Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opzetflits apart laten werken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opzetflits apart laten werken

    hey,

    ik ben vrij nieuw in fotografie dus sorry als dit een domme vraag is. ik zit met een vraagje over flitsers. deze vraag is waarschijnlijk al wel een paar keer beantwoord maar ik kan ze met de zoekmachine niet vinden...

    dus: als ik een opzetflitser koop (ik geloof dat dat zo noemt.). bijvoorbeeld zo'n een speedlite 430 van canon of een mecablitz 44 van metz, niets speciaal of duurs dus. kan ik die dan los van mijn camera gebruiken (op de grond zetten)? en kan mijn camera (waarschijnlijk d7000 ) deze dan draadloos laten flitsen zonder extra spullen te hoeven kopen?
    ik zit hier met skatefotografie in mijn achterhoofd, als dat nuttige informatie is. daarbij wordt meestal een flitser gebruikt, en wordt de skater van opzij en van onder belicht. dus staat die opzetflits niet op de camera maar op de grond.
    ik zou liefst niet van die grote, dure en aparte flitsers en lampen gebruiken zoals in een studio voor die belichting. vandaar dat ik me dus afvraag of dat met zo'n gewone externe flitser kan, die ik dan ook in andere situaties wél in de flash hotshoe steken. die zijn trouwens ook mobieler om naar een skatepark mee te nemen en om daar in het midden van alle tumult te staan

  • #2
    Re: opzetflits apart laten werken

    Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
    hey,

    ik ben vrij nieuw in fotografie dus sorry als dit een domme vraag is. ik zit met een vraagje over flitsers. deze vraag is waarschijnlijk al wel een paar keer beantwoord
    paar 100 keer op z'n minst... 't antwoord is ja, en lees nu de sticky
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3