Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vissen Fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vissen Fotograferen

    Ik vroeg mij af hoe je eigenlijk het best vissen kan fotograferen in een aquarium? Alvast bedankt.






    www.productiehuisblacksnow.tk
    Check deze site: www.productiehuisblacksnow.tk

  • #2
    Re: Vissen Fotograferen

    Ik vrees dat jouw topic zal worden verplaatst. Het gaat hier inderdaad om dieren, maar enkel om foto's die je genomen hebt te TONEN, nièt om vragen te stellen. Dat moet gebeuren in onder andere Tips & Tricks.

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Vissen Fotograferen

      [Mod]

      Vraag hoort hier beter thuis.
      Daarom naar hier verplaats.

      SW
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

      Comment


      • #4
        Re: Vissen Fotograferen

        niet echt de makkelijkste vorm van fotografie hoor.
        mij lukt het niet, die guppie's zijn te snel voor mij.

        ik denk dat je hier wel iets aan zult hebben. http://home.scarlet.be/~tvelst/foto/foto1.htm
        450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

        Comment


        • #5
          Re: Vissen Fotograferen

          Je zou ook hier eens kunnen kijken: http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/aquariumfotografie
          Meer weten over aquariumfotografie? Kijk dan eens op www.hobbykwekers.nl/artikelen/aquariumfotografie

          Comment


          • #6
            Re: Vissen Fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door cedric84 Bekijk bericht
            Ik vroeg mij af hoe je eigenlijk het best vissen kan fotograferen in een aquarium? Alvast bedankt.






            www.productiehuisblacksnow.tk
            Check deze site: www.productiehuisblacksnow.tk
            best een rubberen zonnekap kopen...deze kan je dan tegen het glas duwen, omdat hij van rubber is kan je de lens tilten zonder dat de rubberen rand connectie verliest met het glas...op deze manier heb je al geen last van hindelijek reflecties

            en dan inflitsen...liefst de flitser zo positioneren dat je het mooiste effect krijgt (met behulp van een flitskabel of wireless)

            Comment


            • #7
              Re: Vissen Fotograferen

              Overtuig u ervan dat de ruit schoon en het water helder is. Gebruik een polarisatiefilter om reflecties te onderdrukken en scherm alle
              onderdelen van de camera met een masker (zwart karton met een gat voor de lens) af om reflecties in het glas te voorkomen.
              Gebruik een flitser in plaats van lampen, omdat lampen de temperatuur van het water kunnen beïnvloeden (niet zo gezond voor je vissen).
              Een enkele flits boven het aquarium bootst daglicht na.

              Groeten,
              Eric

              Comment

              Working...
              X