Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiala miserie!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kiala miserie!

    Het zit zo, ik koop iets bij een forumlid en betaal direct per overschrijving.
    Het forumlid drukt het verzendformulier af en brengt het pakje naar een Kialapunt.
    De rest ziet u op hetgeen ik zie op hun site:

    Dit stond er tot gisteren 12/01/2011 te lezen:



    En dit staat er vandaag op:



    Iemand een idee wat ik moet beginnen tegen Kiala? Hou vooral de datums in het oog!
    De verkoper heb ik net een PM gestuurd.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Kiala miserie!

    Ik denk dat ze eerder bedoelen de verkoper in het Kaila punt
    Zit daar nog in het sorteercentrum en hij kan dat dan checken
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

    Comment


    • #3
      Re: Kiala miserie!

      Ik kan dit ook checken en ik heb zojuist het Kialapunt in Mol getelefoneerd en het is er niet aangekomen.
      Ik heb volledig vertrouwen in de verkoper, daar gaat het niet om ook niet.
      Maar een pakje verstuurd op 04/01/2011 en op 13/01/2011 nog altijd niet aangekomen?

      Voor mij nooit ofte jamais nog Kiala!
      't Boelke heeft mij nu al meer gekost dan met de post!

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Kiala miserie!

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik kan dit ook checken en ik heb zojuist het Kialapunt in Mol getelefoneerd en het is er niet aangekomen.
        Ik heb volledig vertrouwen in de verkoper, daar gaat het niet om ook niet.
        Maar een pakje verstuurd op 04/01/2011 en op 13/01/2011 nog altijd niet aangekomen?

        Voor mij nooit ofte jamais nog Kiala!
        't Boelke heeft mij nu al meer gekost dan met de post!

        Grtz, RF
        Ja, is idd wel heeeeel lang. Heeft je kialapunt al contact opgenomen met het sorteercentrum?
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: Kiala miserie!

          Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
          Ja, is idd wel heeeeel lang. Heeft je kialapunt al contact opgenomen met het sorteercentrum?
          Nee en erger nog, die deed alsof ze mij niet verstond.
          Wacht eventjes zegt ze, en ik hoor dat ze enkele klanten besteld en opeens klapt ze de hoorn dicht!
          Vriendelijkheid is ook al geen troef bij Kiala.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Kiala miserie!

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Voor mij nooit ofte jamais nog Kiala!
            't Boelke heeft mij nu al meer gekost dan met de post!

            Grtz, RF
            post is nog erger hoor!

            Datum Tijdstip Laatste Status Plaats

            06/01/2011 08:47 In afwachting van afhalen door de klant PP DAGBL T SCHRIJVERKE
            05/01/2011 14:06 Pakket aangeboden - bestemmeling afwezig - bericht gelaten LEUVEN MAIL
            05/01/2011 08:03 Pakket onderweg voor distributie LEUVEN MAIL
            23/12/2010 08:04 Pakket onderweg voor distributie LEUVEN MAIL
            18/12/2010 17:43 Uw pakket werd gesorteerd ANTWERPEN X Sector sorting
            17/12/2010 16:31 Pakket aangenomen in netwerk WILRIJK BIST
            15/12/2010 02:08 Aankondiging van een zending LCI


            da's bijna een maand en de ombudsdienst kon er nieks aan doen, had geen zicht op de leveringen... was een kerstcadeautje...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Kiala miserie!

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              post is nog erger hoor!

              Datum Tijdstip Laatste Status Plaats

              06/01/2011 08:47 In afwachting van afhalen door de klant PP DAGBL T SCHRIJVERKE
              05/01/2011 14:06 Pakket aangeboden - bestemmeling afwezig - bericht gelaten LEUVEN MAIL
              05/01/2011 08:03 Pakket onderweg voor distributie LEUVEN MAIL
              23/12/2010 08:04 Pakket onderweg voor distributie LEUVEN MAIL
              18/12/2010 17:43 Uw pakket werd gesorteerd ANTWERPEN X Sector sorting
              17/12/2010 16:31 Pakket aangenomen in netwerk WILRIJK BIST
              15/12/2010 02:08 Aankondiging van een zending LCI


              da's bijna een maand en de ombudsdienst kon er nieks aan doen, had geen zicht op de leveringen... was een kerstcadeautje...

              Met een beetje geluk geraakt het cadeautje daar nog voor Kerst hoor
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Kiala miserie!

                Hier liep Kiala tot nu toe probleemloos, voor 4€ kan je toch niet sukkelen.
                Het laatste wat ik verzonden heb werd 6/1 verzonden, en gisteren afgehaald, 6 dagen is niet slecht. De ontvanger heeft wel niets laten weten, maar ja...(ik laat altijd iets weten aan de verzender, iedereen is graag gerust).

                Comment


                • #9
                  Re: Kiala miserie!

