Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie - AF-speeds !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sportfotografie - AF-speeds !?

    Beste leden,

    Ik vroeg me af welke camera jullie zouden aanbevelen voor sportfotografie?... ik las over de snelle AF engine in de Nikons,... opmerkelijk

    Zo'n AF systeem is dat typisch voor Nikon of heeft Canon dit ook?
    (Ik spreek hier over body's rond de €1200..., dit is mijn prijsklasse voor't moment voor de body hé )

    Momenteel neem ik foto's met een Pentax K20D met een 50mm f1.4, een leuke camera, om mee te beginnen, vind ik... maar ik mis meer foto's/sec. en een snellere AF.
    Leuk is de 'weather sealing', omdat ik soms 4uur in de regen sta foto's te nemen... m'n camera MOET waterbestendig zijn alsook de lens !

    Maw, zoekende info ivm:Nikon/Canon, mega snelle AF, waterbestendig, (objectiefberijk 18-135mm...)

    Beste leden, dank aan alle lezers en dank voor jullie reacties

  • #2
    Re: Sportfotografie - AF-speeds !?

    Eos 7D heel snelle AF en rond de 1200 Euro.

    Comment


    • #3
      Re: Sportfotografie - AF-speeds !?

      Oorspronkelijk geplaatst door Blue Ship Bekijk bericht
      maar ik mis meer foto's/sec. en een snellere AF.
      Leuk is de 'weather sealing', omdat ik soms 4uur in de regen sta foto's te nemen... m'n camera MOET waterbestendig zijn alsook de lens !

      Maw, zoekende info ivm:Nikon/Canon, mega snelle AF, waterbestendig, (objectiefberijk 18-135mm...)
      Nikon D300S, D700, D3s zijn weather sealed, hebben een accurate en snelle AF, burst van 8fps en meer (D3s) maar daar moet je voor de D300 en D700 wel de grip voor bij kopen...

      Belangrijk is ook dat je weather sealed lenzen koopt...

      Een snelle search op't internet leert mij dat enkel de Canon 1D reeks volledig weather sealed is en de 7D gedeeltelijk
      1D lijkt mij ook een excellente sport camera! Snelle en accurate AF
      doch heb er zelf geen ervaring mee...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Sportfotografie - AF-speeds !?

        een zwakker punt bij pentax toz vd concurrentie was in het verleden het AF systeem.
        dit is veranderd met de pentax k5, is zowat de beste APS DSLR momenteel op de markt, AF is vrij snel, sneller dan van nikon d7000.

        de pentaxen waren al goed vocht bestendig maar de k7 en de k5 zijn daarbij "weather resistant"
        uit antartica expedities is gebleken dat Canon in het verleden heel wat problemen met vocht had, miezerig weer bij normale temperaturen was voldoende om zelfs de duurdere Canon toestellen te immobiliseren, weet niet hoe het met de 7d gesteld is.

        als ik jou was zou ik kiezen voor de pentax k5, met zulk mooi toestel overstappen naar Canikon zou zonde zijn volgens mij.

        Comment


        • #5
          Re: Sportfotografie - AF-speeds !?

          Ik heb een tweedehands 1DMk2n gekocht en nog geen seconde spijt van gehad. Die vind je nu tussen 600 en 700 euro, zijn gebouwd als een tank, hebben een servo AF om U tegen te zeggen en maken 10 foto's/seconde.

          Ik kom ook van Pentax Kx (12M) en heb nu dus 6M maar daar heb ik nog niets van gemerkt. Je moet al groter dan A3 gaan afdrukken.

          Met het geld die je spaart kan je nog een EF 70-200 2.8 kopen en dan zit je gebeiteld voor sport!
          Een Canon en een paar bokaalglazen.

          Comment

          Working...
          X