Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

speakers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • speakers

    Iemand verstand van speakers? heb gratis versterker gekregen Marantz pm7001 en ik zoek nu 2 bookshelve speaker (mooie en niet te grote omdat de vriendin dat wil :-s) en dan 2 speakers voor in keuken om omhoog te hangen! Wil er niet TE veel geld aan geven omdat het enkel voor stereo geluid is!
    Bij vandenborre had ik voor degen in de keuken gekken naar artsound as30 maar voor woonkamer heb ik geen idee. Die mogen rond de 300 kosten!

    Iemand ideetjes of tips?

    thx

    Kan iemand dat naar chitchat plaatsen aub mij weer vergist :-)

  • #2
    Re: speakers

    300/stuk of per paar?

    canton, infinity, Elac, Mordaunt Short, audio pro...

    ben je handig kijk eens naar zelfbouw...

    Comment


    • #3
      Re: speakers

      bose 201 staat 300 per paar! aangezien dat bose vrij degelijk maar duur is neem ik dat als referentie. of vergis ik mij, geen verstand van audio!
      ik bekijk andere merken eens. Op wat moet ik letten voor speakers vs versterker

      Comment


      • #4
        Re: speakers

        Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
        Wil er niet TE veel geld aan geven omdat het enkel voor stereo geluid is!
        Het is net bij Stereo dat je meer nut hebt aan goede speakers.

        Eerste vraag is of die versterker nog volledig in orde is en het waard is te investeren?
        Je schrijft "gratis gekregen" ... is daar enige reden toe dat het gratis is?
        Kan natuurlijk ook een cadeau zijn maar dat weet jij beter dan wij.

        Wat prijzen betreft ... ga eens rond tijdens de solden, er valt hier en daar wel eens een goede zaak te doen maar dan moet je nemen wat er is en kan je niet merk-specifiek op zoek gaan.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: speakers

          versterker is nog goed, is via ene vant werk waar ze opt werk overgegaan zijn op nieuw video systeem met andere audio controller en de versterker was niet meer nodig. Nu mijn gedachten gang is dat speakers niet slecht worden? Die kan je houden dus investering kan duiden op het feit dat ik speakers kan omzetten naar 5.1 ofwel naar installatie op slaapkamer of op zolder die nog in te richten is!

          ben niet zo zeer solden man eerder internet webwinkel man!

          Comment


          • #6
            Re: speakers

            Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
            versterker is nog goed, is via ene vant werk waar ze opt werk overgegaan zijn op nieuw video systeem met andere audio controller en de versterker was niet meer nodig. Nu mijn gedachten gang is dat speakers niet slecht worden? Die kan je houden dus investering kan duiden op het feit dat ik speakers kan omzetten naar 5.1 ofwel naar installatie op slaapkamer of op zolder die nog in te richten is!

            ben niet zo zeer solden man eerder internet webwinkel man!
            Dat is mooi : maar de enige manier om luidsprekers te kopen, is ernaar luisteren. En via het internet is dat wat moeilijk... En zeker bij luidsprekers is er weldegelijk een verband tussen prijs en kwaliteit.
            Bose zou ik trouwens helemaal links laten liggen : duur klopt, goed is iets anders.

            PS : als je nog zo iemand zou kennen die gratis een KI Pearl lite kan leveren, mag je die altijd mijn adres opgeven .
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: speakers

              Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
              bose 201 staat 300 per paar! aangezien dat bose vrij degelijk maar duur is neem ik dat als referentie. of vergis ik mij, geen verstand van audio!
              ik bekijk andere merken eens. Op wat moet ik letten voor speakers vs versterker
              Aaaargh!

              Bose als referentie?? Smijt die crap zo ver mogelijk van je vandaan. Das Chinese brol, opgehyped tot "hifi".



              Er zijn zoveel fantastische merken die betaalbare bookshelfs maken. B&W, Heco, Canton, Elac, Infinity, KEF, Sonus Faber, Tannoy, Wharfedale, ...

