Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 1000D Vs Sony A290

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos 1000D Vs Sony A290

    Wat zouden jullie adviseren ?
    - Canon 1000D met 18-55 mm DC lens (zonder beeldstabilisatie, met liveview)
    - Sony A290 met 18-55 mm lens (met beeldstabilisatie, zonder liveview)
    Dit zou mijn eerste DSLR worden en daarom twijfel ik nogal.
    Advies over waar ik hem zou kopen (Regio Brugge - Oostende) is ook welkom.
    Prijsklasse : 400-450 €
    Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
    - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

  • #2
    Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

    ... de Sony A390 of de Nikon D3100 ...
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

      Of a450 + 18-55 voor €399
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

        Als het één van die twee moet worden, ga dan toch maar voor die Canon. Kan je nog live view gebruiken wanneer het soms handig kan zijn.
        Staar je niet blind op die IS (beeldstabilisatie) want dit vind ik NUTTELOOS op een 18-55 lens...
        Mijn mening natuurlijk.
        Heb me ferm geamuseerd met mijn eerste DSLR (ook die canon)
        Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

        Comment


        • #5
          Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

          Oorspronkelijk geplaatst door Reandro Bekijk bericht
          Staar je niet blind op die IS (beeldstabilisatie) want dit vind ik NUTTELOOS op een 18-55 lens...
          Is ten eerste al nooit nutteloos, ook niet op een breedhoek (- ik heb voor een landschap liever 18mm, f/8 of hoger, 1/4 s. dan dat ik de lens open moet draaien om geen last van beweging meer te hebben; en nee, ik zeul niet graag met een statief -), en is ten tweede ook van toepassing op elk andere lens die je daarna nog op je toestel schroeft .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

            alvast bedankt voor de reacties.
            ik weet ook wel dat toestellen zoals de d3100 veel beter zyn maar daar heb ik op dit moment geen geld voor...
            het moet niet per se 1 van die 2 zyn maar wel in die prysklasse + by voorkeur beschikbaar in een winkel regio brugge - oostende.
            ik keek vooral naar die beeldstabilisator omdat ik het by myn compact echt omnisbaar vind, maar ik heb geen ervaring met dslr, vndaar ook myn vraag naar het nut daarvan bij een dslr.
            spytig dat de à390 100 euro meer kost, andrs was de keuze rap gemaakt, Canon heb je natuurlyk ook andere voordelen, daardoor blyf ik twyfelen.
            door myn limitatie op het vlak van prys moet ik op dit moment dus een keuze maken tussen beeldstabilisator of liveview ofwel dus Canon of Sony...
            Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
            - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

            Comment


            • #7
              Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Is ten eerste al nooit nutteloos, ook niet op een breedhoek (- ik heb voor een landschap liever 18mm, f/8 of hoger, 1/4 s. dan dat ik de lens open moet draaien om geen last van beweging meer te hebben; en nee, ik zeul niet graag met een statief -), en is ten tweede ook van toepassing op elk andere lens die je daarna nog op je toestel schroeft .
              Misschien akkoord, maar ik werk desnoods met statief. Die meningen liggen verdeeld natuurlijk dus geen comments :-)
              Ik heb maar op één van m'n extra lenzen IS en gebruik die wel nooit dus daar verschillen ook de meningen vermoed ik. BTW, hij kan op die Sony ook lenzen bijkopen met IS als hij liever voor die Sony zou willen gaan é ...

              Greets
              Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

              Comment


              • #8
                Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Véél camera voor weinig geld. Wel alleen manual focus check live view (eigenlijk hetgeen je momenteel hebt op de DSLRs van Canon en Nikon), maar een iets grotere zoeker, toch 5 fps en speed priority én de buffer van de A550 .

                Wat mij betreft het koopje van het moment...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reandro Bekijk bericht
                  hij kan op die Sony ook lenzen bijkopen met IS als hij liever voor die Sony zou willen gaan é ...
                  Bij Sony zit beeldstabilisatie in de Body ingewerkt dus zijn IS lenzen niet nodig.

