Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpassingen op de 5D MII en de 7D - vergrendeling van het instelwiel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanpassingen op de 5D MII en de 7D - vergrendeling van het instelwiel

    In Digital Photo van deze maand vond ik volgende artikel terug:
    Canon is to offer a locking mode dial modification to its existing EOS 5DMII and 7D users. Much like the locking dial found on Canon's latest D-SLR - 60D - the modification is designed to prevent you accidently knocking or changing the shooting mode halfway through the shoot.
    The modification will cost £72 for 5D MII users and £76 for 7D users with delivery included if it's sent to Canon's repair centre at Elstree. To arrange a suitable modification for your camera call Elstree on 0844 369 0100 and select option 2.
    visit www.canon.co.uk/support

    Ik vond het bericht hier niet direct terug op het forum en hoop dus geen dubbelpost te doen. Je weet maar nooit voor wie het interessant kan zijn en doet Canon Be of Nl wel hetzelfde.

  • #2
    Re: Aanpassingen op de 5D MII en de 7D - vergrendeling van het instelwiel

    Dus als ik het goed begrijp, wordt het schuifknopje vervangen door een draaiknopje?

    En daar dan € 100 voor betalen, nee bedankt.

    Ik heb mijn 7D van mei vorig jaar en die "lock" heb ik nog nooit gebruikt.
    Kans is groot dat er niet veel van verkocht worden, gezien die prijs.

    Persoonlijk ga ik er geen geld aan besteden
    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

    Comment


    • #3
      Re: Aanpassingen op de 5D MII en de 7D - vergrendeling van het instelwiel

      Begin december ook gezien op http://www.canonrumors.com/category/...aphy/canon-7d/

      Lijkt me veel geld voor een klein knopje.
      If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Aanpassingen op de 5D MII en de 7D - vergrendeling van het instelwiel

        Ik vond het toch een voordeel van m'n MkIII dat daar geen draaiwieltje gebruikt werd. Op m'n 5D wil het al eens lukken dat je dat per ongeluk verzet. Dat gaat dit knopje dus tegenhouden.

        Het is niet zomaar een knopje. Het is een mechanisch onderdeel dat vervangen wordt. Of je dat nu te duur vindt of niet, moet ieder voor zich uitmaken.
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Aanpassingen op de 5D MII en de 7D - vergrendeling van het instelwiel

          Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
          Dus als ik het goed begrijp, wordt het schuifknopje vervangen door een draaiknopje?

          En daar dan € 100 voor betalen, nee bedankt.

          Ik heb mijn 7D van mei vorig jaar en die "lock" heb ik nog nooit gebruikt.
          Kans is groot dat er niet veel van verkocht worden, gezien die prijs.

          Persoonlijk ga ik er geen geld aan besteden

          Neen U begrijpt het niet goed
          De draaiknop voor de mode standen wordt vervangen door eentje met vergrendeling, zodat je niet per ongeluk de mode (tv-av-m-p-...) knop verdraaien terwijl je het toestel in de tas steekt of uit de tas haalt.

          En jawel er zijn hier al topics over gestart in het verleden waarbij mensen daar over klaagden dat dit draaiknopje te makkelijk kan verdraaid worden door in de tas te steken of uit de tas te halen.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Aanpassingen op de 5D MII en de 7D - vergrendeling van het instelwiel

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Neen U begrijpt het niet goed
            De draaiknop voor de mode standen wordt vervangen door eentje met vergrendeling, zodat je niet per ongeluk de mode (tv-av-m-p-...) knop verdraaien terwijl je het toestel in de tas steekt of uit de tas haalt.
            Voila sé , weeral verkeerd begrepen
            De draaiknop voor de modestanden, die hoeft ook niet vervangen te worden, nog nooit geen last mee gehad..

            Tx voor de verduidelijking
            Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

            Comment

            Working...
            X