Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

    Het was weer leuk winkelen zaterdag.

    Gaan we eens op stap in Leuven en kijken we wat uit naar wat nieuwe apparatuur.
    Jaren klant zijnde springen we ook eens binnen bij Theys Expert waar met de solden toch redelijk wat volk rondloopt.
    Niets aan de hand op het eerste zicht en we wachten onze beurt af door ondertussen wat naar de toestellen te kijken (TV's).
    Lopen we daar toch al een tiental minuten rond en hoor ik een van de verkopers plots wat roepen naar mijn vrouw ... ik twijfelde even of ik het wel goed begrepen had maar inderdaad, hij wees haar gewoon de deur omdat ze een klein stuk Luikse wafel in de hand had.
    Verbaasd zei ik van "als we hier niet mogen binnen komen, dan kunnen we hier ook moeilijk iets kopen" ... het antwoord was ook kordaat "dan is dat maar zo".
    Nu snap ik wel dat ge niet met een pak friet of een lekkend ijsje een winkel moet binnen lopen maar als twee volwassenen weten we nu ook wel dat ge wat gemanierd een winkel moet binnen gaan en wat aanvaardbaar is of niet.
    Dan mag hij daar nog een regel van maken, dan is er nog altijd een manier om zoiets te zeggen ook ... neen, zo brutaal en kortaf!
    Wat doet die dan als het sneeuwt? De mensen vragen schoenen uit te doen om binnen te komen?
    In het verleden daar al een paar duizend Euro gespendeerd maar voor de toekomst geen cent meer.
    Pfff ... snap niet hoe sommigen hun zaak nog draaiende kunnen houden? Moet het geld gewoon binnenrollen zonder er iets voor over te hebben?
    Nog nooit meegemaakt op 45 jaar!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

    Stuur hen een e-mailtje met een link naar deze posting

    Sommige winkeliers / zelfstandigen zijn het niet waard dat je bij hen koopt.

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    ...maar als twee volwassenen weten we nu ook wel dat ge wat gemanierd een winkel moet binnen gaan en wat aanvaardbaar is of niet
    Jullie wel maar vele anderen toch niet hoor. Sommige ouders laten ook echt wel alles toe aan hun kinderen.
    Last edited by LesC; 17 januari 2011, 12:10. Reden: Quote verbeterd
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #3
      Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

      [QUOTE=Jo;2975302]Stuur hen een e-mailtje met een link naar deze posting

      Sommige winkeliers / zelfstandigen zijn het niet waard dat je bij hen koopt.

      maar als twee volwassenen weten we nu ook wel dat ge wat gemanierd een winkel moet binnen gaan en wat aanvaardbaar is of niet/QUOTE]

      Jullie wel maar vele anderen toch niet hoor. Sommige ouders laten ook echt wel alles toe aan hun kinderen.
      Tja en ik ben "ouderwets" he: eten of drinken in het openbaar of zo doe ik nooit.
      Ook niet in de auto.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Tja en ik ben "ouderwets" he: eten of drinken in het openbaar of zo doe ik nooit.
        Hmmm ... restaurant, terras, café, frituur, kermis, ... allemaal redelijk openbaar hoor.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

          Een buschauffeur heeft me dat ook eens gelapt, toen ik een blikje opende op de bus terwijl het 35° was ! De bus stopte en hij riep over heel de bus dat ik mijn blikje in de vuilbak aan de halte moest gooien of hij zou blijven stilstaan !

          Ik heb zijn baas dan maar gemaild.

          Dan zwijgen we maar over chauffeurs die roken op de bus of zitten te bellen of met een Ipod op rondrijden !
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

            [QUOTE=Jo;2975302]Stuur hen een e-mailtje met een link naar deze posting
            Sommige winkeliers / zelfstandigen zijn het niet waard dat je bij hen koopt.
            maar als twee volwassenen weten we nu ook wel dat ge wat gemanierd een winkel moet binnen gaan en wat aanvaardbaar is of niet/QUOTE]
            Jullie wel maar vele anderen toch niet hoor. Sommige ouders laten ook echt wel alles toe aan hun kinderen.
            Als het niet mag... sorry, maar omdat het volwassenen zijn mag het dan wel ?? Ik ken toch redelijk wat volwassenen die ook "varkens" kunnen zijn.
            Ik telefoneer vanuit den auto, ben ne volwassene, die redelijk weet wat hij wel enniet kan, gedraag me goed ( denk ik toch ) maar krijg toch een process.
            Als er voor de winkel staat, geen honden.. de mijne zijn zeer proper... ik ben volwassen, dus mag ik wel binnen ??? djeezes
            Gaat er ene met ne check naar de konijn, en is ... omdat ze hem niet aannemen, en kl..t ze dan met kleingeld.

            Lees eens de reglementen, en wat er staat aan den ingang van ne winkel, en probeer eens niet meer te zijn dan een ander.
            En nu zal ik wel nen hoop comentaar krijgen

            Comment


            • #7
              Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

              [QUOTE=Scherpie;2975580]
              Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
              Stuur hen een e-mailtje met een link naar deze posting
              Sommige winkeliers / zelfstandigen zijn het niet waard dat je bij hen koopt.

              Als het niet mag... sorry, maar omdat het volwassenen zijn mag het dan wel ?? Ik ken toch redelijk wat volwassenen die ook "varkens" kunnen zijn.
              Ik telefoneer vanuit den auto, ben ne volwassene, die redelijk weet wat hij wel enniet kan, gedraag me goed ( denk ik toch ) maar krijg toch een process.
              Als er voor de winkel staat, geen honden.. de mijne zijn zeer proper... ik ben volwassen, dus mag ik wel binnen ??? djeezes
              Gaat er ene met ne check naar de konijn, en is ... omdat ze hem niet aannemen, en kl..t ze dan met kleingeld.

