Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actiefoto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Actiefoto

    Ik vind het een beetje lullig om hier een topic voor te openen, maar ik weet echt niet hoe deze techniek heet... Hoe krijg je zo'n resultaat?
    Je maakt eerst de shoot uiteraard, en dan in photoshop alles uitknippen en in de originele foto plakken of gaat dat makkelijker?

    Bedankt.

    The photograph itself doesn't interest me. I want only to capture a minute part of reality. ~Henri Cartier Bresson

  • #2
    Re: Actiefoto

    1 foto nemen als achtergrond, de skater uitknippen en op de correcte plaats plakken op een volgende laag, zoveel herhalen als je frames hebt
    vergeet niet regelmatig te saven
    er zijn meer uitgebreidde en ingewikkeldere manieren voor maar zo lukt het ook ongeveer
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

    Comment


    • #3
      Re: Actiefoto

      Ik vreesde er al voor. Redelijk arbeidsintensief dus...
      Je mag de meer uitgebreide techniek (of link) altijd delen hoor!
      The photograph itself doesn't interest me. I want only to capture a minute part of reality. ~Henri Cartier Bresson

      Comment


      • #4
        Re: Actiefoto

        Ik zou eerder zeggen: toestel op statief en een burst doen.
        Nadien alle foto's waarbij de skater zichzelf niet overlapt stapelen in ps.
        Daarna laagje voor laagje (via laagmaskers) de skater tevoorschijn toveren.
        Lijkt me toch te doen?
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Actiefoto

          Niks knippen en plakken.
          Zoals mijn bovenbuur hier al zegt:
          Zet je camera op een stevig statief, laat de skateborder 3 keer keer zijn kunstje doen waarbij je hem op alle drie de momenten (zoals hierboven) fotografeerd.
          Door de vaste stand van de camera zal de achtergrond op alle drie de foto's dezelfde zijn.
          Dan plak je deze als 3 lagen op elkaar en je bebruikt de wisser om de skater naar boven te laten komen.
          Van knippen krijg je lelijke randen.
          Al mijn foto's zijn gemaakt van gerecyclede pixels.

          Comment


          • #6
            Re: Actiefoto

            Eerst alle lagen selecteren en dan 'auto align layer', daarna er net onder 'auto blend layers' .
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Actiefoto

              Hallo,

              Misschien haal ik hier een topic vanuit het stof, maar here it goes.

              Ik heb dit onlangs eens geprobeerd. Resultaat kon beter mede door de achtergrondkeuze. Maar de werkwijze blijft staan...



              Gewoon camera op statief, en in burst schieten.
              Daarna per foto een layer in PS en de juiste gedeeltes weg gommen.

              Zo kan je hem zelfs layer per layer meer doorschijnend maken om een ander effect te creëren.



              Wel ff werk, maar geeft wel leuke resultaten.

              Mvg

              Kristof
              Nikon D600 | Nikon 16-35 f4G | Nikon 50 f1.8D | Nikon 70-300 VRII | SB-700

              Comment


              • #8
                Re: Actiefoto

                misschien eens proberen zoals in deze tutorial, lijkt me ongeveer hetzelfde.
                hoplelijk heb je er iets aan.
                See the final image at http://www.flickr.com/photos/photogavin/4272359952/If you're looking for a portrait technique with a twist then photography expert Gav...


                Mvg, Verbruggen
                Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

                Comment


                • #9
                  Re: Actiefoto

                  Ik zie dit topic nu pas... 'k Heb dit principe (laagmaskers) onlangs ook toegepast. Onderaan staat beschreven hoe ik tot het eindresultaat gekomen ben. Zie http://forum.belgiumdigital.com/f66/...-a-357731.html
                  Er kruipt wat tijd in, maar het loont de moeite waard. Succes in ieder geval!
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment

                  Working...
                  X