Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autosalon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • autosalon

    Hey beste leden,

    zondag ga ik naar het autosalon,
    hebben jullie wat tips over wat de beste instellingen zijn, om goeie foto's te nemen?

    gebruik een nikon D3100,

    groetjes

  • #2
    Re: autosalon

    Op "auto" lijkt mij de beste keuze
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

    Comment


    • #3
      Re: autosalon

      Probeer zo vroeg mogelijk binnen te raken, dan is er nog wat minder volk dat in de weg kan lopen.
      Ga ook niet tijdens het weekend, want dan is het daar nog drukker...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: autosalon

        Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
        Op "auto" lijkt mij de beste keuze
        wat een geweldige opmerking

        Comment


        • #5
          Re: autosalon

          Oorspronkelijk geplaatst door pride Bekijk bericht
          Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
          Op "auto" lijkt mij de beste keuze
          wat een geweldige opmerking
          Ik vind het anders wel grappig
          The camera has the ability to capture a moment in time
          and then preserve it frozen for ever
          .

          Comment


          • #6
            Re: autosalon

            Oorspronkelijk geplaatst door pride Bekijk bericht
            wat een geweldige opmerking
            Ik vind em best ook wel geslaagd
            Na al die jaren weet ik nu eindelijk voor wat die stand moet dienen.
            Hehe. Die moeten we onthouden en wijsmaken aan nieuwkomers
            Yeah i know, me evil.

            Ik zou vooral op Av mode werken en je sluitertijd in de gaten houden.
            Zit je sluiter te traag, trek die ISO beetje op.

            Met een lens rond de 50mm +- zit je prima.
            Wil je wat speciaal doen dan kan je al eens breedhoek gaan ook.
            Of lichte tele als je niet dichtbij kan komen op een demo of zo.

            Vergeet vooral niet de mooi dames tussen die ijzerhandel

            Comment


            • #7
              Re: autosalon

              Oorspronkelijk geplaatst door Espiration Bekijk bericht
              Ik vind het anders wel grappig
              Het was eigenlijk een gemeende opmerking hoor
              Maar achteraf beviel de woordspeling me ook wel.

              Aan TS.....als u er eens bij vertelde wat voor een lens u gaat meenemen?

              Vaste instellingen bestaan niet voor een autosalon....elke locatie is anders.
              Ook weten we niet welke ervaring u heeft ....enz,...
              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

              Comment


              • #8
                Re: autosalon

                hehe stand auto heb ik al veel gebruikt, hoop dat er snel verandering in komt, maar binnen 2 weken begin ik met avondschool en hoop genoeg te leren voor manuele standen.

                ik heb 2 lenzen, wel de standaard die erbij zaten; de 15-55 en van 55-200. kzal ze alletwee meenemen. Verder heb ik geen externe flitser ofzo maar denk wel dat er daar meer of voldoende licht zal zijn?

                fotos zijn voornamelijk voor de bevallige dames en de mooie wagens, eventueel interieur maar daarvoor is beter een groothoek lens geschikt zker?

                groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: autosalon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wout_88 Bekijk bericht
                  hehe stand auto heb ik al veel gebruikt, hoop dat er snel verandering in komt, maar binnen 2 weken begin ik met avondschool en hoop genoeg te leren voor manuele standen.

                  ik heb 2 lenzen, wel de standaard die erbij zaten; de 15-55 en van 55-200. kzal ze alletwee meenemen. Verder heb ik geen externe flitser ofzo maar denk wel dat er daar meer of voldoende licht zal zijn?

                  fotos zijn voornamelijk voor de bevallige dames en de mooie wagens, eventueel interieur maar daarvoor is beter een groothoek lens geschikt zker?

                  groetjes
                  Als het ECHT niet lukt kan je hem natuurlijk (ondanks de grap erover) het fototoestel toch op auto zetten.. Je foto's zijn dan niet altijd hoe het moet maar je hebt dan tenminste foto's, niet dat je daar voor niks geweest bent
                  The camera has the ability to capture a moment in time
                  and then preserve it frozen for ever
                  .

                  Comment


                  • #10
                    Re: autosalon

                    mag ik even inspringen in dit topic, want ik heb ook nekel vragen, mss kunnen die topic starter ook wel verder helpen ;-) ?

                    Ik ga een van de komende dagen ook naar het salon en ik neem mee..

                    Nikon D90
                    Nikon 18-105 (kitlens)
                    Nikon 35 f1.8 (primelens)
                    Metz 36 flits

                    dus zoals jullie hierboven vertelden, op Diafragma voorkeuze zetten, sluitertijd in de gaten houden, als die te lang wordt, de ISO omhoog?

