Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 7D defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 7D defect

    Hallo,

    Er is me een typisch canon flitsprobleem voorgevallen. Mijn 7d wou de interne flits niet meer openen omdat ie dacht dat er een externe opstond. Het contact om dat aan te geven, zat door een beetje roest geblokkeerd.

    Vorige week heb ik hem onder garantie binnengedaan. Deze vrijdag krijg ik telefoon dat dit niet onder garantie kan verholpen worden, omdat het om corrosie gaat.

    Blijkbaar zit er in de camera heel wat corrosie, en dat terwijl de camera weather sealed is en ik er niets speciaal mee heb gedaan. Om dit op te lossen vragen ze maar liefst 860 euro!

    Ik heb reeds gebeld met de man die de camera heeft opengemaakt, maar ze willen niets extra doen.

    Iemand hier raad mee?

  • #2
    Re: canon 7D defect

    Als ze op een of andere manier kunnen aantonen dat het probleem door vocht veroorzaakt is, dan gaat het inderdaad niet over garantie.
    Maar 680 euro vind ik toch wel erg veel om het kleine flitsertje te vervangen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon 7D defect

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Als ze op een of andere manier kunnen aantonen dat het probleem door vocht veroorzaakt is, dan gaat het inderdaad niet over garantie.
      Maar 680 euro vind ik toch wel erg veel om het kleine flitsertje te vervangen.
      Die 860€ zal wel niet alleen voor de flits zijn, maar ook te maken hebben met dit:

      Oorspronkelijk geplaatst door pitr_s Bekijk bericht

      Blijkbaar zit er in de camera heel wat corrosie

      Maar toch ... prijzig herstellingske
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

      Comment


      • #4
        Re: canon 7D defect

        Misschien overschat jij de weather sealed eigenschappen van een 7D ?

        Bij mij gaat hij als het erg begint te regenen in de tas en de rits toe
        Daar blijft hij ook om te acclimatiseren wanneer hij uit de vrieskou komt (geheugenkaartje en evt batterij haal ik er buiten al uit)

        Twee maand geleden heb ik eens een klein defect gehad, na langs de zee te lopen in de storm kon de status van de batterij niet meer gelezen worden, maar dit is kosteloos hersteld, dus blijkbaar geen corrosie

        Als het over dat ene contactje gaat zou ik hem gewoon verder gebruiken, en lekker warm en droog houden

        Comment


        • #5
          Re: canon 7D defect

          corrosie, het komt me bekend voor, heb het destijds gehad met een A80 die amper twee maand oud was.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: canon 7D defect

            Misschien een goede raad voor U en alle andere BD leden. Verzeker je fotomateriaal.

            Mijn Body ; lenzen ; fototassen ; filters ; geheugenkaartjes enz... zijn allemaal verzekerd voor nog geen 100 euro per jaar.
            Verzekerd tegen valschade en diefstal. Als je camera echter plots niet meer werkt dus een plots defect komt dit niet in aanmerking voor de verzekering. Tenzij hij gevallen is

            Als ik jouw was zou ik toch zo geen dure herstelling laten uitvoeren aan de body.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: canon 7D defect

              Oorspronkelijk geplaatst door pitr_s Bekijk bericht
              Mijn 7d wou de interne flits niet meer openen omdat ie dacht dat er een externe opstond. Het contact om dat aan te geven, zat door een beetje roest geblokkeerd. Blijkbaar zit er in de camera heel wat corrosie, en dat terwijl de camera weather sealed is en ik er niets speciaal mee heb gedaan. Om dit op te lossen vragen ze maar liefst 860 euro!
              Daar is ook een 7D niet goed gesealed ... een 1D series heeft geen ingebouwde flitser .
              De verende stiftjes in de flitsvoet bedienen open contactjes en die zijn dus normaliter technisch te poetsen zodat ze terug werken.
              Voor 860 Euro behouden ze alleen de shell van de body ... dus je 7D is intern een per totale ... een hersteller die garantie moet geven op zijn reparatie neemt dus geen enkel risico.
              De beste oplossing is een nieuwe en de flitsvoet te sealen bij gebruik in de regen ... of een 1D aanschaffen indien je een goede weathersealing wil.

              Comment


              • #8
                Re: canon 7D defect

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Verzekerd tegen valschade en diefstal. Als je camera echter plots niet meer werkt dus een plots defect komt dit niet in aanmerking voor de verzekering. Tenzij hij gevallen is mir
                Een wonder dat er nog een verzekeringsmaatschappy is die dat wil doen ... maar het was onlangs nog in het nieuws over hoeveel we allen teveel betalen wegens ...

                Comment


                • #9
                  Re: canon 7D defect

                  Als je intern in de body corrosie hebt lijkt het me logisch dat dit geen garantie is ... het toestel is niet gebruikt binnen de voorschriften blijkbaar want anders zou er geen water of vocht binnen in de body geraakt zijn.

