Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roofvogels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roofvogels

    Hallo ik heb een vraagje over Roofvogels.

    Ik zie hier op het forum vaak foto's verschijnen van roofvogels.
    Er liggen niet ver van mij huis vandaan flink wat weilanden, dus 2 weken geleden ben ik eens gaan kijken en het wemelt er van de buizerds ( binnen een uurtje had ik er 5 gezien)
    Een dag later, ik met mijn camera spulletjes daar naar toe ik kwam echter belabberd uit want die beesten staan er om bekent een scherp zicht te hebben, ze hebben mij echter al in de smiezen voor dat ik mijn lens dopje er af heb
    Dit tafereel wat ik hier boven omschrijf is mij al meerdere keren voor gekomen ( ben al 7 keer naar die weilanden gegaan) echter heb ik geen enkel plaatje kunnen trekken omdat ik langer na niet dicht bij genoeg kom

    Ik wil dus graag weten hoe jullie deze roofvogels benaderen en zo prachtig op de plaat nemen

    of is dit gewoon een kwestie van geluk hebben of niet.

    mvg Robin D
    Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

  • #2
    Re: Roofvogels

    Voor alles wat wild is, same problem. Je hebt krachtige lens nodig op statief of je moet deel uitmaken van de scene (verstopt in schuilhut of zo) en ze lokken, en dan nog veeeeeeeel geduld hebben.
    Welke lens gebruik je? Hoe dicht kom je bij die vogels? +-

    Comment


    • #3
      Re: Roofvogels

      Ik heb een 400mm 5,6 prime lens op mijn 1000D ook heb ik een statief.
      Ik heb verder niks waar mee ik me kan camoufleren zou ik toch eens moeten aanschafen.
      Ik kom niet dichterbij dan 20+ meter of zo iets ik doe een schatting.
      Ik merk wel dat ik dichter bij kom als ze aan het eten zijn.

      Lokken !?! Moet ik ratten gaan kopen !?
      Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

      Comment


      • #4
        Re: Roofvogels

        Als ze langs een weg liggen; met de auto tot daar rijden. Kans is dan kleiner dat ze opvliegen.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Roofvogels

          Ik ben 17 en het weggetje is met de fiets al een gevaarlijk iets
          Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

          Comment


          • #6
            Re: Roofvogels

            Dan is de andere optie een schuiltentje plaatsen op een plek waar je weet dat ze soms gaan zitten. De meeste vogels zijn heel snel gealarmeerd wanneer ze iets zien dat 2 benen heeft. Schuiltentjes noch auto's hebben benen
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Roofvogels

              Waar zou ik zoon schuiltentje kunnen aanschaffen ?
              Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

              Comment


              • #8
                Re: Roofvogels

                Oorspronkelijk geplaatst door robinski Bekijk bericht
                Waar zou ik zoon schuiltentje kunnen aanschaffen ?
                Effe googlen met "schuiltenten" en je ziet de bomen in het bos niet meer staan.
                Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                BD0460BE

                Comment


                • #9
                  Re: Roofvogels

                  Iemand ervaring met /http://www.schuiltent.nl/c-48868-2/h...nze-producten/
                  Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Roofvogels

                    Ik ben in het bezit van "Schuiltent Brenner Birdwatching"

                    Ben er van tevreden, maar ze zijn niet geschikt om in je tuin te laten staan.
                    Stop je met birdwatching, je tent opplooien en in de zak steken.
                    Niet laten staan, waarom = is van nylonstof en niet geschikt tegen harde wind, scheurt zeer gemakkelijk.
                    Als je het opstelt moet je nieuwe langere haken kopen, of zelf maken omdat de bijgeleverde veel te kort zijn.
                    Zit je in je hut, voorzichtig zijn met alles, want als je hut al wat ouder wordt, is ook de nylon wat broser en scheurt gemakkelijk.
                    Mijn eerste is al versleten en ben aan de tweede toe.