                    Welke van mijn lenzen zouden jullie aanraden om er het meest te gebruiken?
                    met flits/zonder flits?
                    Op welke stand zetten jullie meestal de witbalans bij foto's maken op n autosalon?
                    foto's maken in RAW of JPEG? (waarbij dan RAW bvb voor aanpassen witbalans zou kunnen dienen?)

                    verder nog tips die ik zou kunnen gebruiken????

                    Veel vraagjes, k weet t, maar t is maar 1x per jaar autosalon, en nu wil ik t toch wel eens "goe" doen
                    Last edited by Tiësto(m); 12 januari 2011, 23:28. Reden: enkele vragen bijgevoegd
                    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                    Comment


                    • #11
                      Re: autosalon

                      niemand geen verdere tips?
                      Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                      Comment


                      • #12
                        Re: autosalon

                        raw mode is beste omdat je wb nadien kan bijstellen zoveel je wil, met jpg kan je dat niet zonder verlies van kwaliteit.
                        Voor de rest denk ik dat meeste gezegd is al.

                        Ga vooral met de "instelling" (in je hoofd dan ) dat je op reportage bent.
                        Je zit tussen de grote massa en veel storende ellementen in je scene zoals paaltjes, reklamestandjes, ander fotografen ,...
                        En die zal je vooral zien in de reflectie van het koetswerk en glas.

                        Het meeste zal wel stil staan hoop ik, dus moeten een paar leuke plaatjes wel lukken.
                        Geniet vooral zelf veel van de tentoonstelling.

                        Comment


                        • #13
                          Re: autosalon

                          Ik wil toch ook even inspringen op dit topic.

                          Ik ga vanavond naar het autosalon en neem mee:

                          Canon 500d + 17-55mm f/2.8 IS USM

                          Welke instellingen kan je het best handhaven?
                          f-waarde, iso, sluitersnelheid ?
                          Canon EOS 70D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: autosalon

                            Hier foto's (Picasaweb) van mij van op het autosalon van Parijs, oktober ll. Rechts zie je steeds de instellingen staan bij iedere foto.

                            Het diafragma was steeds een beetje geknepen (proberen om alles scherp op de foto te hebben), geen flits gebruikt en daardoor de iso wel omhoog moeten trekken (minimum 1600 iso), alhoewel het soms met minder ging ook. Het aanwezige licht is niet altijd voldoende. Ook een polarisatiefilter gebruikt (weerkaatsingen in de metaalkleuren een beetje verminderen), maar dit neemt natuurlijk ook al 1 stop licht weg....
                            Aangezien de sluitertijden niet altijd optimaal zijn, is een VR-functie (of IS, OS, VC.....) wel handig, aangezien het toch statische voorwerpen zijn.
                            De meeste foto's zijn ook getrokken met een brandpuntsafstand tussen een 28 en 80 mm (FF), alleen als je graag details nog extra uitvergroot, is een tele welkom natuurlijk.

                            Ook proberen, in de mate van het mogelijke altijd, zo weinig mogelijk mensen op de foto te krijgen, wat van tijd wel eens wil zeggen dat ge redelijk wat geduld nodig hebt, of een beetje moet wringen om een goed plaatske te krijgen... (zo vroeg mogelijk of tegen het sluitingsuur heeft men altijd veel meer ruimte....)

                            Veel foto & auto-plezier

                            Peter

                            Last edited by Perico; 14 januari 2011, 19:00.

                            Comment


                            • #15
                              Re: autosalon

                              Hello,

                              ik heb deze tutorial nu al meer dan een jaar online staan : Photographing an indoor car show like a pro en je kan ook even mijn Geneva case study lezen voor tips and tricks.

                              Ik ga zelf zelden over de iso400 en iso800 is in 99% van de gevallen echt de max voor mij, ik gebruik altijd een IS lens (40D met 17-55 2.8 IS en nu 5dII met 24-105 IS) en dan kan je perfect sluitertijden van 1/25e aan op deze brandpuntafstanden (100mm ga ik naar 1/50e bvb) ... en ik zet mijn camera altijd op burst en neem twee foto's direct achter elkaar zonder de sluiterknop los te laten ... gegarandeerd dat er minstens één van deze twee beelden vlijmscherp is

                              Het is digitaal hé, en CF kaartjes zijn nu ook weer niet zo duur hé, dus je kan perfect de helft van je beelden wegsmijten eens je thuis bent ... werk wel ALTIJD in raw hé, als je dan iets onder- of overbelicht kan je dit nog perfect bijsturen in PP.

                              Camera op AV stand, f-waarde op 5.6, iso op 400-800 en laat de camera de rest doen, die trekt prima zijn plan hoor, en omdat je in RAW werkt kan je kleine problemen héél snel oplossing achteraf.

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X