenteren met een optisch goede, lichtsterke combinatie.
                            Mocht je daarna hebben ontdekt wat je echt leuk vind, dan kun je altijd nog wat objectieven er heel specifiek bij gaan kopen. Dit zal in de praktijk beter werken dan zomaar een compleet arsenaal aan spullen tegelijk gaan kopen, voordat je nog maar enige feeling met een DSLR hebt opgebouwd.
                            Je kan je geld maar 1 keer uitgeven, dus doe het goed en overwogen...
                            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D3100 of direct een D7000

                              Ik zou ook zeggen, ga voor de D7000.... daar kan je wat jaartjes mee vooruit, en zoals al eerder gezegd..... niet alles hoeft in één keer gekocht te worden. Voor kwaliteit objectieven kan je gaan sparen.

                              Heb mezelf een aantal maanden geleden ook de D7000 aangeschaft (als opvolger voor m'n D80)
                              Heb daar een 24-70 2.8 bij gekocht, en ga nu maar sparen voor de 70-200 2.8
                              (hoop hem aan het einde van het jaar te hebben...lol)

                              Als je een cursus gaat doen, en je zou de 3100 nemen, dan ga je zéker het tweede instelwiel missen wat de hogere modellen hebben. Bij de 3100 moet je meer het menu induiken, wat een stuk omslachtiger werkt.
                              Last edited by congo; 22 januari 2011, 22:49.
                              Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                              Comment

                              Working...
                              X