                  Voor al de BOF-boeken die ik in de afgelopen jaren verstuurd heb via KIALA ben ik hooguit enkele situaties tegen gekomen waarbij extra moest geïnformeerd worden.
                  Dat is tussen 1 en 2%
                  Voor mij liever KIALA dan POST !
                  Ik lever de boeken steeds in bij een groter KIALA-centrum.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kiala miserie!

                    Zoekfunctie eens gebruiken met KIALA.
                    Je zal zien dat daar in het verleden nog wel wat om te doen was.
                    Het is niet het feit dat ze fouten maken, het gaat er om hoe ze dan(al dan niet) reageren.

                    Dpaul
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kiala miserie!

                      Als de Post, Kiala etc... de energie en kosten die ze maken om die tracing online te zetten nu eens gebruikten om hun diensten te optimaliseren, dan hadden ze die tracing waarschijnlijk niet nodig.
                      Want die statusmeldingen komen wel niet "automatisch" op het internet denk ik.
                      Ik vermoed dat dat toch bij elke persoon die het in handen krijgt een bijkomende taak is om dat in te typen of te scannen. Als dat dan eens vergeten wordt loopt het hele zootje in de soep. Hopelijk zit ik er naast met deze bedenking......
                      Last edited by nete; 13 januari 2011, 21:05.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kiala miserie!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Iemand een idee wat ik moet beginnen tegen Kiala? Hou vooral de datums in het oog!
                        Als ik zo zie ... 04/01 verzonden en 13/01 nog niet toegekomen, dat zijn dus 7 werkdagen.

                        Als je dan de info bekijkt op hun site :
                        De levertermijn bedraagt gemiddeld 4 werkdagen, vanaf het moment dat de verzender het pakje in zijn Kiala Punt heeft afgeleverd. U ontvangt een automatisch e-mail bericht zodra uw pakje op uw Kiala Punt is aangekomen. Het heeft dus geen zin om naar uw Kiala Punt te gaan, voordat u dit bericht heeft ontvangen.
                        Dan zie ik "gemiddeld" 4 werkdagen ... maar een gemiddelde kan wat uitlopen afhankelijk hoe je het berekent.
                        Als 10 pakjes na 2 dagen geleverd worden en eentje na 14 dagen, dan ligt het gemiddelde nog altijd redelijk laag hoor.

                        Zal er morgen of zo wel zijn ... vermoedelijk ergens nog niet ingescand of zo of ene de gracht in gereden.

                        Ik heb vorige week een aangetekende brief gestuurd met ontvangstbewijs ... volgens tracking afgeleverd op 06/01 en heden nog steeds het kaartje niet in de bus, daar kennen ze er dus ook iets van.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kiala miserie!

                          Enige tijd geleden een lichttent besteld bij "lichttent.be" (is gewoon de be. site van een Nederlandse winkel in Amsterdam).
                          Besteld en direct betaald met Mastercard.
                          Er stond op hun site als je voor 12h00 bestelde de waar s'anderdaags besteld zou worden.
                          Voor klanten uit België zou het 1 à 3 dagen duren.
                          Geloof het of niet, 's anderendaags rond 10h00 belde TNT aan de deur met de doos.
                          Mocht het de eerste keer zijn dat ik zolang moest wachten op een pakje van Kiala zou ik nog niet zo direct hier mijn klacht posten, maar het is nu toch al de derde keer van de vier.
                          Nee, bij mij hebben ze afgedaan, de maat is vol, 't is welletjes geweest.


                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kiala miserie!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Mocht het de eerste keer zijn dat ik zolang moest wachten op een pakje van Kiala zou ik nog niet zo direct hier mijn klacht posten, maar het is nu toch al de derde keer van de vier.
                            Nee, bij mij hebben ze afgedaan, de maat is vol, 't is welletjes geweest.
                            Bij mij ook hoor ... als je op eBay verkoopt en het is na tien dagen niet geleverd heb je gegarandeerd een negatieve score aan uw been van de koper.
                            Hun voorwaarden zijn inderdaad niet zo spectaculair duidelijk maar de tracking geeft je ook geen zekerheid.
                            Als je belt naar hun diensten (moeilijk om daar binnen te geraken) krijg je onvriendelijke mensen aan de lijn en zeggen ze dat ze enkel op schriftelijke klachten of vragen antwoorden ... doe je dat, dan heb je nooit antwoord!
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kiala miserie!

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Als de Post, Kiala etc... de energie en kosten die ze maken om die tracing online te zetten nu eens gebruikten om hun diensten te optimaliseren, dan hadden ze die tracing waarschijnlijk niet nodig.
                              Want die statusmeldingen komen wel niet "automatisch" op het internet denk ik.
                              Ik vermoed dat dat toch bij elke persoon die het in handen krijgt een bijkomende taak is om dat in te typen of te scannen. Als dat dan eens vergeten wordt loopt het hele zootje in de soep. Hopelijk zit ik er naast met deze bedenking......
                              Dat is een bijna volledig geautomatiseerd process die tracing. Scannen dient sowieso door iedereen te gebeuren, dus veel extra effort is er niet bij.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X