Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij camerakeuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij camerakeuze

    Hallo fotografen,

    Ik ben altijd al wel lichtjes gebeten geweest door de foto-microbe, maar dit uitte zich meer in het verantwoordelijk zijn voor de vakantiefoto's en dit veel te serieus nemen

    Dit ligt me ook wel en ik ben vaak tevreden met de uitkomst van mijn foto's maar dan meer op het vlak van hoe ik iets in beeld heb gebracht dan op het vlak van kwaliteit want ik neem deze foto's met een compact Samsungtoestel, L830. De kwaliteit laat veel te wensen over, zeker foto's die 's avonds, 's ochtends of 's nachts genomen worden, foto's waarbij ik inzoom en foto's in goed verlichte ruimtes die er veel te licht uitkomen.

    Nu is het zo dat ik een zeer beperkt budget heb (student zijnde) en daarom vroeg ik me af of een tweedehands toestel als de Nikon D50 of D70 dat al enkele jaren oud is maar relatief 'goedkoop' te verkrijgen is nog steeds aan te raden is om als amateur te kopen?
    Ik ben dan wel van plan mij er verder in te verdiepen en het niet gewoon een impulsaankoop te laten worden, maar qua budget is alles dus zeer beperkt.

    Of zijn er andere opties die jullie mij aanraden? Zo ben ik al enkele keren de term "bridgetoestel" tegengekomen, maar ik weet niet wat dit is.

    Alle advies is welkom!

  • #2
    Re: Hulp bij camerakeuza

    Een D50 heeft een veel betere sensor dan een d70. Die d50 kan je idd goedkoop oppikken en is zeker zijn geld waard. Als je kan leven met kleinere schermpje en wat minder megapixels, ga je niet meteen iets te klagen hebben. Een bridge is een compacttoestel met meer instelopties. beeldkwaliteit blijft wel gelijk aan een compactcam. dat is niet wat je wil denk ik.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij camerakeuza

      Bedankt voor je snelle reactie, Teun!

      Nog een vraagje: Gaat het feit dat bijvoorbeeld een ietwat ouder toestel als de D50 wat minder megapixels heeft een probleem vormen?

      En graag had ik zoveel mogelijk suggesties gehad van degelijke camera's die tweedehands kunnen opgepikt worden tegen een zachte prijs want soms zie ik door de bomen het bos niet meer.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij camerakeuza

        Oorspronkelijk geplaatst door Kubrick Bekijk bericht
        Bedankt voor je snelle reactie, Teun!

        Nog een vraagje: Gaat het feit dat bijvoorbeeld een ietwat ouder toestel als de D50 wat minder megapixels heeft een probleem vormen?
        neen hoor, ik gebruik nog steeds een D50 en print makkelijk A3 foto's...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij camerakeuza

          de D50 is een prachtig toestel. nikon Moest noodgedwongen de D70s op de markt brengen omdat de D50 beter was dan de D70 en beter verkocht.

          Mvg
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij camerakeuza

            Ik heb ook 3 jaar met een D50 rondgelopen. parel van een camera! laat die 6MP je niet afschrikken. Lees gerust eens de draad die hier loopt over de megapixelhype.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij camerakeuza

              Erg bedankt allemaal!

              Wat zouden jullie trouwens zeggen als je de D50 moest vergelijken met een D40 of met een D40X?

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij camerakeuze

                Sorry geen ervaring met de D40 maar de D5000 is wel super

                Mvg
                Spogy
                Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij camerakeuze

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kubrick Bekijk bericht
                  Nu is het zo dat ik een zeer beperkt budget heb (student zijnde) en daarom vroeg ik me af of een tweedehands toestel als de Nikon D50 of D70 dat al enkele jaren oud is maar relatief 'goedkoop' te verkrijgen is nog steeds aan te raden is om als amateur te kopen?
                  Ik ben dan wel van plan mij er verder in te verdiepen en het niet gewoon een impulsaankoop te laten worden, maar qua budget is alles dus zeer beperkt.
                  Wat is een beperkt budget. 200€, 500€. Je kan op dit moment een nagelnieuwe D90 met 18-55mm VR lens kopen bij digicamshop voor 709€. Ik denk (ik ken niet zoveel van nikon) dat dit toch al een zeer degelijk toestel is. Mss eens overwegen om hiervoor te gaan.
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij camerakeuze

                    Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                    Wat is een beperkt budget. 200€, 500€.
                    €300 als maximale limiet.
                    Is er trouwens iemand die wat meer licht kan werpen op de verhouding D50/D40 en D50/D40X?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp bij camerakeuze

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kubrick Bekijk bericht
                      €300 als maximale limiet.
                      Is er trouwens iemand die wat meer licht kan werpen op de verhouding D50/D40 en D50/D40X?
                      Van deze zou ik meteen de 50D kiezen wegens de mogelijkheid van autofocus met oudere AF D lenzen.

                      Comment

                      Working...
                      X