Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

i-phone uit Amerika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • i-phone uit Amerika

    Hallo allemaal,

    binnenkort gaan er enkele vrienden van mij naar New York en ik ben wel geïnteresseerd in de i-phone. Maar, als je die importeert vanuit Amerika (een stuk goedkoper), werkt dat dan ook in België of zorgt dat voor problemen? Ik dacht nl. dat een i-phone in België niet apart mag worden verkocht (dus zonder meegaand abonnement van Mobistar,...). Iemand raad?

    Alvast bedankt!
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: i-phone uit Amerika

    In België kun je net wel aparte iPhones kopen. Ik dacht dat ze in de States gelinkt werden aan AT&T, geen idee of je ze los kan kopen.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: i-phone uit Amerika

      Het is net andersom. In België kan dit wel, niet in Amerika.

      Comment


      • #4
        Re: i-phone uit Amerika

        Houd de weerberichten goed in gaten
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: i-phone uit Amerika

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Houd de weerberichten goed in gaten
          Ja!
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

          Comment


          • #6
            Re: i-phone uit Amerika

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Het is net andersom. In België kan dit wel, niet in Amerika.
            OK, bedankt voor jullie snelle reactie; ik dacht dat het andersom was... Nu ja, het probleem blijft natuurlijk als je ze in Amerika niet los van een operator kunt kopen.
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #7
              Re: i-phone uit Amerika

              Je kan die wél 'vrij' aankopen in de USA. Voorwaarde je hebt kennissen in Amerika én die zijn aangesloten bij AT&T, die kunnen een iphone kopen zonder abonnement.
              In België moet je die dan wel jailbreaken en spijtig genoeg is er momenteel nog geen unlock .
              Vanaf Februari zijn ze ginder ook te verkrijgen via Verizon.
              Succes
              Miel
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #8
                Re: i-phone uit Amerika

                Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                OK, bedankt voor jullie snelle reactie; ik dacht dat het andersom was... Nu ja, het probleem blijft natuurlijk als je ze in Amerika niet los van een operator kunt kopen.
                je kan ze zelf niet eens kopen, zonder officieel adres...
                tenzij in louche winkeltjes die je een oud model proberen aan te smeren...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Gesteld dat ze er een legale, zonder abo, op de kop kunnen tikken... dan moet je geluk hebben dat je op de luchthaven geen invoertax, BTW en boete moet betalen, waardoor de goedkope iPhone plots duurder blijkt te zijn als een gewone "belgische" ...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: i-phone uit Amerika

                    Bij Apple in de US kan je wel degelijk een gewone simlockvrije iphone kopen, allen zijn ze dan evenduur of zelfs duurder dan hier.
                    Al die goedkope iphones die je daar ziet zijn er met abbonementen, en kan je dus niet zomaar kopen, je moet een US adres hebben, en een kontrakt afsluiten voor een bepaalde duur. Of iemand vinden die dit voor je wil doen.
                    En dan kom je thuis in Belgie, en kan je er nog niks mee, want een belgische operatorkaart zal er niet in werken zonder te jailbreaken en unlocken, momenteel nog niet mogelijk....
                    Ik zou het niet doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: i-phone uit Amerika

                      Even een en ander verduidelijken, er staan hier toch enkele dingen die compleet niet kloppen. Ik ben een tweetal maanden terug naar NY geweest (gedeeltelijk in opdracht, gedeeltelijk als vakantie), lijkt mij dat er tegen toen niet al te veel verschil zal zijn.
                      Wat kan je WEL(officieel) kopen in NY?
                      Een iPhone 4, gelocked bij AT&T. Die iPhone kan je kopen zonder abonnement af te sluiten, je hebt er zelfs geen vrienden meer voor nodig met een Social Security Number, iets dat vroeger wel nog nodig was. De prijs is wel hoger dan de prijs die je ziet staan op de website, op het moment dat ik er was, kwam de prijs omgerekend neer op een dikke 400EUR. De iPhones die op dit moment verkocht worden in de VS, draaien op baseband 2.10.04 of hoger, deze basebands kunnen nog niet unlocked worden, dit kan ten vroegste in februari.
                      Wat wil dat zeggen?
                      Dat je tot midden februari met een mooie, maar dure, iPod touch zit. Alles werkt, behalve de functies waar je een SIM-kaart voor nodig hebt.
                      Is dat het waard? Dat moet je zelf uitmaken. Ik werk voorlopig nog met een iPhone 3G, dus echt een ramp is het niet dat ik m'n 4 nog niet kan gebruiken zoals het hoort.

