Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-900 raadloos aansturen met D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB-900 raadloos aansturen met D700?

    Als ik het goed begrijp kan de D700 de SB-900 draadloos aansturen zonder extra hardware door de ingebrouwde flits te gebruiken als commander dmv het creative light system?
    Hoe doe je dat en hoe zorg je er ook voor dat de pop-up flits eigenlijk niet "belicht" want ik wil enkel het licht van de flits op statief gebruiken en niet vanuit de camera zelf.
    De SB-900 kan dan de studioflisers aansturen die als slave staan ingesteld.

    Grtz en bedankt.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

    Je kan je popup als commander gebruiken en zeggen dat hij niet mee mag flitsen dacht ik.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

      Idd.
      Als je dan je sb900 enkel laat flitsen om de studioflitsers aan te sturen zet je die ook best op (M)anueel met de laagste setting 1/128e. Maar je popup gaat préflashes uitsturen waar je studioflitsers waarshijnlijk op gaan reageren.

      (Een draadloos triggersetje is imo een interessantere oplossing)
      Last edited by paly; 18 januari 2011, 12:53.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Je kan je popup als commander gebruiken en zeggen dat hij niet mee mag flitsen dacht ik.
        Dat zei ik al in de vraag maar ik had graag geweten waar op de D700 je dat kan instellen. En hoe je dan de ingebouwde flits de mond snoert.

        Grtz,
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

        Comment


        • #5
          Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Idd.
          Als je dan je sb900 enkel laat flitsen om de studioflitsers aan te sturen zet je die ook best op (M)anueel met de laagste setting 1/128e.

          (Een draadloos triggersetje is imo een interessantere oplossing)
          Mss wel maar ben je dan niet de functionaliteit van het creative systeem kwijt?

          Grtz,
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

            Preflashes ga je altijd krijgen.
            Door '--' te kiezen gaat het flitslicht van de commander normaal* niet op foto te zien zijn.
            (*) bij hoge iso zie je het wel
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              Preflashes ga je altijd krijgen.
              Door '--' te kiezen gaat het flitslicht van de commander normaal* niet op foto te zien zijn.
              (*) bij hoge iso zie je het wel
              Inderdaad, 'k denk zelf dat ik dat zo in de handleiding zien staan heb, of op de help van de camera.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

                Blz 311 van de handleiding
                in het menu van je camera bij e3 flitssturing ingeb.flitser vind je ergens de optie commanderstand.
                Als je dat kies verschijnt er een menu. bij ingeb flitser kies je voor -- (de flitser gaat enkel monitor voorflitsen afgeven om je remote flitsen te commanderen maar zelf geen hoofdfits geven).
                Je moet wel je flitser zelf opklappen.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

                  CLS is geweldig, maar zou het niet mixen met studioflitsers.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Blz 311 van de handleiding
                    in het menu van je camera bij e3 flitssturing ingeb.flitser vind je ergens de optie commanderstand.
                    Als je dat kies verschijnt er een menu. bij ingeb flitser kies je voor -- (de flitser gaat enkel monitor voorflitsen afgeven om je remote flitsen te commanderen maar zelf geen hoofdfits geven).
                    Je moet wel je flitser zelf opklappen.
                    Kweetet, RTFM...
                    MAAR das zo ingewikkeld uitgelegd en niet altijd simpel terug te vinden.

                    Thxs.
                    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                    BE-Wommelgem
                    .: 20D & D700 :.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

                      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      CLS is geweldig, maar zou het niet mixen met studioflitsers.
                      OK, thxs voor de tip.
                      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                      BE-Wommelgem
                      .: 20D & D700 :.

                      Comment


                      • #12
                        Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

                        als je naar het menu gaat waar je je pop up flash instelt als commander vraagt hij ook wat de pop up flash moet doen. Je kan daar kiezen tussen TTL, manueel (ik denk van 1/1 to 1/64) en tussen niets doen. Als je kiest voor niets dan doet hij niets.
                        Je ziet dan wel de pre flashes waarmee de pop up de andere laat weten wat er moet gebeuren maar er is geen flits tijdens de opname. Het zou me wreed verbazen dat dat met een of andere hoge iso of maximaal diafragma zichtbaar is.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          als je naar het menu gaat waar je je pop up flash instelt als commander vraagt hij ook wat de pop up flash moet doen. Je kan daar kiezen tussen TTL, manueel (ik denk van 1/1 to 1/64) en tussen niets doen. Als je kiest voor niets dan doet hij niets.
                          Je ziet dan wel de pre flashes waarmee de pop up de andere laat weten wat er moet gebeuren maar er is geen flits tijdens de opname. Het zou me wreed verbazen dat dat met een of andere hoge iso of maximaal diafragma zichtbaar is.
                          OK, Thxs.
                          Ga ik zeker proberen.
                          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                          BE-Wommelgem
                          .: 20D & D700 :.

                          Comment


                          • #14
                            Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

                            Nikon SG-31R gebruiken, deze laat alleen het onzichtbare IR van je ingebouwde flits door om draadloos aan te sturen. KLIK

                            Comment


                            • #15
                              Re: SB-900 raadloos aansturen met D700?

                              Heb hier net even een testje gedaan.
                              De ingebouwde flitser zet ik op commander stand (e2), waarbij je de stand van de ingebouwde flitser van stand DDL naar -- plaatst.
                              Daarmee flitst de ingebouwde flitser wel mee, maar op een kleine sterkte. Zonder een SB900 in de kamer kreeg ik enkele vage vegen te zien op mijn display. Met de SB 900 aan, naast me, was de kamer mooi uitgelicht. SB900 uit en de commanderstand van -- naar DDL, was de kamer eveneens verlicht, maar met hard frontaal licht, met slagschaduwen....

                              De flits voor het commanderen van een off-camera flits laat dus maar weinig sporen achter
                              Piet Cosaert
                              http://kepsfotografie.wordpress.com

                              Comment

                              Working...
                              X