                  Ik heb een 1dIV ... en als er druppels vallen krijgt die ook een mooi regenjasje aan hoor, net zoals ikzelf ... als het echt begint te gieten is den deze toch ook pleite zenne, of het moet echt de moeite zijn.

                  Tijdens de 24u in Spa vorig jaar ook zo'n typisch Belgische plensbui op mijn dak gekregen, net toen ik boven op Eau Rouge aan de Raidillon stond (wat een wandeling die berg op ) ... maar de Lamborghini Super Trofeo ging net rijden ... ikke dus de camera zijn jasje aangedaan, mijn regenkap opgezet en doorbijten hé ... achteraf stond het water in mijn schoenen, maar de camera en lans waren kurkdroog ... beste accessoire dat ik ooit gekregen heb, zo'n regenjasje ... voor pakweg 25 or 50 Euro had je deze herstelling kunnen vermijden vrees ik.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 7D defect

                    Ik kreeg kippevel als ik het las, corrosie in het flitshuis, dat wijst op een ongecontroleerde slordige omgang met je apparatuur, persoonlijk vind ik het dus logisch dat dit buiten de garantie valt.

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 7D defect

                      Je kan zomaar niet besluiten dat ik niet voorzichtig ben met mijn materiaal. Ik heb al 6 jaar een 20D en ook daar is geen zichtbare schade op. Al mijn lenzen werken perfect en met mijn 7D ben ik één keer in lichte regen gaan wandelen in de Ardennen.

                      Gelieve dus niet te snel conclusies te trekken.

                      Photohall, waar ik de camera binnenbracht, zegt dat het inderdaad om een extreem probleem gaat, en ook Canon geeft toe dat de offerte prijzig is, dus er wordt intussen over een oplossing nagedacht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 7D defect

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Misschien een goede raad voor U en alle andere BD leden. Verzeker je fotomateriaal.

                        Mijn Body ; lenzen ; fototassen ; filters ; geheugenkaartjes enz... zijn allemaal verzekerd voor nog geen 100 euro per jaar.
                        Dan had ik graag is geweten welk materiaal jij juist verzekerd hebt, want heb daar ook is achter gehoord en dat bedrag was toch een heel deel hoger als die 100euro waar jij het over hebt!!
                        Ik heb voor die prijs wel serieuze interesse...
                        Ben is benieuwd
                        grtz
                        http://www.pbase.com/doxkes
                        Nog in opbouw

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 7D defect

                          Het gaat om een body ; 4 lenzen en flits. Dan al mijn filters geheugenkaarten fototassen enz...

                          Toch even reageren op Silver Roller, het is niet omdat mijn materiaal verzekerd is dat ik er minder zorg voor zou dragen. Laat staan mijn verzekering zou oplichten!
                          Ik denk dat je niet elk jaar zou moeten afkomen met een defecte body.
                          Ik heb ook een omnium voor mijn wagen en die rijd ik toch ook niet per total als ik een nieuwe wil
                          Jij wil hier laten uitschijnen dat we met zn allen teveel betalen voor onze verzekeringen omdat die door klanten zoals mij bedrogen worden.

                          Trouwens ik ben voor al mijn verzekeringen bij een maatschappij, zal ook wel een verschil uitmaken.

                          Maar we wijken af om terug on topic te komen ik zou hem niet herstellen en een externe flits kopen.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 7D defect

                            860 EURO!! man man man, das toch beetje zwaar door de bocht zun. Amaai.
                            Denk dat jou winkel ook beetje veel wil meegenieten van jou herstelling mss.

                            Je zou em dan beter op ebay zetten als werkend met beschijving van het deffect, leg par 100 euro op en je hebt een nieuw.

                            PS er zijn er veel die ebay afschuimen op zoek naar apparaten met klein deffect die ze dan zelf kunnen herstellen.

                            Ale ja, tis maar een idee e, hopelijk lossen ze het voor jou aan meer democratische (lees eerlijke) prijs op.

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 7D defect

                              Ik heb met mijn niet-sealed 30D ook al in lichte regen en sneeuw foto's getrokken maar altijd zonder probleem.
                              Da's echt wel pech hebben !!

                              En een bewijs dat Canon met zijn uitspraak 'de 7D is even weather sealed als één of andere analoge brol uit het verleden' goeie marketing heeft gedaan want da's overal overgenomen als 'de canon 7D is weather sealed'.

                              Ik verbaas me er wel over dat het is van 1x lichte regen. Ik ken iemand die zijn (350D) in een beek heeft laten vallen, is moeten gaan opduiken, en na drogen werkt die, ook enkele jaren later, nog altijd. Ben je zeker dat je een nieuw exemplaar hebt gekocht??

                              Hopelijk krijg je het toch nog in orde!
                              Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

                              Comment

                              Working...
                              X