Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje mbt. triggering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje mbt. triggering

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag in verband met triggering van mijn flitsers.

    Momenteel beschik ik over 1 flitskop (een jinbei d-180) die ik trigger met een Cactus V2.
    Ik ben echter van plan nog 1 of 2 flitskoppen aan te schaffen van hetzelfde model.
    Graag had ik geweten als er een manier bestaat waarop ik al deze flitsers kan triggeren met 1 en dezelfde receiver?
    Kan ik bijvoorbeeld mijn sync-cable gaan uitsplitsen naar de 2 of 3 koppen tegelijk of is het echt nodig dat ik per flitskop een aparte receiver heb?

    Dank voor jullie ideeën.
    mvg,
    M

  • #2
    Re: Vraagje mbt. triggering

    Je kan de sync-kabel gaan opsplitsen in principe maar heeft het dan zin dat je werkt met radiotriggers in het algemeen want ik vermoed dat je dan toch lange sync-kabels zal moeten hebben afhankelijk van je opzet.
    Dan komt daarbij nog de vraag of bepaalde koppen dan niet 'vertraagd' gaan flitsen doordat het signaal nog moet doorgestuurd worden.
    Deze beide dingen zouden mij toch doen nadenken om elke flitskop te voorzien van aparte receiver.
    Voor extra receivers van de cactus v2 zal je ook nog moeten zoeken aangezien ze intss aan v4 zitten en er hier op het forum ook al artikels & online reviews gelinkt worden van v5.

    Mss eens overwegen om een ander setje te kopen à la befaamde / veel besproken RF602 waar je een heel lang draadje omtrent zal vinden hier op het forum of andere radio-trigger setjes die je met hopen kan vinden via ebay
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje mbt. triggering

      Er zit optische slave op de flitskoppen zit. Dus als je die aanzet, flitsen ze mee.
      Geen ontvanger nodig.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje mbt. triggering

        Oorspronkelijk geplaatst door migcla Bekijk bericht
        Hallo allemaal,

        Ik heb een vraag in verband met triggering van mijn flitsers.

        Momenteel beschik ik over 1 flitskop (een jinbei d-180) die ik trigger met een Cactus V2.
        Ik ben echter van plan nog 1 of 2 flitskoppen aan te schaffen van hetzelfde model.
        Graag had ik geweten als er een manier bestaat waarop ik al deze flitsers kan triggeren met 1 en dezelfde receiver?
        Kan ik bijvoorbeeld mijn sync-cable gaan uitsplitsen naar de 2 of 3 koppen tegelijk of is het echt nodig dat ik per flitskop een aparte receiver heb?

        Dank voor jullie ideeën.
        mvg,
        M
        ik heb nog wel ergens V2 receivers liggen die ik niet meer gebruik (tenzij als voorbeeld in m'n strobist workshops)
        je mag ze gerust hebben...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje mbt. triggering

          @paly: heb ik al van verschillende mensen gehoord/gelezen, maar ik vind nergens iets over een optical slave in de handleiding of op het toestel zelf... kan je me er misschien iets meer over vertellen als je er ervaring mee hebt?

          @d_oracle: ben eigenlijk wel geïnteresseerd... Stuur je me anders via een PB wat je er voor wilt? We kunnen dan eventueel verder zien...

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje mbt. triggering



            Middenste knop: infrared switch: om de optische triggermethode aan te zetten en bovenop staat het oogje.

            Op de meeste studioflitsers zit een optische slave functie.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment

            Working...
            X