Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opzetflits apart laten werken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opzetflits apart laten werken

    hey,

    ik ben vrij nieuw in fotografie dus sorry als dit een domme vraag is. ik zit met een vraagje over flitsers. deze vraag is waarschijnlijk al wel een paar keer beantwoord maar ik kan ze met de zoekmachine niet vinden...

    dus: als ik een opzetflitser koop (ik geloof dat dat zo noemt.). bijvoorbeeld zo'n een speedlite 430 van canon of een mecablitz 44 van metz, niets speciaal of duurs dus. kan ik die dan los van mijn camera gebruiken (op de grond zetten)? en kan mijn camera (waarschijnlijk d7000 ) deze dan draadloos laten flitsen zonder extra spullen te hoeven kopen?
    ik zit hier met skatefotografie in mijn achterhoofd, als dat nuttige informatie is. daarbij wordt meestal een flitser gebruikt, en wordt de skater van opzij en van onder belicht. dus staat die opzetflits niet op de camera maar op de grond.
    ik zou liefst niet van die grote, dure en aparte flitsers en lampen gebruiken zoals in een studio voor die belichting. vandaar dat ik me dus afvraag of dat met zo'n gewone externe flitser kan, die ik dan ook in andere situaties wél in de flash hotshoe steken. die zijn trouwens ook mobieler om naar een skatepark mee te nemen en om daar in het midden van alle tumult te staan

  • #2
    Re: opzetflits apart laten werken

    Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
    hey,

    ik ben vrij nieuw in fotografie dus sorry als dit een domme vraag is. ik zit met een vraagje over flitsers. deze vraag is waarschijnlijk al wel een paar keer beantwoord
    paar 100 keer op z'n minst... 't antwoord is ja, en lees nu de sticky
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: opzetflits apart laten werken

      ok, bedankt!
      maar ik dacht aan nog iets. ik zie wel informatie over lichtstanden, maar die zijn zo groot. soms zie ik in afbeeldingen van flitsers dat die gewoon op zo kleine pootjes staan (handig om licht zo laag mogelijk te laten vertrekken), hoe noemt dat dan? want ik kan ze niet echt zien verkopen in winkels en volgens de productinformatie die ze geven zit dat niet mee in de doos bij een flitser

      Comment


      • #4
        Re: opzetflits apart laten werken

        Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
        ok, bedankt!
        maar ik dacht aan nog iets. ik zie wel informatie over lichtstanden, maar die zijn zo groot. soms zie ik in afbeeldingen van flitsers dat die gewoon op zo kleine pootjes staan (handig om licht zo laag mogelijk te laten vertrekken), hoe noemt dat dan? want ik kan ze niet echt zien verkopen in winkels en volgens de productinformatie die ze geven zit dat niet mee in de doos bij een flitser
        die plastieken plaatjes /voetjes wil je zeggen waar je een flitser inschuift?

        ik heb deze tot op heden toch bij elke aangekochte flitser gehad (sigma &n YN-460)
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: opzetflits apart laten werken

          een statief is handig om het licht van hoog te laten komen,

          de plaatjes zitten dikwijls bij de flash (nikon, of de YN560, YN460 II)
          je kan ze ook zelf maken...

          of zoiets...

          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: opzetflits apart laten werken

            Zoek eens op de term "light stand" op ebay, keus genoeg, groot en klein.

            Comment


            • #7
              Re: opzetflits apart laten werken

              ok, bedankt. ik bedoelde inderdaad zo'n plastieken plaatje/voetje waar je de flits in schuift om hem ergens te zetten.
              bij fotorubens en konijn stond er nergens vermeld dat dit ook in de doos bij de flitser zat
              ik ben ook wel een doe het zelver (meestal op een niet legit manier ) dus zo'n houder als in de foto flans ik misschien ook wel in elkaar

              bedankt voor alle info!

              Comment


              • #8
                Re: opzetflits apart laten werken

                Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                ok, bedankt. ik bedoelde inderdaad zo'n plastieken plaatje/voetje waar je de flits in schuift om hem ergens te zetten.
                kost twee keer nieks... zie hier
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: opzetflits apart laten werken

                  Deze foto's zijn gemaakt door een SB-800 draadloos aan te sturen met de ingebouwde flits als master. De SB-800 stond ietsjes verder opgesteld op een statief. (een gewoon eenvoudig statief met zo'n flitshouder voorzien van statiefaansluiting)




                  Ondertussen heb ik me een Cactus V4 aangekocht. Kost niet zo veel en is een prachtig hulpmiddel. Er zijn nog varianten op de markt, maar hier heb ik geen ervaring mee.
                  Nikon D300
                  Once Upon A Day
                  Website

                  Comment


                  • #10
                    Re: opzetflits apart laten werken

                    geweldig!
                    het zijn dat soort foto's dat ik ooit hoop te maken

                    Comment


                    • #11
                      Re: opzetflits apart laten werken

                      Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                      hey,

                      dus: als ik een opzetflitser koop (ik geloof dat dat zo noemt.). bijvoorbeeld zo'n een speedlite 430 van canon of een mecablitz 44 van metz, niets speciaal of duurs dus. kan ik die dan los van mijn camera gebruiken (op de grond zetten)? en kan mijn camera (waarschijnlijk d7000 ) deze dan draadloos laten flitsen zonder extra spullen te hoeven kopen?
                      De Canon 430 combineren met een Nikon D7000

                      Een voetje zit normaal standaard bij elke Nikon flits, (bij Metz niet denk ik) anders kan je deze gewoon appart kopen Nikon AS-19
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment

                      Working...
                      X