Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

    Graag had ik info ingewonnen over de aankoop van een tv. Bij de Vandenborres en Mediamarkten heb ik er al veel gezien maar dat lijkt toch niet zo makkelijk.

    Op welke sites kan ik recente info terugvinden ?

    Mijn voorkeur gaat naar 42 inch/107 cm.
    Internet op tv is een vereiste, budget tot max 1.500€.
    Ben nu een tevreden Philips-gebruiker maar sta open voor alles.

    Enkele vragen :

    - is het verschil tussen 100 Hz en 200 Hz de moeite ?
    - de één heeft 500.000 als contrast cijfers (de meeste Philips-toestellen), terwijl Panasonic snel over 2.000.000 spreekt. Een groot verschil ?
    - Ambilight 1,2,3, ... bij Philips : de moeite of gewoon een verkoopsargument als een ander ?
    - Samsung ... ik kan de naam amper horen, oké voor een gsm, ... maar toch : het beste beeld kwam toch uit zo'n toestel (200hz, met prachtige grijze kader) Een betrouwbare speler ? Een verkoper vertelde me dat ze de beste beeldschermen zouden hebben. Klopt dit ?

    Veel vragen dus hé. Kennen jullie sites / forums die wat objectieve informatie kunnen geven hieromtrent.

    Of voor de kenners ... Wat zou het beste 107 cm / Tv-internet / Led / tot 1.500 € - toestel zijn op dit moment ?


    Alvast dank !
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

    hier
    http://www.aankoopkennis.nl/televisi...mverbruik.html

    ik ben ook alles aan het uitpluizen.. ( kijk ook eens op vergelijk.be )
    voor't moment is plasma het goedkoopste en kwalitatief is lcd of led nog net niet beter.
    nadeel is wel een hoger stroomverbruik, maar als je kijkt naar de prijs van een full HD plasma van ongeveer 110 cm tegenover lcd of led dan kan dit zelfs meer dan 700€ goedkoper zijn.. en daar kan die heel lang voor staan spelen hoor...(eer je evenveel verbruikt hebt)

    voor mij waarschijnlijk plasma..
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

      Als het om beeldkwaliteit gaat is dit het beste toestel:
      http://tweakers.net/pricewatch/25644...tx-p42v20.html

      Dat ding is THX certified. Binnenkort is de v30 beschikbaar.

      Wat je vragen betreft. Hoe hoger de Mhz hoe beter bij bewegende beelden. Vooral leuk bij sport, en bij panning shots.
      Die contrastwaarden is inderdaad waar plasma en vooral Panasonic bij uitblinkt, het zwart is gewoon beter.
      Ambilight lijkt me gewoon een afleiding. In de cinema wil je ook alleen maar het beeld zien en geen lichtshow.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Als het om beeldkwaliteit gaat is dit het beste toestel:
        http://tweakers.net/pricewatch/25644...tx-p42v20.html

        Dat ding is THX certified. Binnenkort is de v30 beschikbaar.

        Wat je vragen betreft. Hoe hoger de Mhz hoe beter bij bewegende beelden. Vooral leuk bij sport, en bij panning shots.
        Die contrastwaarden is inderdaad waar plasma en vooral Panasonic bij uitblinkt, het zwart is gewoon beter.
        Ambilight lijkt me gewoon een afleiding. In de cinema wil je ook alleen maar het beeld zien en geen lichtshow.
        volledig mee akkoord, al dat de nieuwe LED tv's van samsung ook prachtig zwart weergeven.. Toch blijft mijn voorkeur nog plasma.
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Als het om beeldkwaliteit gaat is dit het beste toestel:
          http://tweakers.net/pricewatch/25644...tx-p42v20.html

          Dat ding is THX certified. Binnenkort is de v30 beschikbaar.

