Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera past het best bij mij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera past het best bij mij?

    Hallo iedereen, ik was op zoek naar een forum over digitale fotografie en kwam hier terecht. Blijkbaar had ik hier al een account, volledig vergeten. Dus die gebruik ik dan maar.

    Ik heb een vraag, ik ben dus op zoek naar een nieuw fototoestel. Maar ik heb geen idee welke bij mij past. Ik heb ook een beperkt budget, mijn maximum is namelijk 200 euro. Maar ik ben er zeker van dat ik iets leuks ga vinden voor liefst onder die prijs..

    Waar ik dus graag foto's van maak :
    - muizen (heb ik als huisdier) : dus ze zijn beweeglijk, klein en snel
    - paarden (ik rij paard en vind het ook leuk om op wedstrijd mee te gaan met anderen om foto's te maken) : dus ook beweeglijk, maar vooral om buiten foto's te maken
    - andere dieren zoals de dieren vd kinderboerderij, onze hond, onze vogel, ..
    - verder is het eerder algemeen waar iedereen foto's van maakt; vriendinnen op stap, op vakantie, .. maar dat is niet zo superbelangrijk

    Ik wil dus iets waarmee ik vooral goed bewegende dingen scherp kan fotograferen zowel buiten als binnen. aangezien ik graag dieren fotografeer.

    Ik had eerder een sony cybershot DSC-W350 , maar die is op mysterieuze wijze verdwenen. ik vond hem heel leuk, misschien dat ik hem opnieuw koop maar ik wil eerst eens kijken of er iets 'beters' is dat misschien wel beter bij mij past.

    Zo hebben jullie een idee wat ik allemaal met mijn camera zou willen, hopelijk hebben jullie goede (betaalbare) voorstellen..

    (foto's zijn verwijderd, blijkbaar zijn ze onnodig om te laten zien in welke richting ik wil gaan waar ik graag foto's van maak ..)
    Last edited by Muis_x; 11 januari 2011, 15:22.

  • #2
    Ik ben niet zo op de hoogte van nieuwe compactcamera's (want dat is waarschijnlijk wel wat je wil).
    Jouw budget is niet zo groot. Hier zullen waarschijnlijk wel suggesties komen voor duurdere modellen, maar laat dat je niet afschrikken. Er komen soms heel interessante 2de hands toestellen voorbij hier. Ook op 2dehands.be en zo.
    Dus misschien kan het interessant zijn om ook eens te denken aan een iets duurder model, maar dan wel 2de hands en nog wel binnen jouw budget
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera past het best bij mij?

      De meest besproken toestellen hier besproken zijn meestal toch een paar factoren duurder ja, in die prijscategorie heb ik zelf ook weinig ervaring. Ik heb een canon ixus van enkele jaren terug, maar die was toch al wat duurder en bovendien zijn die foto's ook niet echt denderend.

      Je moet eens naar een grote winkel gaan met veel toestellen en uitproberen.

      Als je zegt dat je huidige fototoestel aangenaam is en het vorige minder, waarom was dat dan? Als je daarachter komt weet je vermoedelijk ook beter wat je opnieuw wilt.
      Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera past het best bij mij?

        Oorspronkelijk geplaatst door Muis_x Bekijk bericht
        Hallo iedereen, ik was op zoek naar een forum over digitale fotografie en kwam hier terecht. Blijkbaar had ik hier al een account, volledig vergeten. Dus die gebruik ik dan maar.
        en toen ook de forumregelementen niet gelezen (vergeten) inzake foto,s toevoegen?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera past het best bij mij?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          en toen ook de forumregelementen niet gelezen (vergeten) inzake foto,s toevoegen?
          grt,bouk.
          hoe bedoel je? wat heb ik fout gedaan dan? want op de toon hoe jij het zegt lijkt het alsof mij verweten wordt dat ik iets fout doe..

          @geert : mijn huidige ben ik kwijt (vermoedelijk gestolen) want hij is nergens te vinden.. en ik bedoel daarmee ook echt nergens. ben al een aantal weken alles aan het doorzoeken thuis en overal waar ik geweest was gevraagd..

          ik ben dus idd op zoek naar een compact camera zoiets als mijn sony cybershot wat ik had, maar misschien ietsje 'beter'.. wat meer geschikt is voor het fotograferen van (kleine) bewegende dieren zowel binnen als buiten..

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera past het best bij mij?

            lol 200€

            nee,... kijk mss eens in de 2dehands topic wat verder naar beneden voor een 2dehandse 400D of nikon model...
            voor 200€ heb je wel wat compact toestellen maar...
            5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera past het best bij mij?

              Oorspronkelijk geplaatst door Muis_x Bekijk bericht
              hoe bedoel je? wat heb ik fout gedaan dan? want op de toon hoe jij het zegt lijkt het alsof mij verweten wordt dat ik iets fout doe..
              vind je 6 foto,s toevoegen zelf ook niet wat veel?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera past het best bij mij?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                vind je 6 foto,s toevoegen zelf ook niet wat veel?
                grt,bouk.
                nee, op andere forums is het 15 het maximum..

                maar laat maar, ik dacht dat iemand mij serieus kon helpen maar dat is blijkbaar niet het geval. er zijn volgens mij genoeg camera's onder de 200 euro die misschien wel aan mijn eisen zouden voldoen. ik wil niet proffesioneel worden ofzo, en een spiegelreflex heb ik niet nodig. ik vroeg gewoon naar een degelijk compact modelletje en ik had gehoopt hier geholpen te worden met info .. maar dat lukt blijkbaar niet op dit forum. ik zal wel op zoek gaan naar een andere plek waar ik wel geholpen wordt en niet uitgelachen omdat ik maar 200 euro kan uitgeven voor een digicam. niet iedereen kan zomaar 500 of 600 euro missen voor thuisgebruik van een fototoestel..

