Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

    Hoi,

    Heb me net de Elinchrom EL Skyport Universal Speed set aangekocht.

    Nu wil ik die bevestigen aan mijn Canon 580EX II , wat niet lukt. Na verder onderzoek blijkt dat ik nog een kabeltje nodig heb. (Screwlock PC* to Pocket Wizard, CyberSync or Elinchrom Skyport) Dus ben ik genoodzaakt dit kabeltje erbij te kopen wat nog zo erg niet is...

    Maar mijn vraag is nu hoe bevestig ik een receiver aan mijn 420EX?? iemand een idee ?

    Alvast bedankt
    website: www.stijnboelens.com

  • #2
    Re: Elinchrom EL Skyport Universal Speed Set + 420EX

    Oorspronkelijk geplaatst door sm00keh Bekijk bericht

    Maar mijn vraag is nu hoe bevestig ik een receiver aan mijn 420EX?? iemand een idee ?
    ik vemoed dat dat niet kan... de 420EX is bij mijn weten enkel een TTL flash, heeft geen manuele mode...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrom EL Skyport Universal Speed Set + 420EX

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ik vemoed dat dat niet kan... de 420EX is bij mijn weten enkel een TTL flash, heeft geen manuele mode...
      heb gezien op een anders forum dat het wel kan... maar ik weet niet hoe...
      website: www.stijnboelens.com

      Comment


      • #4
        Re: Elinchrom EL Skyport Universal Speed Set + 420EX

        Oorspronkelijk geplaatst door sm00keh Bekijk bericht
        heb gezien op een anders forum dat het wel kan... maar ik weet niet hoe...
        Met een kabel met hotshoe

        Maar of je met die flash veel meer gaat kunnen doen dan volvermogen flitsen is een andere zaak.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Elinchrom EL Skyport Universal Speed Set + 420EX

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Met een kabel met hotshoe

          Maar of je met die flash veel meer gaat kunnen doen dan volvermogen flitsen is een andere zaak.
          precies, connecteren kan, maar je zal't niet echt kunnen gebruiken...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

            jup idd, ook net gezien.
            Bedankt voor de reacties !

            doeme weer in de kosten... nen andere flash
            website: www.stijnboelens.com

            Comment


            • #7
              Re: EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

              Oorspronkelijk geplaatst door sm00keh Bekijk bericht
              jup idd, ook net gezien.
              Bedankt voor de reacties !

              doeme weer in de kosten... nen andere flash
              andere flash is toch niet zo erg, leve youngnuo

              tenzij de skyports TTL-informatie doorsturen natuurlijk
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

                nog eens bedankt voor de reacties.

                Mocht iemand nu nog weten hoe ik die dingen aan de praat krijg..

                Alles staat goed ingesteld ... groep op 1 ch op 1... als ik op het testknopje duw dan brand het lampje op mijn receiver ook.. maar de flits gaat niet af..

                iemand een idee waar ik fout ben?
                website: www.stijnboelens.com

                Comment


                • #9
                  Re: EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

                  Gebruik je de 580 ?
                  staat deze op manueel
                  heb je ook de zender aangezet, ik plaats die steeds op All zodat alle groepen worden getriggerd.

                  Ik werk met de 580 de eerste versie en met een hotshoe van flashzebra en alls werkt perfect, dus verwacht ik dat ook van type 2.

                  MVG, Jeff c.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

                    Heb je vragen over Skyport, ga dan gerust eens langst bij Servix en Partners in Aartselaar, zij geven nog uitleg. Neem je hele installatie mee, zij zorgen voor de oplossing.Deze firma is de invoerder van Elinchrom en is ook toegankelijk voor niet-professionels.

                    Comment


                    • #11
                      Re: EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Gebruik je de 580 ?
                      staat deze op manueel
                      heb je ook de zender aangezet, ik plaats die steeds op All zodat alle groepen worden getriggerd.

                      Ik werk met de 580 de eerste versie en met een hotshoe van flashzebra en alls werkt perfect, dus verwacht ik dat ook van type 2.

                      MVG, Jeff c.
                      jup,flits staat op manueel, op de Mark II heb ik ook in het menu flits op draadloos gezet.
                      zender staat aan en als ik op de testknop druk dan flitst mijn flits ook.
                      Alleen als ik een foto neem gaat ie niet af..
                      website: www.stijnboelens.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotoprint Bekijk bericht
                        Heb je vragen over Skyport, ga dan gerust eens langst bij Servix en Partners in Aartselaar, zij geven nog uitleg. Neem je hele installatie mee, zij zorgen voor de oplossing.Deze firma is de invoerder van Elinchrom en is ook toegankelijk voor niet-professionels.
                        bedankt voor de raad!
                        website: www.stijnboelens.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

                          Oorspronkelijk geplaatst door sm00keh Bekijk bericht
                          jup,flits staat op manueel, op de Mark II heb ik ook in het menu flits op draadloos gezet.
                          zender staat aan en als ik op de testknop druk dan flitst mijn flits ook.
                          Alleen als ik een foto neem gaat ie niet af..
                          In de camera mag je niets wijzigen in het flitsmenu(zeker geen draadloos instellen).

                          Camera op M
                          Op 1/125
                          diafragma naar gelang flistkracht.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            In de camera mag je niets wijzigen in het flitsmenu(zeker geen draadloos instellen).

                            Camera op M
                            Op 1/125
                            diafragma naar gelang flistkracht.
                            bedankt voor de raad.
                            Maar het blijft hetzelfde, met de testknop werkt de flits,maar zodra ik een foto neem flits ie niet. Camera staat op M en 580EX II staat ook op M. Zender en receiver zien mekaar .
                            Hoe moet mijn flitster ingesteld staan in feite (ben eigenlijk nieuw in flitsfotografie) ? ik heb hem al op master gezet en ook slave geprobeerd...

                            iemand een idee nog.. of moet ik terug naar de winkel?
                            website: www.stijnboelens.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: EL Skyport Universal Speed SElinchrom + 420EX

                              Oorspronkelijk geplaatst door sm00keh Bekijk bericht
                              bedankt voor de raad.
                              Maar het blijft hetzelfde, met de testknop werkt de flits,maar zodra ik een foto neem flits ie niet. Camera staat op M en 580EX II staat ook op M. Zender en receiver zien mekaar .
                              Hoe moet mijn flitster ingesteld staan in feite (ben eigenlijk nieuw in flitsfotografie) ? ik heb hem al op master gezet en ook slave geprobeerd...

                              iemand een idee nog.. of moet ik terug naar de winkel?
                              Je steld je camera en flits zo in alsof je zou fotograferen met de flitser gewoon op je camera. (geen master - geen slave- geen draadloze flitsturing in de camera).
                              Dan zet je zowel je camera als je flits in de M (manuele) stand.
                              de camera op 1/125 of lager.
                              De flitser op 1/4 of lager.
                              Speel met je diafragma tot je een juiste belichting hebt.

                              Probeer de trigger eens wat heen en weer te bewegen op je flitsschoen, soms komen de middencontacten niet juist op mekaar.

                              Probeer ook het volgende eens:
                              Bij de trigger is er een PC kabeltje bijgeleverd dacht ik.
                              Steek dit kabeltje eens in je trigger en sluit het aan op de PC contact van je camera (als dit wel werkt is er een slecht contact tussen de middencontacten).
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X