Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EX580II koopje voor de handige harry's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Canon ] EX580II koopje voor de handige harry's

    Hierbij doe ik mijn 580EXII van de hand. De flits is in gebruikte, maar goede staat (hier en daar krasje etc) en heeft enkele gebreken door een val. Zelf zag ik het niet zitten om eraan beginnen te sleutelen maar met een klein beetje materiaal, technische kennis en geduld is deze flitser zo gemaakt.

    gebreken:
    * door de val is plastic diffusor afgebroken die je voor de flits kan klappen. hierdoor blijft de flitser steeds op 14mm werken en zoomt hij niet mee als je met de lens gaat zoomen.
    * Het rubberen afdichtkapje waar je het powerpack aansluit is afgebroken en verloren (echt geen invloed op de werking, maar ik vermeld het liever)
    * Als de flitser op de hotshoe van de camera staat werkt hij uitstekend (wel steeds op 14mm en zoomt niet), maar de afstandstandsmeting en het flitsen werkt prima. Als je de flitser laat afgaan als hij niet op de camera staat (door op pilot te duwen) dan krijg je een heel lange ontlading.

    Dus deze flitser is ideaal voor iemand die hem op de camera wil gebruiken en eventueel de zoomfunctie wil herstellen door de plastic diffusor te vervangen.
    Heb zelf geen idee wat het zou kosten om hem te laten maken bij een canon verdeler, maar vermoed dat dit niet super veel zal zijn.

    Wat komt er mee?
    *De flitser
    *Passend omni bound
    *4 batterijen (niet herlaadbaar)

    De persoon die het hoogste bod heeft gedaan voor de flitser mag hem komen ophalen. VERKOCHT
    Uiteraard mag hij getest worden (op eigen of mijn boddy) om te laten zien dat het flitsen zelf nog prima gaat.
    Last edited by boerkejos; 21 januari 2011, 14:48. Reden: Verkocht!
Working...
X