              Lees eens de reglementen, en wat er staat aan den ingang van ne winkel, en probeer eens niet meer te zijn dan een ander.
              En nu zal ik wel nen hoop comentaar krijgen

              ...nu is het al KLEINGELD geworden...



              ontopic:

              de winkelbediende had ook kunnen vragen, op vriendelijke wijze, of uw vrouw haar wafel wou opeten/nergens aan te komen met vettige vingers. Had meer respect afgedwongen dan aan de deur te zetten...

              OF, je had een TV kunnen gaan kopen van 5000€ met allemaal briefjes van 5,10 of 20€, dit op BD posten, en daarna door zuurpruimen (die blijkbaar elk gevoel voor humor kwijt zijn) afgebroken worden dat je het met kleingeld betaald
              Last edited by exeter; 17 januari 2011, 12:31.
              5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

              Comment


              • #8
                Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                Als het niet mag... sorry, maar omdat het volwassenen zijn mag het dan wel ??
                In welke wet of reglement staat dat je niet met een wafel in de hand een winkel mag binnen lopen?
                Als dat niet uithangt, dan zit dat in de gedachte van de verkoper en als die een klant er op wil wijzen, dan kan die dat met manieren doen!

                Lees eens de reglementen, en wat er staat aan den ingang van ne winkel, en probeer eens niet meer te zijn dan een ander.
                Ge zijt wel een dikkenek om zo te reageren hoor! Gij werkt bij Theys zeker, of wilt ge er aangenomen worden?

                Wat er aan de deur hangt? De openingsuren en de kaarten dat ze aanvaarden om mee te betalen.

                Nogmaals, het gaat hem niet om in de winkel te eten maar om met een klein stuk wafel in de hand rond te lopen!
                Dan kunt ge ook zeggen dat niemand met een vers Frans brood binnen mag omdat dit zou kunnen kruimelen!

                Persoonlijk ... als ik een klant zie binnen komen dat al voor een paar duizend Euro gekocht heeft en dat interesse vertoont voor iets dat nog eens een paar duizend Euro kost, dan ga ik die niet botweg de deur wijzen.

                Het ging hem om de manier waarop ... en met uw manier van reageren voel ik mij nog meer aangevallen dan door die verkoper!
                Toffe collega's hier op het forum, het wordt met de dag vriendelijker!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  In welke wet of reglement staat dat je niet met een wafel in de hand een winkel mag binnen lopen?
                  Als dat niet uithangt, dan zit dat in de gedachte van de verkoper en als die een klant er op wil wijzen, dan kan die dat met manieren doen!
                  Helemaal juist. Klantvriendelijkheid voorop. Zelfs als het een persoon is die je nog nooit gezien hebt en vermoed dat die toch maar wat komt rondlummelen en niet kopen kun je altijd beleefd wijzen op wat die persoon fout doet. Beleefdheid is een basisvorm van respect en als je dat als handelaar niet hebt, dan ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Toffe collega's hier op het forum, het wordt met de dag vriendelijker!
                  Ook niet allemaal over dezelfde kam scheren hé
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Toffe collega's hier op het forum, het wordt met de dag vriendelijker!
                    heb dit gevoel ook... raar als je net lid bent geworden... gelukkig zijn er hier ook constructief opbouwende mensen...
                    5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Hmmm ... restaurant, terras, café, frituur, kermis, ... allemaal redelijk openbaar hoor.
                      Zelfs niet op de kermis.
                      Waar ik graag smoutebollen koop en THUIS opeet

                      Restaurant, terras, café, frituur is van een andere orde he VerSeg.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                        [QUOTE=Scherpie;2975580]
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                        Stuur hen een e-mailtje met een link naar deze posting
                        Sommige winkeliers / zelfstandigen zijn het niet waard dat je bij hen koopt.

                        Lees eens de reglementen, en wat er staat aan den ingang van ne winkel, en probeer eens niet meer te zijn dan een ander.
                        En nu zal ik wel nen hoop comentaar krijgen
                        Kan jij lezen, dan ?
                        Schrijven in elk geval niet...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                          Persoonlijk ga ik ook geen winkel binnen als ik iets aan het eten ben,hoe klein dan ook.Het is natuurlijk ook de manier hoe je dit zegt dat je liever niet hebt dat er gegeten wordt in de winkel.
                          Denk je dat men jou anders moet behandelen als je in een winkel al voor enkele duizende € gekocht hebben.Die winkeliers hebben jou echt niet nodig hoor,klanten genoeg.
                          www.fotojoel.be
                          7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                            Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
                            Persoonlijk ga ik ook geen winkel binnen als ik iets aan het eten ben,hoe klein dan ook.Het is natuurlijk ook de manier hoe je dit zegt dat je liever niet hebt dat er gegeten wordt in de winkel.
                            Denk je dat men jou anders moet behandelen als je in een winkel al voor enkele duizende € gekocht hebben.Die winkeliers hebben jou echt niet nodig hoor,klanten genoeg.
                            Eindelijk ene met takt, verstand, en begrip voor zijne medemens
                            @ verseg : Ge zijt wel een dikkenek om zo te reageren hoor! Gij werkt bij Theys zeker, of wilt ge er aangenomen worden?
                            ik ben op pensioen en heb ne medium in mijn truien
                            Last edited by Guest13; 17 januari 2011, 15:51. Reden: typfout want er wordtt gecontroleerd

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                              ps heb men abonnement op dezen topic opgezegd. En een mailtje gestuurd naar Theys over dezen topic ( ken de mens wel niet, maar als ze kwaad erover klappen, en er niet meer binnenkomen, mag hij dat ook weten

                              Comment

                              Working...
                              X