                      Wat kan je NIET kopen, via de legale weg?
                      Een iPhone die niet aan AT&T gebonden is. Ze zijn wel te vinden (oa. in Chinatown) maar meestal kosten ze een pak meer dan wat je er in de winkel voor zou geven, zelfs hier.

                      de afweging wel/niet moet je zelf maken. Ik persoonlijk vond de (kleine) 200EUR afslag best de moeite waard om een paar maandjes met een niet-volledig-werkende iPhone rond te lopen, het feit dat ik m'n 3G nog heb droeg daar wel toe bij.

                      PS: de kans dat je op de luchthaven tegen gehouden wordt is HEEL klein.
                      Enkele goeie tips om problemen te vermijden:
                      - Laat, indien je dat niet erg vindt, de doos achter in Amerika.
                      - Indien je dat toch niet wil doen, neem je nieuwe iPhone mee in je broekzak/jaszak/... Doos, lader etc. etc. steek je in je bagage. Amerikanen zijn het nog meer gewend dan wij dat mensen met twee telefoons rondlopen, toen beide iPhone na mekaar in de scanner gingen bij mij, werden er zelfs geen vragen over gesteld bij de douane.

                      Comment


                      • #12
                        Re: i-phone uit Amerika

                        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Vanaf Februari zijn ze ginder ook te verkrijgen via Verizon.
                        Maar daar ben je niets mee want die werken op een ander systeem dat hier niet bestaat.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: i-phone uit Amerika

                          Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                          Even een en ander verduidelijken, er staan hier toch enkele dingen die compleet niet kloppen. Ik ben een tweetal maanden terug naar NY geweest (gedeeltelijk in opdracht, gedeeltelijk als vakantie), lijkt mij dat er tegen toen niet al te veel verschil zal zijn.
                          Wat kan je WEL(officieel) kopen in NY?
                          Een iPhone 4, gelocked bij AT&T. Die iPhone kan je kopen zonder abonnement af te sluiten, je hebt er zelfs geen vrienden meer voor nodig met een Social Security Number, iets dat vroeger wel nog nodig was. De prijs is wel hoger dan de prijs die je ziet staan op de website, op het moment dat ik er was, kwam de prijs omgerekend neer op een dikke 400EUR. De iPhones die op dit moment verkocht worden in de VS, draaien op baseband 2.10.04 of hoger, deze basebands kunnen nog niet unlocked worden, dit kan ten vroegste in februari.
                          Dan is het plots verandert, 3 maand geleden kreeg ik hem in LV ABSOLUUT NIET mee, eerst zeggen ze van wel, maar eens je naar de kassa gaat....

                          Comment


                          • #14
                            Re: i-phone uit Amerika

                            Er is hier een beetje verwarring: de douane gebruikt geen scanners. Het is ook de Amerikaanse douane niet die je problemen oplevert bij uitvoer, maar de Belgische bij invoer (zie wettelijke beperkingen). Op 3 Amerika reizen ben ik 2 maal tegen gehouden op Zaventem met de vraag of ik electronica gekocht had. Dat was niet zo en ze hebben verder niet gecontroleerd. Ze weten perfect wanneer vluchten arriveren uit welk land/continent en ze weten ook dat door de lage dollar en sommige taks vrije staten in de USA het aanlokkelijk is om flink te shoppen. Ik denk dat 1 op drie dezelfde vraag kreeg de laatste keer, en er 1 op 5 daadwerkelijk gecontroleerd is. (lange rijen I swear)

                            (ze gebruiken mss scanners als ze al je bagage doorzocht hebben en niets vonden, maar er toch een vermoeden zou zijn dat je wat illegaal meehebt)

                            Comment


                            • #15
                              Re: i-phone uit Amerika

                              Bedankt allemaal voor de reacties! Als ik het hier zo allemaal lees, kan ik mijn idee maar beter vergeten...
                              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X