                  Wat is het nut van beeldstabilisatie in een dlsr en kan je dit als beginner werkelijk ook gebruiken ?
                  Of zal ik het me zeker niet beklagen wanneer ik gewoon de Canon met 18-55 DC lens neem ? Of is dat nou net de reden om dan eerder voor de Sony a290 te gaan (dan heb je wel geen liveview).
                  Even terloops ook vermelden dat ik op dit moment niet van plan ben om te gaan rondzeulen met een statief of 3-4 verschillende lenzen. Later misschien wel, maar op dit moment ben ik gewoon op zoek naar een goeie instap dslr zodat ik mijn hobby kan uitbouwen. Experimenteren met een 18-55mm is op dit moment mijn doel. De enige lens die ik op dit moment in de nabije toekomst zou bijkopen is een zoomlens à la 75-300 of 55-200.
                  Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                  - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                    Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
                    Bij Sony zit beeldstabilisatie in de Body ingewerkt dus zijn IS lenzen niet nodig.

                    Wat is het nut van beeldstabilisatie in een dlsr en kan je dit als beginner werkelijk ook gebruiken ?
                    Of zal ik het me zeker niet beklagen wanneer ik gewoon de Canon met 18-55 DC lens neem ? Of is dat nou net de reden om dan eerder voor de Sony a290 te gaan (dan heb je wel geen liveview).
                    Even terloops ook vermelden dat ik op dit moment niet van plan ben om te gaan rondzeulen met een statief of 3-4 verschillende lenzen. Later misschien wel, maar op dit moment ben ik gewoon op zoek naar een goeie instap dslr zodat ik mijn hobby kan uitbouwen. Experimenteren met een 18-55mm is op dit moment mijn doel. De enige lens die ik op dit moment in de nabije toekomst zou bijkopen is een zoomlens à la 75-300 of 55-200.
                    Ik volg Joris hier volledig in...kijk eens naar de link van K2...dat is het Sony-koopje van't moment!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Ik volg Joris hier volledig in...kijk eens naar de link van K2...dat is het Sony-koopje van't moment!
                      Waarom is die dan enkel in nederland verkrijgbaar? Ik had er hier in België nog nooit van ghoord en vind hem ook op geen enkele Belgische site, misschien heel achterdochtig, maar waar zit het addertje onder het gras?
                      Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                      - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                        Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
                        Waarom is die dan enkel in nederland verkrijgbaar? Ik had er hier in België nog nooit van ghoord en vind hem ook op geen enkele Belgische site, misschien heel achterdochtig, maar waar zit het addertje onder het gras?
                        Dat is een model dat "uit circulatie" is...'t is een vorig model, maar STUKKEN beter dan de nieuwe instapmodellen...en met oud bedoelen we nog maar een paar maanden (de A560 en A580 volgen deze modellen op). Dus je gaat ze op heel weinig plaatsen nog vinden want ze maken ze niet meer

                        Als je trouwens gewoon kijkt op de sony website zal je ze wel vinden...
                        Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.


                        ps: ik vind nog een paar winkels (ook NL winkels) die ze hebben en de prijs is telkens minstens 550 euro...Dat is teveel, maar 400 met lens is dan weer een buitenkansje!
                        pps: wel opgelet! op de link van K2 raden ze CF geheugenkaarten aan om erbij te kopen (onderaan bij kies je voordeel)...dat is wel een foutje...want de A450 slikt SD of memorystick kaartjes!
                        Last edited by Portmixus; 20 januari 2011, 10:40.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                          Of je kunt mijn a300 overkopen... Ik ben van Oostende
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reandro Bekijk bericht
                            Staar je niet blind op die IS (beeldstabilisatie) want dit vind ik NUTTELOOS op een 18-55 lens...
                            kijk naar mijn handtekening (ook zonder IS) en ik haal hiermee sluitertijden tot 1/6
                            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                            hier vind je mijn foto's en hier ook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                              kijk naar mijn handtekening (ook zonder IS) en ik haal hiermee sluitertijden tot 1/6
                              Stabiele hand. Stel je dan eens voor wat er mét IS mogelijk zou zijn .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X