Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact kan panorama foto's maken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact kan panorama foto's maken?

    Ik ben op zoek naar een compact toestel dat panorama foto's kan maken.

    Ik weet dat enkele Sony toestellen dat kunnen zoals de DSC-HX5 en DSC-H55, maar ik vind de beeldkwaliteit van de pano's niet zo denderend (vooral die van de DSC-H55).

    Weet iemand of andere merken ook zo'n functionaliteit hebben.
    Het is de bedoeling om de pano's af te drukken bij de fotoboer.

    Het is voor mijn moeder, dus oplossingen met software voor panorama's zijn niet aan de orde.


    mvg
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

  • #2
    Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

    Voor zover ik weet geen...behalve Sony.

    Resolutie van de compactjes is relatief laag, omdat er eigenlijk een "HD-film" wordt gemaakt tot een pano, ipv foto's aan elkaar te lijmen. Vandaar dat de verticale resolutie 1080 is.

    Enige "high res" oplossing in een compact formaat is een Nex met een 16mm lens. Dan neem je "echte" foto's tot een pano!

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

      De fuji S2000 kan dat ook dat konden ze allemaal in die serie S1000/S1500//S2800

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

        Al te zien bij B&H terwijl Sony ze nog moet voorstellen: twee nieuwe "high-end" compacts :

        Sony_DSCHX9V
        Product Highlights :
        16MP Exmor R CMOS
        Wide 16x Zoom Lens 24-384mm Equiv
        3.0" VGA LCD Monitor
        1080i AVCHD HD Video W/Dual Record
        Superior Auto W/Improved HDR
        3D and Intelligent Sweep Panorama Modes
        Optical SteadyShot for Sharp Pictures
        Background Defocus
        USB Charging
        HDMI

        Sony_DSCHX100V
        Product Highlights :
        16MP Exmor R CMOS
        Wide 30x Zoom Lens 27-810mm Equiv
        3.0" VGA LCD Monitor
        1080i AVCHD HD Video W/Dual Record
        Superior Auto W/Improved HDR
        3D and Intelligent Sweep Panorama Modes
        Optical SteadyShot for Sharp Pictures
        Background Defocus
        HDMI

        Als je moeder nog een paar maand geduld heeft, zijn deze misschien wat je zoekt ?
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

          Ze zou de camera in de maand maart willen kopen.

          De panorama's die ze wil fotograferen zijn zoals de pano's uit een analoog toestel.
          Ik heb al gedacht dat ze enkel op de compositie moet letten en daarna 2 foto's op een 20 x 30 af te drukken. Zo heeft ze daarna 2 foto's van 10 X 30 cm.
          Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

            sony cyberschot w 320 Vanaf dit toestel en hoger heb je deze functie
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

              Hier zijn er enkele die "Panorama assist", "Panorama Sweep", of een of andere panorama ondersteuning bevatten...

              Nikon: http://nikon.nl/nl_NL/product/digita...oolpix-s1100pj

              Sony: http://www.sony.nl/product/dsc-h-series/dsc-h55

              Panasonic: http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/P...563/index.html (das wel al een duurder model)

              Fujifilm: http://fujifilm-digital.nl/pers/pers...ash=dc490fda1f[backPid]=246&cHash=dc490fda1f

              het is blijkbaar alleen Canon die dit niet heeft...

              Het bewijs dat er bij alle merken (behalve canon) wel mogelijkheid tot panorama is... Volgens mij kan je best naar een winkel gaan en daar info vragen. En eens alles eens uitproberen en vergelijken, en zeker niet vergeten een gratis zak of geheugenkaart te versieren, dat lukt "bijna" altijd...

              Btw. wat software betreft, er bestaan toch van die simpele programma's die het meeste werk automatisch doen... Gewoon een kwestie van de juiste instelling van het programma te zoeken en met een statief te werken...
              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

              Comment


              • #8
                Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

                bij de Sony alpha 580 (denk ik) zit er in de camera een bepaalde stand waarbij je x-aantal foto's trekt, en binnen enkele seconden maakt de camera zelf hier een panorama van.

                Heb dit op de avondschool iemand zien doen met de Sony, en werkte toch behoorlijk

                groeten, Marc
                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

                  Dit zit op de NEX-3, NEX-5, A33/A55 en de A560/A580. En dan heb je natuurlijk de genoemde Cybershot compactcamera's...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

                    CES 2011: Sony has announced five 16.2MP CMOS sensor Cyber-shot compact cameras, including the DSC-TX100V with 60fps 1080p movies and OLED touch-screen controls. Along side it we have the DSC-HX7V with built-in GPS and compass and image stabilized 10x (25-250mm equiv.) optical zoom lens. Another T series model introduced is the DSC-TX10 rugged compact with a 3.0 inch LCD. Lastly we have the DSC-WX10 and DSC-WX9, both capable of 10fps full resolution continuous shooting speeds plus 7x and 5x optical zoom lens starting at 24mm equivalent. These latter four models are capable of shooting full 1080i HD movies. All five are the world's first compacts to allow 3D still image shooting with one lens and imager.


                    toestel heeft 2 3d systemen: 3d sweep pano en 3d still image

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

                      ik heb een olympus SP -800 uz en panorama werkt perfect ermee

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

                        Panorama foto's maken kan je met ieder toestel.
                        Gewoon Microsoft ICE downloaden (gratis) en men plakt de beelden samen.
                        Groetjes van tozumi

                        Bezoek hier mijn webstek

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                          Panorama foto's maken kan je met ieder toestel.
                          Gewoon Microsoft ICE downloaden (gratis) en men plakt de beelden samen.
                          das inderaad maken en niet nemen.
                          denk dat TS bedoeld panorama,s nemen.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

                            Ook denk ik niet dat ICE (aangezien 't van Microsoft is) op een Mac zal werken . Goed als je een Windowscomputer hebt, maar ikzelf ben er bijvoorbeeld niets mee .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke compact kan panorama foto's maken?

                              Bedankt voor de reacties.

                              Het zal dus waarschijnlijk een Sony worden.
                              Bedoeling is foto's te nemen zonder bewerking te moeten uitvoeren
                              Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                              Comment

                              Working...
                              X