          Wat je vragen betreft. Hoe hoger de Mhz hoe beter bij bewegende beelden. Vooral leuk bij sport, en bij panning shots.
          Die contrastwaarden is inderdaad waar plasma en vooral Panasonic bij uitblinkt, het zwart is gewoon beter.
          Ambilight lijkt me gewoon een afleiding. In de cinema wil je ook alleen maar het beeld zien en geen lichtshow.
          Ik ga de TX-P42G20 kopen, iets minder van specs, maar toch nog super beeld, kost 999 euro. Heb hem in mediamarkt gezien naast een philips ambilight : bij de philips is het zwart eigenlijk donkergrijs, bij de pana is zwart echt zwart. Plasma is inderdaad het beste.

          Heb in een ander draadje de vraag gesteld over video-on-demand, what philips aanbiedt in samenwerking met videoland ; dit deed me even twijfelen, maar het is onnozel om dan toch geen plasma te kopen enkel om films te kunnen huren bij videoland online. 't Zal waarschijnlijk toch niet lang duren vooraleer andere merken het ook aanbieden...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Die contrastwaarden is inderdaad waar plasma en vooral Panasonic bij uitblinkt, het zwart is gewoon beter.
            Voorstander van plasma zijnde moet ik toegeven dat het zwartste zwart dat ik de laatste maanden al tegengekomen ben van een Samsung LED-tv kwam ... wel niet hun goedkoopste toestel.
            Ambilight lijkt me gewoon een afleiding. In de cinema wil je ook alleen maar het beeld zien en geen lichtshow.
            Wat "lijkt" moet je niet in rekening nemen, wat je uit ervaring "weet" is veel meer waard.
            Ambilight is in tegendeel van wat je aanhaalt geen afleiding maar eens je het gewoon bent zeker een toegevoegde waarde. Of je het interessant genoeg vindt is ieder zijn ding ... uw tv moet dan ook kort tegen een kuur staan/hangen.
            In een cinema heb je dat ook niet, dat klopt maar in het echt heb je ook geen zwarte banden omheen je zicht ... daar heb je ook wel licht van alle kanten.

            Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
            Of voor de kenners ... Wat zou het beste 107 cm / Tv-internet / Led / tot 1.500 € - toestel zijn op dit moment ?
            Kijk eens rond in de Mediamarkt of zo, ze smijten met LED-tv's naar je hoofd op dit moment!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

              Loop door een winkel waar tvs staan en je kan de plasmas er zo uit pikken.
              Alhoewel het de laatste tijd wel stuk moeilijker op geworden is.

              Dat verhaal van hoger verbruik voor plasma is niet helemaal juist.
              Het is zo dat een volledig wit scherm op LCD evenveel verbuikt als een volledig zwart.
              Op plasma is dat een groot verschil omdat iedere oplichtende pixel stroom verbruikt de zwarte niets. Dus veel oplichtende pixels = veel verbruik.
              In de praktijk is het gemiddeld verbruik ongeveer +- 30% van de opgegeven maximale waarde.
              Hiermee is de plasma zelfs LAGER in verbruik dan LCD.

              Maar er is concurentie aan het front (ale het zit nog in ontwikkeling voorlopig).
              Een systeem die hier niet zo gekend is, is laser tv. Fenominaal contrast!!
              Ander kanshebbers voor de toekomst waren FED en SED maar door pattent ruzies van de uitvinders heeft canon die nooit op de markt kunnen brengen. Jammer want de prototypes hadden ook echt spetterend beeld.
              Sony is nog aan het prutsen aan hun OLED maar ik denk niet dat de mensen een tv gaan kopen die na 3 jaar al worn-out is (grootste probleem van OLED)
              Momenteel werken paar fabrikanten hard aan QuantumLED.
              Maar das nog voor de verre toekomst. Ook die internet tv werkt nog niet zoals het zou moeten.
              Kom binnen 5 a 10 jaar eens terug zou ik zeggen.
              Voorlopig genieten van beste beeld dat je kan krijgen op plasma.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                Als ik Samsung hoor, is het eerste wat in me opkomt "rommel".
                Is nog van vroeger, ik weet het. Hetzelfde met LG (was vroeger Goldstar). Brrrr.

