Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmkwaliteit 60d en 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filmkwaliteit 60d en 7d

    Ik heb sindskort een canon 60D, en ik ben sindskort begonnen met filmen ermee. Alleen als ik op internet kijk zou de filmkwaliteit van 60D en 7D niks moeten schelen. Alleen als ik zie dat met de 7D videoclips worden geschoten en ik vergelijk dit met de kwaliteit die ik record snap ik het niet echt omdat mijn kwaliteit stukken minder is. Dit vooral bij dondere plekken. Ik heb hem wel gewoon op 1080p 0f 720p staan met een 18-85 canon lens, alleen mis ik iets waardoor de kwaliteit minder is?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Filmkwaliteit 60d en 7d

    je zegt dat donkere plekken hier vooral last van hebben? je gebruikt de gewone kitlens, die is niet zeer lichtsterk. misschien kiest je camera voor een te hoge iso door het kleine diafragma?
    welke instellingen gebruik je bij het filmen?

    (in feite kan het niet echt aan de sensor o.i.d. liggen want die is hetzelfde, niet?)

    Comment


    • #3
      Re: Filmkwaliteit 60d en 7d

      De canon 18-85 lens die word er ook als kit-lens bijgeleverd alleen ik heb deze wel los gekocht. Ik merk wel het verschil als ik de iso op 100 zet alleen dan is het beeld te donker. Dus dan word het toch kijken naar de lichtsterkten. Heeft iemand misschien een goede tip voor een lichtsterken lens waarmee je goed kunt filmen?

      Comment


      • #4
        Re: Filmkwaliteit 60d en 7d

        Oorspronkelijk geplaatst door wrwp Bekijk bericht
        De canon 18-85 lens die word er ook als kit-lens bijgeleverd alleen ik heb deze wel los gekocht. Ik merk wel het verschil als ik de iso op 100 zet alleen dan is het beeld te donker. Dus dan word het toch kijken naar de lichtsterkten. Heeft iemand misschien een goede tip voor een lichtsterken lens waarmee je goed kunt filmen?

        Ja een lichtsterke lens is echt een verademing! Ik heb zelf de 50mm 1.8, superlensje voor nog geen €100.- Al vind ik zelf 50mm wel wat lang. Misschien de Sigma 24 1.8, toch meer groothoek en ook redelijk betaalbaar.
        Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

        Comment


        • #5
          Re: Filmkwaliteit 60d en 7d

          Al wat ik kan zeggen is dat de filmkwaliteit van onze 7D heel wat hoger is dan van onze sony HD camera .De kwaliteit van de lens zal er ook wel voor iets tussen zitten.De sony kostte eind 2009 bijna 1000 euro en filmt fantastisch maar de 7D tornt er bovenuit.

          Comment

          Working...
          X