Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bevroren gras

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bevroren gras

    Waarschijnlijk de laatste van maandagochtend.
    Geen blend deze keer maar één opname waarbij wat aan de hooglichten, schaduwen en kleuren gesleuteld is.

    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Bevroren gras

    Mooie koude foto

    Door het maar half bevroren water krijg je een apart optisch effect.
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: Bevroren gras

      Alweer zeer mooi hoor ,klein minpuntje voor mij hier is rechts vooraan het stukje overgebleven, ik denk berenklauw, dat wat te prominent aanwezig is...allé, mijn gedacht hoor

      Comment


      • #4
        Re: Bevroren gras

        Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
        Alweer zeer mooi hoor ,klein minpuntje voor mij hier is rechts vooraan het stukje overgebleven, ik denk berenklauw, dat wat te prominent aanwezig is...allé, mijn gedacht hoor
        kan me hier bij aansluiten, maar toch een zeer knappe plaat
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Bevroren gras

          Toch weer een knappe met dat half bevroren water.
          www.photo-rudi.be

          Comment


          • #6
            Re: Bevroren gras

            Het heeft iets ... een mooi fris en dynamisch beeld, goed gesleuteld.
            grt, TROPCAL
            www.tropcal.be

            Comment


            • #7
              Re: Bevroren gras

              Brr... koud, maar wel mooi.

              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: Bevroren gras

                Weer een hele mooie
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Bevroren gras

                  een zeer mooie hoor
                  ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                  *BD1034BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bevroren gras

                    Heel mooi alweer, al volg ik wel ivm die berenklauw vooraan !
                    grtjes, fabke
                    Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bevroren gras

                      Weer een hele mooie !!

                      2 kritiekjes :

                      - Er zit een paarse zweem over die uitstekende takjes op de voorgrond rechts. Denk dat ik het ook mooier zou vinden zonder die tak vooraan. Misschien enkel het gedeelte dat boven het gras uitsteekt wegwerken ?
                      - De weide paaltjes zijn bovenaan donkerder dan onderaan, vermoedelijk door het blenden. zou toch proberen dat verschil wat te reduceren.
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bevroren gras

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        2 kritiekjes :

                        - Er zit een paarse zweem over die uitstekende takjes op de voorgrond rechts. Denk dat ik het ook mooier zou vinden zonder die tak vooraan. Misschien enkel het gedeelte dat boven het gras uitsteekt wegwerken ?
                        - De weide paaltjes zijn bovenaan donkerder dan onderaan, vermoedelijk door het blenden. zou toch proberen dat verschil wat te reduceren.
                        De bedoeling was om met de takjes nog iets meer diepte te creëren maar ze storen inderdaad wel meer dan dat ze goed doen achteraf bekeken.
                        De donkere bovenkant van de paaltjes komt omdat ik het bovenste gedeelte van de foto verdonkerd heb en door één of andere verkeerde selectie de paaltjes mee verdonkerd heb. Ik was zodanig bezig met een ander gedeelte van de foto dat ik het niet eens gemerkt had en achteraf herstellen lukte niet meer
                        Het is geen blend van verschillende belichtingen maar ik heb wel met verschillende lagen gewerkt met kleur- en lichtaanpassingen.

                        Ik heb er nog één zonder het takje maar met minder lucht, misschien begin ik daar eens mee om iets in dezelfde aard te bekomen
                        Ik begin wel steeds meer van dat formaat te houden al heeft het wat geduurd.
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                        Comment

                        Working...
                        X