Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Starter

    Hallo mensen met kennis, graag jullie advies.
    Al vaker in aanraking gekomen met mensen die werken met spiegelreflexcamera's
    en sta keer op keer versteld wat voor mooie foto's gemaakt worden. Zelfs als een onervaren persoon de camera gebruikt ziet ze er al goed uit!

    Fotografie altijd leuk gevonden, maar door ontbreken van een goed toestel nooit actief er wat mee gedaan.
    Nu er wat ruimte is op financieel gebied aan het overwegen om zelf een spiegelreflexcamera aan te schaffen. Denkend aan een budget van tussen de 400 tot 600 euro.
    Al wat ingelezen over wat beter is en dergelijke, collega zweert bij canon. Moet eerlijk zeggen dat het me qua budget ook wel trekt. Maar de duurste aanschaf zit hem in de lens, waar de kwaliteit van de foto natuurlijk ook vanaf hangt. En natuurlijk hoeveel ik ermee oefen!

    Mijn oog is op de volgende aanbieding gevallen het feit doet het hem dat het een set is van 2 IS lenzen waarmee je als beginner aardig mee vooruit kan?



    Graag jullie mening of dit een goede set is om aan te schaffen of er nog andere opties zijn.
    Bij voorbaat dank!

    Groetjes Amanda

  • #2
    Re: Starter

    Uitstekende keuze hoor.
    Reken evenwel dat er nog een kaartje + fototas bijgekocht moet worden.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Starter

      daar heb ik toch enige bedenkingen bij!

      maar die aanbieding is niet verkeerd hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Starter

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        daar heb ik toch enige bedenkingen bij!

        maar die aanbieding is niet verkeerd hoor.
        grt,bouk.
        Haha, ben nog niet zo kritisch hoor, heb nog zo'n compactcamera van 7 jaar terug 7 megapixel en op batterijen. Dan is zo'n foto genomen door een onervaren persoon al heel wat!

        Het is een leuke aanbieding, maar goed genoeg voor een starter die lenzen, of zal je snel iets anders willen? Wil niet nu iets kopen en over een jaar al weer ontevreden zijn over mijn aankoop. Kan bijvoorbeeld ook de body kopen en een losse lens omdat die beter is?

        gr Amanda

        Comment


        • #5
          Re: Starter

          aanbieding is idd niet mis. De 1000D is een uitstekend toestel om zelf mee te beginnen (heb hem zelf ook).
          ook de reviews zijn er lovend over (dpreview)
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

          Comment


          • #6
            Re: Starter

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Uitstekende keuze hoor.
            Reken evenwel dat er nog een kaartje + fototas bijgekocht moet worden.


            Grtz, RF
            Dat reken ik erbij, budget gaan nu even voor camera + lens. 600 is echt de max, ga er iets over heen met de set die ik aangeef, maar goed moet kunnen.

            Comment


            • #7
              Re: Starter

              waar ligt je interesse Amanda, bedoel wat voor soort opnamen wil je gaan maken.
              als je de lenzen van die aanbieding neemt kan je alle kanten op.
              van 18 tot 250mm is lekker hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Starter

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                waar ligt je interesse Amanda, bedoel wat voor soort opnamen wil je gaan maken.
                als je de lenzen van die aanbieding neemt kan je alle kanten op.
                van 18 tot 250mm is lekker hoor.
                grt,bouk.
                Aankomende zomer naar italie, veel gebouwen dus.
                Plus honden zijn ook mijn hobby, helaas kan ik ze niet hebben maar mijn ouders hebben 2 schatten en de jongste gaat in juni haar eerste show lopen waarna hopelijk meer mogen volgen, beetje actie dus maar ook wel wat afstand te overbruggen soms. Maar ook het alledaagse werk.

                Comment


                • #9
                  Re: Starter

                  Aankoop gedaan snel besluit goede aanbieding het is geworden:

                  Canon EOS 1000d + Canon EF-S 18-55mm f 3.5-5.6 samen voor 339,-
                  Canon EF-S 55-250mm f4.0-5.6 IS voor 229,-

                  Comment


                  • #10
                    Re: Starter

                    Oorspronkelijk geplaatst door Amanda Bekijk bericht
                    Aankoop gedaan snel besluit goede aanbieding het is geworden:

                    Canon EOS 1000d + Canon EF-S 18-55mm f 3.5-5.6 samen voor 339,-
                    Canon EF-S 55-250mm f4.0-5.6 IS voor 229,-
                    Daar ga je nog een heel tijdje plezier aan beleven.
                    Proficiat met uw aankoop en nu........boekske lezen en oefenen.


                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Starter

                      Proficiat met uw aankoop. U zal nu wel heel vlug zien dat zelfs een onervaren persoon met
                      een DSLR prachtige foto's kan schieten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Starter

                        Ook proficiat met je aankoop die twee kitlenzen heb ikzelf ook gehad en zijn zeer goed...mooie scherpe foto's prijs/kwaliteit top. Al heb ik bevindingen bij de 1000D pas op een zeer goed toestel dat niet maar ik denk dat ge na een tijdje gauw meer zult willen..;en bv een 550D ofzo zult aanschaffen...

                        Grtz

                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment

                        Working...
                        X