Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met Nikon D3s opnametijd beperkt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filmen met Nikon D3s opnametijd beperkt.

    Iemand die weet waarom de opnametijd met bv. een Nikon D3s beperkt is tot max 5 min per opname, ik kan moeilijk geloven dat dat iets met de warmte van de sensor te maken heeft, aangezien je bij stoppen en herstarten meteen terug 5 min kan filmen.

  • #2
    Re: Filmen met Nikon D3s opnametijd beperkt.

    Denk eerder een beperking op het (buffer)geheugen?
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Filmen met Nikon D3s opnametijd beperkt.

      Ik heb ook geen idee; jammer is het wel.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Filmen met Nikon D3s opnametijd beperkt.

        Dit heeft oa te maken met copyrights en ook zogezegde maximale bestandsgroottes dmv gebruikte opslag.

        Door de camera te beperken van opnameduur vermijden ze dat er bepaalde taksering betaald moet worden die op videocamera's van kracht is. Dat maximum door ligt op 30min. Maar blijkbaar kiezen ze voor 5 10 12 ed maxima. Sommigen kunnen langer, tot 29'59" wat meteen het maximum is om niet te hoeven betalen.

        Fysiek heeft FAT32 een maximaal bestand van 4 gb nl. de grootte van 1 cluster. Dit kan simpel opgelost worden door een nieuwe cluster te gebruiken maar DSLR van meeste merken stoppen met opnemen, andere cam's gaan eigenlijk gewoon door zonder dat je dat merkt.

        Dus afhankelijk van deze combinaties hebben fototoestellen/DSLR een opnameduur van < 30 min en hoe lang het model opneemt op een FAT32 4 Gb cluster, vb.

        Oververhitting ed zouden mij verwonderen, daar we al enkele decennia digitale videocamera's hebben met ccd of cmos sensoren die constant kunnen filmen...

        Comment


        • #5
          Re: Filmen met Nikon D3s opnametijd beperkt.

          De D3s heeft na 5 minuten geen 4Gb vermoed ik hoor.
          De 7000 heeft wel een limiet van 20 minuten waarna het bestand wel 4Gb is.

          Het is dan ook wel een grotere sensor dan de gewone digitale videocamera's, wat vermoedelijk meer warmteontwikkeling meebrengt.

          Comment


          • #6
            Re: Filmen met Nikon D3s opnametijd beperkt.

            Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
            Dit heeft oa te maken met copyrights en ook zogezegde maximale bestandsgroottes dmv gebruikte opslag.

            Door de camera te beperken van opnameduur vermijden ze dat er bepaalde taksering betaald moet worden die op videocamera's van kracht is. Dat maximum door ligt op 30min. Maar blijkbaar kiezen ze voor 5 10 12 ed maxima. Sommigen kunnen langer, tot 29'59" wat meteen het maximum is om niet te hoeven betalen.

            Fysiek heeft FAT32 een maximaal bestand van 4 gb nl. de grootte van 1 cluster. Dit kan simpel opgelost worden door een nieuwe cluster te gebruiken maar DSLR van meeste merken stoppen met opnemen, andere cam's gaan eigenlijk gewoon door zonder dat je dat merkt.

            Dus afhankelijk van deze combinaties hebben fototoestellen/DSLR een opnameduur van < 30 min en hoe lang het model opneemt op een FAT32 4 Gb cluster, vb.

            Oververhitting ed zouden mij verwonderen, daar we al enkele decennia digitale videocamera's hebben met ccd of cmos sensoren die constant kunnen filmen...
            Dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn.

            Bij normaal filmen is het ook uitzonderlijk om in één maal opnames te maken van meer dan 5 min dat wel, maar wil je bv. een lopende machiene filmen om fouten op te sporen (iets wat wij deden bij Philips) dan kan 5 minuten krap zijn, tenandere wij filmden zoiets met een snelbeeldcamera en stroboscopisch licht.

            @ BoBo_Igor
            De D3s heeft na 5 minuten geen 4Gb vermoed ik hoor.
            Ongeveer 120 MB per minuut, neen dus.

            Comment


            • #7
              Re: Filmen met Nikon D3s opnametijd beperkt.

              Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
              De D3s heeft na 5 minuten geen 4Gb vermoed ik hoor.
              De 7000 heeft wel een limiet van 20 minuten waarna het bestand wel 4Gb is.

              Het is dan ook wel een grotere sensor dan de gewone digitale videocamera's, wat vermoedelijk meer warmteontwikkeling meebrengt.
              Ik sprak niet over consumententoestellen maar over broadcast. Waar sinds jaar en dag grote sensoren in zitten. 2/3 " en zelfs 35mm

              Er staat ook nergens dat de producent telkens de limiet koos van een 4 Gb bestand, maar dat ze max 4 gb gebruiken door de beperking van FAT32 in combinatie met een opnameduur die kleiner is dan 30 min. Dus 5 min aan 120 Mb/min = 600 Mb en dus kleiner dan 30' en 4 Gb.

              Comment


              • #8
                Re: Filmen met Nikon D3s opnametijd beperkt.

                is da niet omda er in de handleiding ergens staat dat het filmen niet mag gebruikt worden voor pro doeleinden!!!

                en nee ben niet aan't zeveren
                nikon stuff

                Comment

                Working...
                X