                Doet me denken aan die goedkope merken in de carrefour. Ik weet dat Samsung enorm geëvolueerd is en nu ook een A-merk kan genoemd worden, maar ik heb het nog steeds moeilijk om iets van dat merk aan te kopen...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                  Sinds kort een Samsung LED tv en SUPER tevreden over.
                  Was bij VDB gaan zien en die gaf voor ons het beste beeld weer van alle toestellen die er stonden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door FilipB Bekijk bericht
                    Sinds kort een Samsung LED tv en SUPER tevreden over.
                    Was bij VDB gaan zien en die gaf voor ons het beste beeld weer van alle toestellen die er stonden.
                    Vreemd hoe iedereen een ander idee heeft over 'het beste beeld'. Bij VDB vond ik dat Philips en Panasonic erbovenuit staken. En Samsung vond ik zelfs beter dan Sony...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Wat "lijkt" moet je niet in rekening nemen, wat je uit ervaring "weet" is veel meer waard.
                      Ambilight is in tegendeel van wat je aanhaalt geen afleiding maar eens je het gewoon bent zeker een toegevoegde waarde. Of je het interessant genoeg vindt is ieder zijn ding ... uw tv moet dan ook kort tegen een kuur staan/hangen.
                      In een cinema heb je dat ook niet, dat klopt maar in het echt heb je ook geen zwarte banden omheen je zicht ... daar heb je ook wel licht van alle kanten.
                      Ik heb er in aktie gezien in de winkel. Mij storen die dingen enorm. Doet me zo een beetje denken aan de 3D brilletjes. Ik heb die in aktie gezien op een panasonic en ik moet zeggen dat het een geweldig effect geeft, maar als je dan even de knop omdraait en je he waw effect aan de kant zet, dan zie je dus een slechter beeld. Het is leuk bedacht, maar het leidt enkel af van de essentie.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Vreemd hoe iedereen een ander idee heeft over 'het beste beeld'. Bij VDB vond ik dat Philips en Panasonic erbovenuit staken. En Samsung vond ik zelfs beter dan Sony...
                      Die dingen staan in de winkel ook niet goed afgesteld, maar roepen de klanten met schreeuwerige kleuren. Daarnaast hangt het er ook vanaf wat de bron is. De kwaliteit van de splitter die het beeld naar al die verschillende toestellen stuurt speelt ook mee.
                      Je kan die dingen thuis best calibreren. In ieder geval, als je het THX logo meekrijgt wil dat zeggen dat je de cinema ervaring het best kan benaderen.
                      Op zich is THX ook nog niet zo belangrijk. Je zou moeten vragen om de TV op de bron te zetten die je het meeste zal bekijken. In principe een Telenet, TV Vlaanderen of Belgacom decoder.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Die dingen staan in de winkel ook niet goed afgesteld, maar roepen de klanten met schreeuwerige kleuren. Daarnaast hangt het er ook vanaf wat de bron is. De kwaliteit van de splitter die het beeld naar al die verschillende toestellen stuurt speelt ook mee.
                        Je kan die dingen thuis best calibreren. In ieder geval, als je het THX logo meekrijgt wil dat zeggen dat je de cinema ervaring het best kan benaderen.
                        Op zich is THX ook nog niet zo belangrijk. Je zou moeten vragen om de TV op de bron te zetten die je het meeste zal bekijken. In principe een Telenet, TV Vlaanderen of Belgacom decoder.
                        Het beeld wat ik zie op de Sony Bravia bij m'n schoonouders thuis bevestigt mijn mening over Sony...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Het beeld wat ik zie op de Sony Bravia bij m'n schoonouders thuis bevestigt mijn mening over Sony...
                          Ik heb Sony's gezien die niet zo slecht waren, maar Sony heeft veel te lang gewacht om zich op de markt van de platte TV's te storten. Zij hebben een grote achterstand, die ze volgens mij enkel gaan kunnen overbruggen met oled.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Ik heb er in aktie gezien in de winkel. Mij storen die dingen enorm.
                            .../...
                            Het is leuk bedacht, maar het leidt enkel af van de essentie.
                            Leg mij eens uit in hoeveel winkels je zoiets deftig kunt testen?
                            Hoeveel winkels hebben dezelfde lichtomstandigheden als bij u thuis? Waar is het even donker als bij u en hebben ze dezelfde muren (bekleding of kleur)? Hoeveel tv's zijn in de winkels correct afgesteld? Hoeveel verkopers hebben ooit al de instellingen van Ambilight van kortbij bekeken? Ja ge kunt dat zo instellen dat het geen effect geeft en ook dat het overdreven is maar ge kunt het ook deftig naar je eigen zin instellen.
                            De meeste mensen kennen Ambilight enkel door in de winkel naar de zijkant van een tv te kijken dat ergens wat scheef aan een of andere support opgehangen is.
                            Akkoord dat het een eigen voorkeur is maar ik ben er zeker van dat als je zoiets niet in je woonkamer kijkt op een correcte manier, dat er niet veel plaatsen zijn waar je het bedoelde effect ervan kan ervaren.
                            Het meeste heb je zelf ook al aangehaald.