              Mvg,

              J.
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Re: speakers

                Even een persoonlijke mening:
                Ik ben verliefd op het geluid van Philips Motional Feedbacks. Actieve speakers uit de jaren 70/ begin 80, die nog steeds oh zo lekker klinken. Een goed setje van die jongens moet niet veel geld kosten (voor een 100 Euro ben je meestal wel gesteld.).
                Hoewel ze wat moeilijker te vinden zijn, vind ikzelf de 532's het beste klinken, met redelijk kort daar achter de 544.
                Er is ook een heel actieve "community" rond, de MFBFreaks.Jaarlijks houden ze een meeting, met enorm veel info en mensen die echt weten waar ze het over hebben. De kans is ook heel groot dat, moesten je speakers ooit stuk gaan, je voor 25-50 EUR geholpen bent.

                Comment


                • #9
                  Re: speakers

                  Met bookshelfs ga je nooit een echt hifi-geluid krijgen : ze missen oppervlakte en volume om bassen correct weer te geven.
                  Je zult moeten kiezen tussen goede vriendin en goede boxen .
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: speakers

                    Stel dat ik actieve speakers zou kiezen, hoe kan ik dan 'kiezen' tussen mijn inputsignalen (CD, TV, DVD, Tuner, ...) wat je normaal dus via je versterker doet.
                    Of dienen actieve speakers daar niet voor en zijn ze puur voor 'studio' om ze maar voor 1 ding te gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: speakers

                      Ik heb mijn hele living met B&W speakers gevuld (de 683 Theatre reeks) ... en blijf dat het beste vinden ... ben naar een hifi zaak geweest en mij rustig laten omver blazen door de verkoper, ik denk dat ik minstens 25 speakers gehoord heb, de B&W kwamen er als beste uit

                      Niet de goedkoopste, maar zeker niet de duurste hoor ... enig nadeel, ze nemen serieus wat plaats in beslag, maar dat hadden wij er voor over.

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: speakers

                        Kijk ook eens bij Wharfedale en Jamo.
                        En vooral beluisteren.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: speakers

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Kijk ook eens bij Wharfedale en Jamo.
                          En vooral beluisteren.

                          Grtz, RF
                          Kan ik ook alleen maar beamen

                          Jeroen: ik werk ook bij m'n actieve speakers nog steeds met een voorversterker. Enerzijds omdat ik dat iets beter vind klinken (weeral, eigen mening), anderzijds om het mezelf wat makkelijker te maken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: speakers

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Kijk ook eens bij Wharfedale en Jamo.
                            En vooral beluisteren.

                            Grtz, RF
                            Wharfedale is 'n zeer goede speaker.
                            Je kan die goedkoop vinden op 2dehands.
                            (In den beginne was er meestal niets anders te krijgen in 'n hifiwinkel.)


                            Onlangs belde mijn zoon me hoe goed dat die waren...(de Daimond serie) je moet absoluut komen luisteren.
                            "Jama, ik ga daar niet speciaal voor naar leuven hé."

                            En hij bleef maar over z'n speakers stoefen, totdat ik noodgedwongen naar Leuven moest.
                            (Premature bevalling en ikke direkt, dubbele opa.)

                            Wel hij had niet overdreven, ik heb tot nu toe geen betere bookshelf speaker gehoord. Zelfs nog niet vergeken wat 1600 euro moest kosten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: speakers

                              Bookshelves aan een PM7001 ? Zonde van de versterker.
                              Mijn PM7000 hangt al 20 jaar aan een paar B&W Matrix 3 speakers (en die passen echt niet op een bookshelve)
                              Ik ben een onvoorwaardelijke B&W fan. Alles van die mensen in elke prijsklasse is top.
                              Maar; zoals hiervoor al gezegd; Gaan luisteren anders kom je er nooit uit.
                              En, inderdaad: BOSE ? vergeet het maar.

                              Groeten, Bert
                              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                              www.bertofotografie.be

                              Comment

                              Working...
                              X