Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voigtländer Vito III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voigtländer Vito III

    Ben in het bezit gekomen van dit toestel.
    Is het (nog) iets?
    Lijkt een beetje ingewikkeld om te bedienen.
    De balg ziet er nog goed uit. Het huis heeft hier en daar een kras en schram opgelopen.

    De moeite om eens een filmpje in te leggen?

  • #2
    Re: Voigtländer Vito III

    Dat word echt fotograferen alles instellen , ik heb de vitomatic 1 /2 en 3, neemt een diafilm kan je scannen en op je pc zetten

    Comment


    • #3
      Re: Voigtländer Vito III

      Oorspronkelijk geplaatst door Galathea Bekijk bericht
      Ben in het bezit gekomen van dit toestel.
      Is het (nog) iets?
      Lijkt een beetje ingewikkeld om te bedienen.
      De balg ziet er nog goed uit. Het huis heeft hier en daar een kras en schram opgelopen.

      De moeite om eens een filmpje in te leggen?
      Dit is een eerder zeldzame camera. Er zijn er geloof ik iets minder als 12000 stuks van gemaakt en wegens zijn technische perfectie (de ultron 2.0 lens is gewoon een topper) vlogen bijna alle examplaren direct de deur uit.

      Ik hoop dat ie in goede staat is.... en de moeite om eens een filmpje in te leggen? Het zou zonde zijn mocht je het niet doen, er zal een andere wereld voor je opengaan.
      TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

      Comment


      • #4
        Re: Voigtländer Vito III

        Oorspronkelijk geplaatst door Galathea Bekijk bericht
        Is het (nog) iets?
        Lijkt een beetje ingewikkeld om te bedienen.
        De balg ziet er nog goed uit. Het huis heeft hier en daar een kras en schram opgelopen.

        De moeite om eens een filmpje in te leggen?
        Hier is een handleiding (moest je die nog niet hebben): http://www.cameramanuals.org/voigtla...r_vito_iii.pdf

        Heb je geen lichtmeter, dan kan je je dslr gebruiken voor lichtmeting (of je gaat gokken, sunny 16).

        Zeker proberen, desnoods filmpje inleggen en laten ontwikkelen bij plaatselijke fotograaf. Normaal moet je dan wel zien of er ergens lichtlekken zijn ofzo.

        Je kan negatieven ook scannen, maar ik zou de prints gewoon mee laten ontwikkelen als je daar zelf niet bedreven bent (eens navragen bij lokale fotoboer, kans is groot dat zij naar elka of spector doorsturen. Kruidvat niet doen, is niet meer zo goed qua kwaliteit bij afdrukken prints en hun ingescande negatieven, bijgeleverd op cd, zijn al helemaal om te huilen).

        Als je niet weet wat ermee te doen, verkopen...(aan mij ).

        Veel succes, en veel plezier.

        Comment

        Working...
        X