                    Heb nu ook dit gekocht en vind dit beter

                    http://www.foto-express.nl/index.php...ouflage+poncho
                    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                    BD0460BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Roofvogels

                      ik zie ook hier dat het mogelijk is om mijn witte lens te camoufleren met met die tape.

                      zoals jullie misschien weten is mijn lens kap ingebouwd op mijn lens en kun je hem heen en weer schuiven is het dan wel mogelijk om dat stuk in te tapen of ga ik dan dingen slopen !?
                      Eos 1000D+ canon 18-55mm + canon 55-250mm+ 400mm F/5,6 L USM prime !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Roofvogels

                        Oorspronkelijk geplaatst door robinski Bekijk bericht
                        ik zie ook hier dat het mogelijk is om mijn witte lens te camoufleren met met die tape.

                        zoals jullie misschien weten is mijn lens kap ingebouwd op mijn lens en kun je hem heen en weer schuiven is het dan wel mogelijk om dat stuk in te tapen of ga ik dan dingen slopen !?
                        Met de tape die je laat zien is het perfect mogelijk om het gedeelte van de lens waar de zonnekap overschuift te camoufleren. Ik heb 5 jaar zo gewerkt.

                        Je moet wel zorgvuldig te werk gaan zodat de tape niet fronst en niet overlapt waar je begint en/of stopt. Als je dit goed doet schuift de zonnekap er probleemloos over.

                        Voor de rest van de lens had ik dan een neopreen bescherming van Lenscoat.

                        De huidige bescherming bedekt de hele lens maar de eerdere uitvoering liet het schuifgedeelte open. Ik vindt het oude type gemakkelijker omdat je dan probleemloos de zonnekap kon inschuiven, nu moet je eerst de neopreen weghalen.

                        Je kan ook de hele lens met die tape bedekken. Achteraf de tape weghalen is ook geen enkel probleem. Soms blijven er wat lijmresten achter, maar die kun je probleemloos verwijderen met wasbenzine. Geen thinner gebruiken, dit tast de verf aan.
                        Groetjes
                        ----JO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Roofvogels

                          Een lowcost oplossing is ook eens gaan kijken bij een legerstock, die hebben soms dingen liggen waar je iets van kan maken om onder te liggen.
                          Alternatief kan je ook eens bij een stoffenwinkel gaan kijken of ze geen "leger"-achtige stoffen hebben. Da moet nie veel kosten als je maar wat kan bedekken.
                          Een stok in de grond duwen en kruip er maar onder.
                          De trick is dan wel om geen bruske bewegingen te maken maar dat komt wel goed.

                          Ook rekening houden met iets om op te liggen dat je warm hebt en geen water uit de grond opzuigd. Veel moet da ook nie zijn hoor.
                          Oude deken van de bomma doet prima voor de warmte en vuilbakzak is prima om vocht uit de bodem tegen te gaan

                          Zorg ook dat je drinken meehebt voor jezelf

                          Comment


                          • #14
                            Re: Roofvogels

                            Oorspronkelijk geplaatst door robinski Bekijk bericht

                            Lokken !?! Moet ik ratten gaan kopen !?
                            Het enige alternatief dat je hebt is dan inderdaad met een schuilhut beginnen werken, maar reken wel dat je daar véél uren gaat slijten voor je iets op foto hebt.
                            Als lokaas kan je gewoon "roadkills" nemen. Dat doen veel fotografen. Dode dieren meenemen naar huis en eventueel invriezen.

                            Eens je weet dat je wat tijd (liefst een paar dagen na elkaar) gaat hebben om te fotograferen kan je ze op de plaats gaan leggen waar jij wilt. Probeer ze wel goed vast te maken anders ben je je lokaas in 1-2-3 kwijt aan andere dieren...

                            Besef evenwel dat veel van de buizerdfoto's (ea) die je hier ziet gemaakt zijn door veel met de auto rond te rijden en van daaruit te fotograferen. Je gaat wel mooiere foto's maken vanuit de hut, maar het neem zéér veel tijd in beslag.

                            Succes!
                            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                            Comment


                            • #15
                              Re: Roofvogels

                              heb je al een camuflage gekocht?

                              in Leenbakker verkopen ze lakens voor je bed in camouflage patroon!
                              Voor 20 euro en die zijn dan eigenlijk nog groot ook!
                              www.flickr.com/photos/sven_vdb
                              ne goeien body - glaswerk van 11 tot 500mm - een leuke flits!

                              Comment

                              Working...
                              X