Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 licht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 licht.

    Ik heb gisteren de OneLight workshop gezien. Van Zach dingeskes, die werd hier aangeraden.

    Heel mooi werk dat die man maakt met 1 enkele flitser (al heeft hij verschillende soorten). Is dat echt voldoende of is dat meer iets als 'ik had geen geld voor twee of drie en nu ik het wel heb voel ik mij zo speciaal dat ik er toch bij blijf'. Ik heb nu 1 flitser op statief waar ik leer mee werken, maar heb altijd gelezen dat er toch meer nodig is dan dat. Ik kan zaterdag bij mijn pa een niet gebruikte oppikken.

    Loont het nu de moeite om eerst met 1 flitser te leren werken tot ik, wat na de docu onwaarschijnlijk lijkt, op de grenzen daarvan stuit en er eentje bij wil nemen? Of is het beter dat ik ook met twee leer werken en situatie per situatie aanschouw en er twee zet waar ik denk dat het echt nodig is?

    Ik ben geen fan van veel sleuren en zaken kopen die niet nodig zijn. Ik krijg de flitser wel, maar zal er toch een statief, swivel, draadloze trigger ( t is een oud ding, ik weet niet of hij als slave kan werken),... voor nodig hebben.
    The Knight That Says Ni...kon

  • #2
    Re: 1 licht.

    die onelight van zach toont de mogelijkheden wat je kan met 1 flits!
    en ja je komt een eind ver!

    en meer dan 1 is altijd leuk, leuk effecten, belichting model, hairlight, lichtje op de bg of een deel ervan, .....
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: 1 licht.

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Ik heb gisteren de OneLight workshop gezien. Van Zach dingeskes, die werd hier aangeraden.

      Heel mooi werk dat die man maakt met 1 enkele flitser (al heeft hij verschillende soorten). Is dat echt voldoende of is dat meer iets als 'ik had geen geld voor twee of drie en nu ik het wel heb voel ik mij zo speciaal dat ik er toch bij blijf'.
      in feite werkt Zach Arias meestal met twee lichtbronnen, namelijk het omgevingslicht en een flash...
      zoals je op de DVD kon vaststellen is dit genoeg...
      in 80 % van de gevallen gebruik ik zelf ook slechts 1 extra lichtbron, naast het omgevings licht...
      Leer hier goed mee werken, goed begrijpen, zodat je ook perfect weet waarom je een tweede of derde lichtbron zou nodig hebben...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment

      Working...
      X