Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 versus D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 versus D300s

    welke is volgens jullie het beste?
    D300s is meer professioneel, dat weet ik ook wel,
    maar beiden hebben eigenlijk zowat de zelfde specificaties,
    D90 heeft bovenop de specificaties van de D300s wel live view, view finder en anti dust.
    doet dat er veel toe bij een camera vraag ik me dan af,
    anti dust misschien wel, maar ik denk dat dat bij de D300s sowieso ook er al wat in zit.

    of heb ik een verkeerd beeld van de D300s, ik heb ze vergeleken op een koopsite, maar heb er me nog niet echt in verdiept...
    misschien hebben jullie ervaring...

    alvast bedankt

  • #2
    Re: D90 versus D300s

    Allereerst; wat is jouw ervaring iz gebruik van een spiegelreflex?

    2e; Wat wil je zoal fotograferen ?

    3e; Wat is het budget ?

    Met het antwoord op deze vragen kunnen we jouw beter helpen
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: D90 versus D300s

      Oorspronkelijk geplaatst door Lisainvideoland Bekijk bericht
      welke is volgens jullie het beste?
      Puur op de specs is de D300s de betere van de twee. Dit houd echter geen rekening met de kostprijs, of met wat JIJ van het toestel verwacht. Dat zal het antwoord op de vragen van Tootsie moeten duidelijk maken.

      Binnen enkele dagen hoop ik een D90 in mijn handen te hebben, dan kan ik vergelijken

      Comment


      • #4
        Re: D90 versus D300s

        Oorspronkelijk geplaatst door Lisainvideoland Bekijk bericht
        D90 heeft bovenop de specificaties van de D300s wel live view, view finder en anti dust.
        doet dat er veel toe bij een camera vraag ik me dan af,
        anti dust misschien wel, maar ik denk dat dat bij de D300s sowieso ook er al wat in zit.
        Als de meerprijs geen probleem is, zeker voor de D300s gaan.

        Wie zegt dat de D300s geen Live view heeft. KLIK

        D300s staat onder de pro versies van Nikon, en heeft reeds ruimshoots zijn degelijkheid bewezen.

        Comment


        • #5
          Re: D90 versus D300s

          Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          Allereerst; wat is jouw ervaring iz gebruik van een spiegelreflex?

          2e; Wat wil je zoal fotograferen ?

          3e; Wat is het budget ?

          Met het antwoord op deze vragen kunnen we jouw beter helpen

          Ik heb momenteel een D40, ik denk dat ik die toch al 2 a 3 jaar heb, maar heb er nog nooit ten volle gebruik van gemaakt. Maar daar komt verandering in, nu ik een cursus fotografie volg.
          Ik heb altijd een kleine voorliefde gehad voor de D300s, maar vond het raar dat ik amper verschillen vond met de D90 en toen ben ik beginnen twijfelen.
          Wat ik zoal wil fotograferen, momenteel heb ik nog niet echt een voorkeur, ik fotografeer zowat alles, maar doe het liefst portretten en landschappen.
          Een budget heb ik niet echt, maar aangezien ik binnenkort verjaar zal mijn budget wel wat aangevuld worden denk ik.

          Comment


          • #6
            Re: D90 versus D300s

            Er is ook een één belangrijk verschil voor sommigen en dat is het prijsverschil , wat die live view betreft moet je daar niet veel bij voorstellen , als ik live view gebruik heb ik altijd onscherpe foto's, heb de camera nog maar net , ik heb gelijk de indruk dat ik dan niet kan scherp stellen , of wel doe ik het verkeerd, maar is geweldige camera en zeker niet moeilijk in gebruik, verschil in prijs is wel 600 euro, dan zou je evengoed kunnen overwegen om te gaan voor de D7000
            Last edited by koen1950; 18 januari 2011, 20:18.

            Comment


            • #7
              Re: D90 versus D300s

              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              Er is ook een één belangrijk verschil voor sommigen en dat is het prijsverschil , wat die live view betreft moet je daar niet veel bij voorstellen , als ik live view gebruik heb ik altijd onscherpe foto's, heb de camera nog maar net , ik heb gelijk de indruk dat ik dan niet kan scherp stellen , of wel doe ik het verkeerd, maar is geweldige camera en zeker niet moeilijk in gebruik, verschil in prijs is wel 600 euro, dan zou je evengoed kunnen overwegen om te gaan voor de D7000
              Scherpstellen doe je met de AF-on knop Eric, werkt prima maar niet snel, er is ook een groot verschil tussen de statiefstand, (daar kan je scherpstellen op het lcd), en op de handstand klapt de spiegel omhoog, en stel je scherp door de zoeker.

              Bespeur ik hier enige spijt dat je zelf voor de D300s bent gegaan en niet voor een D7000.

              Comment


              • #8
                Re: D90 versus D300s

                D300(s) heeft ook weathersealing, de D90 niet dacht ik.
                Is tevens ook iets groter, robuuster.

                Knoppen en functies zijn ook afgestemd op de semi-pro (dwz geen scenes etc..).

                Indien het prijsverschil niet overdreven meetelt zou ik voor de D300s gaan.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: D90 versus D300s

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Scherpstellen doe je met de AF-on knop Eric, werkt prima maar niet snel, er is ook een groot verschil tussen de statiefstand, (daar kan je scherpstellen op het lcd), en op de handstand klapt de spiegel omhoog, en stel je scherp door de zoeker.

                  Bespeur ik hier enige spijt dat je zelf voor de D300s bent gegaan en niet voor een D7000.
                  nee hoor ben er erg blij mee , maar stel me toch de vraag over de iso ,als ie beter is bij de D7000, niet dat hij slecht is bij de D300, omdat de camera's anders elkaar niet veel ontlopen, hij is makkelijker in de omgang dan ik dacht

                  Comment

                  Working...
                  X