Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mystical Elgol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mystical Elgol


    Recht uit de cam, 30sec belichting bij zwaar bewolkte lucht en een heel kalme zee...




    UPDATE : iets minder saturatie in voorste steen
    Last edited by Dama; 15 januari 2011, 10:27.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Mystical Elgol

    Weerom erg knappe compositie Danny Het weer zat je niet echt mee hier in Elgol en toch ben je er in geslaagd om een mooie foto te maken
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Mystical Elgol

      Een hele knappe Danny , maar voor mij springt die kei vooraan er door de kleur veel te fel uit, hij trekt zoveel aandacht in dit schitterende maar toch sobere beeld.
      Moest je dat kunnen temperen dan gaat je beeld er voor mij met sprongen op vooruit
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Mystical Elgol

        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        Een hele knappe Danny , maar voor mij springt die kei vooraan er door de kleur veel te fel uit, hij trekt zoveel aandacht in dit schitterende maar toch sobere beeld.
        Moest je dat kunnen temperen dan gaat je beeld er voor mij met sprongen op vooruit
        ik volg hier ook

        ook al ben ik een keikop
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Mystical Elgol

          Ik vind de foto super
          Ik heb ook een vraagje voor jou Ik heb ooit ook zo al iets geprobeerd en dat lukt me dus niet... steeds overbelicht. hoe zorg je ervoor dat je dat niet hebt ? moet je daar een speciale filter voor hebben ?...

          Groetjes Dimitri

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV
            Ik vind de foto super
            Ik heb ook een vraagje voor jou Ik heb ooit ook zo al iets geprobeerd en dat lukt me dus niet... steeds overbelicht. hoe zorg je ervoor dat je dat niet hebt ? moet je daar een speciale filter voor hebben ?...

            Groetjes Dimitri
            Ik gebruik vaak een Polarisatiefilter, om de reflecties te beheersen, waarbij je dan ook nog eens lichtverlies hebt van 1 à 2 stops.
            Soms gebruik ik ook een grijsfilter (ND) die mij een extra 3 stops oplevert.

            In dit geval was het geen probleem zonder grijsfilter door de zware bewolking.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Mystical Elgol

              Je doet waar je goed in bent. Constante kwaliteit...
              Maar heb eens lef!
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Mystical Elgol

                Weerom een toppertje. Ben je zo stilletjesaan niet aan het overwegen een BoD (Book of Dama) uit te geven?
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                Comment


                • #9
                  Re: Mystical Elgol

                  Frans,
                  thx !

                  Die verhoudingen in verzadiging zijn zoals ze waren (heb er niks aan gewijzigd). Het ziet er zo mystiek uit dat het naar bewerking ruikt, maar het is mijn trots foto's onbewerkt te posten (behalve de nodige blendings omwille van het dynamisch bereik en de technische berperkingen van onze cam's).
                  Door de beweging van de branding zijn alle kleuren en details vervaagd, behalve dan die ene steen die boven de branding uitkwam.

                  Heb toch een kleine aanpassing gedaan nav jouw suggestie, door vooral het achterste gedeelte van de kei iets minder te verzadigen. Het is subtiel, omdat ik het natuurlijk wil houden...
                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Een hele knappe Danny , maar voor mij springt die kei vooraan er door de kleur veel te fel uit, hij trekt zoveel aandacht in dit schitterende maar toch sobere beeld.
                  Moest je dat kunnen temperen dan gaat je beeld er voor mij met sprongen op vooruit
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mystical Elgol

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                    Frans,
                    thx !

                    Die verhoudingen in verzadiging zijn zoals ze waren (heb er niks aan gewijzigd). Het ziet er zo mystiek uit dat het naar bewerking ruikt, maar het is mijn trots foto's onbewerkt te posten (behalve de nodige blendings omwille van het dynamisch bereik en de technische berperkingen van onze cam's).
                    Door de beweging van de branding zijn alle kleuren en details vervaagd, behalve dan die ene steen die boven de branding uitkwam.

                    Heb toch een kleine aanpassing gedaan nav jouw suggestie, door vooral het achterste gedeelte van de kei iets minder te verzadigen. Het is subtiel, omdat ik het natuurlijk wil houden...

                    En ik vind het nu beter ... mijn blik krijgt meer kans om verder door het beeld te raken zonder steeds teruggezogen te worden naar die kei !!! bedankt om op mijn hersenspinsel in te gaan
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mystical Elgol (+update)

                      vind jou foto's echt prachtig mooi!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mystical Elgol

                        Ik val in herhaling maar weeral een knap beeld hoor.
                        De update na Frakske zijn suggestie doet de foto nog meer eer aan vind ik.
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mystical Elgol

                          Dankjewel voor je antwoord
                          Groetjes Dimitri

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mystical Elgol

                            Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                            Weerom een toppertje. Ben je zo stilletjesaan niet aan het overwegen een BoD (Book of Dama) uit te geven?
                            +1 Wederom knap.
                            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mystical Elgol

                              ook voor mij de update
                              groetjes Ingrid

                              Comment

                              Working...
                              X