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera past het best bij mij?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Muis_x Bekijk bericht
                  nee, op andere forums is het 15 het maximum..

                  maar laat maar, ik dacht dat iemand mij serieus kon helpen maar dat is blijkbaar niet het geval. er zijn volgens mij genoeg camera's onder de 200 euro die misschien wel aan mijn eisen zouden voldoen. ik wil niet professioneel worden of zo, en een spiegelreflex heb ik niet nodig. ik vroeg gewoon naar een degelijk compact modelletje en ik had gehoopt hier geholpen te worden met info .. maar dat lukt blijkbaar niet op dit forum. ik zal wel op zoek gaan naar een andere plek waar ik wel geholpen wordt en niet uitgelachen omdat ik maar 200 euro kan uitgeven voor een digicam. niet iedereen kan zomaar 500 of 600 euro missen voor thuisgebruik van een fototoestel..
                  nou..kom kom Muis_x das een beetje een kinderachtige reactie hoor en je bent al 20jaartjes.
                  we hebben nou eenmaal een paar regeltjes hier op BD om een een andere in goede banen te houden.
                  geef niet op, misschien krijg je hier nog wel nuttige tips.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera past het best bij mij?

                    Elk forum heeft z'n eigen regels, zo ook hier....
                    Tja € 200.- is inderdaad niet erg veel. Een goed compactje voor €200.- zijn er natuurlijk genoeg. Kies bij een willekeurig merk een toestel uit van €200.- en hij zal heus prima plaatjes maken.
                    Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera past het best bij mij?

                      ik wil zeker niet kinderachtig zijn, ik weet ook wel dat er regels zijn. al vind ik persoonlijk 6 foto's zeker niet te veel, dus dacht niet dat ik te veel foto's had geplaats. kan toch gebeuren, het leek als jij mij net kinderachtig toesprak door het op die manier te zeggen. maar maakt niet veel uit, ik denk dat ik gewoon fout zit om tips te krijgen over 'goedkope' camera's..

                      ik weet dat ik een laag budget heb, ik studeer trouwens nog. maar ik wil dus niet zomaar een camera van 200 euro kopen, je hebt toch zeker wel verschillen in merken en andere dingen. ik weet gewoon niet echt waar ik op moet letten, daarom dacht ik dat iemand mij hier wel zou kunnen helpen. en er wordt mij meteen aangewezen voor tweedehandsmodelletjes.. (zelfs met me gespot) maar dat was helemaal niet mijn vraag, ik vroeg naar info over de goedkopere degelijke modelletjes.

                      ik kan het evengoed zelf uitzoeken, maar een forum zoals dit dient toch om mensen te helpen. of zit ik nu verkeerd?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camera past het best bij mij?

                        Muis je mag in de meeste topics maar max 3 foto's posten.
                        Toch best even de forum regels lezen alvorens te posten en daar wou Bouk je alleen maar op wijzen.

                        Ivm je vraag persoonlijk heb ik enkel ervaring met de sony DSC-HX1 maar deze kost 299dus lichtjes boven je budget maar wel een degelijk toestelletje.
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camera past het best bij mij?

                          Wat dacht je van een Nikon S4000. Heel compact en onder de 200eur. Ikzelf heb de S3000 en zeer tevreden over. Het doet wat je van een compact verwacht. De S4000 kan ook filmpjes maken in een aanvaardbare resolutie.
                          Hopelijk heb je hier iets aan.

                          Groeten,

                          Geert
                          Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
                          http://www.500px.com/Forex7d

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke camera past het best bij mij?

                            Als dat van het 2de hands verkeerd is overgekomen: sorry, dat was niet de bedoeling.
                            Ik wilde enkel duidelijk maken dat je voor een bepaald budget (of dat nou 200€ is of 2.000€ speelt geen rol) soms meer krijgt als je 't spendeert aan iets 2de hands i.p.v. iets nieuws.

                            Wat ik nu heb als fototoestel en lens heb ik trouwens zelf ook 2de hands gekocht
                            Mijn lens heb ik 700€ betaald en nieuw kost die nu rond de 1.100€. Mijn toestel zelf heb ik 550€ betaald terwijl het nieuwste model nu zo'n 4.000€ kost (wel met meer megapixels en andere nieuwigheden). Maar ik ben amateur (zelfs dat is nog overdreven) dus een 2de hands toestel vond ik voor mezelf al meer als genoeg.
                            En tenzij ik het hoofdlot in de loterij win ben ik niet van plan ooit nog iets nieuw te gaan kopen

                            Een voorbeeldje met een auto: als je een budget hebt van 12.000 euro om een autootje te kopen, dan kan je kiezen uit bijvoorbeeld dit (nieuw) en dit (2de hands). Dus voor hetzelfde budget lijk je mij toch meer te krijgen, want een VW Golg en een fiatje 500 zijn toch wel een behoorlijk verschil lijkt me

                            Maar ik kan wèl begrijpen dat iets nieuw kopen altijd leuker is als iets 2de hands


                            PS: ik heb ooit een soort compactcamera van Fuji gehad en was daar eigenlijk uitermate tevreden over, zowel qua kwaliteit van kleuren, scherpte van de foto's, snelheid van de camera (zoom en aantal foto's per seconde) en hij deed 't ook goed als er iets minder licht was.
                            Tegenwoordig volg ik het niet zo heel erg meer, maar het zou mij verbazen mocht een merk er op achteruit gaan in kwaliteit
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke camera past het best bij mij?

                              Ik zou zeker eens kijken naar onderstaande camera's





                              Passen perfect binnen je budget.

                              Comment

                              Working...
                              X