Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapel van Salve Mater 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kapel van Salve Mater 2

    Bij deze opname heb ik een perspectiefcorrectie toegepast, hoewel ik het niet nodig vond deze helemaal recht te trekken. Zelf vind ik de correctie dus meer dan voldoende uitgevoerd.







    Update:
    Last edited by jochenvde; 14 januari 2011, 16:34.
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Kapel van Salve Mater 2

    Veel en veel beter dan uw eerste, hoewel ik persoonlijk het perspectief zou rechtzetten.
    Goed zo.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Kapel van Salve Mater 2

      Leuke opname.
      Ik zou persoonlijk het perspektief ook recht zetten, beslist de moeite het eens te proberen.

      Etienne

      Comment


      • #4
        Re: Kapel van Salve Mater 2

        Oorspronkelijk geplaatst door toyotacorolla Bekijk bericht
        Leuke opname.
        Ik zou persoonlijk het perspektief ook recht zetten, beslist de moeite het eens te proberen.

        Etienne
        Ik respecteer jullie mening, maar ik heb al zoveel van de foto moeten inboeten, dat ik op den duur het nut niet meer zie van die 10mm. Er zijn zoveel groothoekopnamen die zo gemaakt zijn. Tik bijvoorbeeld maar eens "church wide angle" in bij Flickr. Bv deze...
        Jochenvde Photography
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Kapel van Salve Mater 2

          Allez, toch een update toegevoegd, voor de liefhebbers...
          Jochenvde Photography
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Kapel van Salve Mater 2

            Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
            Ik respecteer jullie mening, maar ik heb al zoveel van de foto moeten inboeten, dat ik op den duur het nut niet meer zie van die 10mm. Er zijn zoveel groothoekopnamen die zo gemaakt zijn. Tik bijvoorbeeld maar eens "church wide angle" in bij Flickr. Bv deze...
            Wat heeft dat er nu mee te maken. Als je je camera waterpas houdt heb je bijna geen perspectief vervorming, zelfs met je 10mm. En die kan je eenvoudig in LR3 wegwerken door het juiste lensprofiel te kiezen.

            als je natuurlijk omhoog trekt, is het logisch dat je lensvervorming hebt.
            Wimblog.be
            urbanexploration.be & forum.urbanexploration.be

            Comment


            • #7
              Re: Kapel van Salve Mater 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Young Crazy Fool Bekijk bericht
              Wat heeft dat er nu mee te maken. Als je je camera waterpas houdt heb je bijna geen perspectief vervorming, zelfs met je 10mm. En die kan je eenvoudig in LR3 wegwerken door het juiste lensprofiel te kiezen.

              als je natuurlijk omhoog trekt, is het logisch dat je lensvervorming hebt.
              Als je fotograffeerd vanop de grond heb je het sowieso wat. Ik ben een draadje over perspectiefcorrectie begonnen in fotobewerking. LR heb ik niet.
              Jochenvde Photography
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Kapel van Salve Mater 2

                Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                Ik respecteer jullie mening, maar ik heb al zoveel van de foto moeten inboeten, dat ik op den duur het nut niet meer zie van die 10mm. Er zijn zoveel groothoekopnamen die zo gemaakt zijn. Tik bijvoorbeeld maar eens "church wide angle" in bij Flickr. Bv deze...

                Er al eens aan gedacht om meerdere opnamen te maken en achteraf samen te naaien? Verlost je van veel problemen (maar geeft je wel nieuwe ).
                In deze foto vind ik de vervorming persoonlijk niet storend. Mooie foto
                :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                Comment


                • #9
                  Re: Kapel van Salve Mater 2

                  Tja...dat recht trekken...
                  Eerlijk gezegd vind ik de 2de foto er eigenlijk niet echt mooier op geworden.
                  Als ik daar nu naar kijk , zeker als ik dan eerst die eerste heb gezien.... krijg ik het idee dat de muren nu zelfs naar buiten leunen in plaats van naar binnen
                  Als je gewoon met je ogen kijkt zie je toch ook dit soort lijnen iets naar elkaar komen, zoals een spoorrails en zo?
                  Als door de lens de helling op de foto nu heel erg wordt dan zou ik wel enig correctie toe passen.... maar die hoeft voor mij dan dus niet zo ver als deze 2de foto.
                  Maar ik ben pas een beginner en heb een zeer eigenwijze mening hoor
                  Nikon D5000 en wat lenzen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kapel van Salve Mater 2

                    Bedankt voor de reacties
                    Jochenvde Photography
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kapel van Salve Mater 2

                      Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                      Ik respecteer jullie mening, maar ik heb al zoveel van de foto moeten inboeten, dat ik op den duur het nut niet meer zie van die 10mm. Er zijn zoveel groothoekopnamen die zo gemaakt zijn. Tik bijvoorbeeld maar eens "church wide angle" in bij Flickr. Bv deze...
                      Dat klopt niet Jochen, deze foto zou je nooit kunnen maken hebben met meer mm.
                      En zeg nu zelf, wat verlies je hier van de foto?
                      Aan weerszijden 1/3 van een raam, toch niet zo heel veel.

                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kapel van Salve Mater 2

                        Zonder twijfel de eerste.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kapel van Salve Mater 2

                          zonder twijfel de eerste voor mij ook, bij de tweede lijkt het inderdaad dat de muren nu naar buiten leunen. Jou eerste gedacht is de beste, knappe plaat.
                          Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kapel van Salve Mater 2

                            Ik denk dat het enkel de 1e kolom links en rechts is die naar buiten leunt, mss wat minder perspectief corrigeren.

                            Persoonlijk denk ik een oplossing tussen beide versies, de goede zal zijn...
                            Maar anders knappe plaat met mooi licht
                            Website: http://www.vangoophotography.com
                            Facebook: http://www.facebook.com/Vangoo.Photography
                            Flickr: http://www.flickr.com/photos/Vangoo_Photography/

                            Comment

                            Working...
                            X