                            Je zou moeten vragen om de TV op de bron te zetten die je het meeste zal bekijken. In principe een Telenet, TV Vlaanderen of Belgacom decoder.
                            Is dat een reden op een supergesoficticeerde tv te kopen op enkele HD kanalen na?
                            Ik denk eerder dat dit van toepassing komt voor BR of DVD.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop Led-tv : waar startinfo ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Leg mij eens uit in hoeveel winkels je zoiets deftig kunt testen?
                              Hoeveel winkels hebben dezelfde lichtomstandigheden als bij u thuis? Waar is het even donker als bij u en hebben ze dezelfde muren (bekleding of kleur)? Hoeveel tv's zijn in de winkels correct afgesteld? Hoeveel verkopers hebben ooit al de instellingen van Ambilight van kortbij bekeken? Ja ge kunt dat zo instellen dat het geen effect geeft en ook dat het overdreven is maar ge kunt het ook deftig naar je eigen zin instellen.
                              De meeste mensen kennen Ambilight enkel door in de winkel naar de zijkant van een tv te kijken dat ergens wat scheef aan een of andere support opgehangen is.
                              Akkoord dat het een eigen voorkeur is maar ik ben er zeker van dat als je zoiets niet in je woonkamer kijkt op een correcte manier, dat er niet veel plaatsen zijn waar je het bedoelde effect ervan kan ervaren.
                              Het meeste heb je zelf ook al aangehaald.
                              Jij hebt die Philips ambilight dus mee naar huis gekregen om hem te testen alvorens het ding te kopen? Goeie leverancier precies ... In het andere geval ben je ook afgegaan op een demo die niet van toepassing is op je persoonlijke situatie.
                              Ik zal het nog eens anders formuleren. Zou jij je foto's thuis in ambilight kaders hangen en zou dit iets bijdragen tot de kwalieteit van je foto's? Die dingen bestaan nu wel niet, maar op zich is die kader (bezel) wel belangrijk, maar zou niet mogen interfereren met de essentie. Wat dat betreft vind ik de richting die Samsung gekozen heeft veel beter. Smaken verschillen zeker?

                              Is dat een reden op een supergesoficticeerde tv te kopen op enkele HD kanalen na?
                              Ik denk eerder dat dit van toepassing komt voor BR of DVD.
                              Ik bedoel dat sommige super tv's met een super prijskaartje het zeer beroerd doen met SD content en dat je dit zeker eerst moet testen alvorens af te gaan op een mooie BR show aangezien de meeste content nog steeds SD is.

                              Comment

                              Working...
                              X