Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

indoorsportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • indoorsportfotografie

    Heb de 7d met 70-200 f2,8 aangeschaft, voor indoorsportfoto's (handbal) vanmiddag de eerste genomen. Resultaat viel niet mee. Heeft ongetwijfeld met instellen van de camera te maken. Laat ik de instellen een voor een doornemen, allereerst heb de foto;s met p stand genomen iso op automatisch gezet. Is dat verstandig, graag reactie

  • #2
    Re: indoorsportfotografie

    wat is de exif van je foto's?

    indoor gebruik ik een D700 met een 85mm 1.4 lens op 1600 ISO (naargelang het licht in de zaal) sluitertijd 1/500 en f1.6 à f1.8 zie hier voor meer info
    in een donkere zaal is een f2.8 lens niet geschikt...

    instelling: op S (shutter priority) op 1/500 en ISO naargelang het zaal licht.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: indoorsportfotografie

      Interessante topic. Gisteren heb ik ook m'n eerste indoorfoto's genomen en net als bij jou viel het resultaat een beetje tegen.

      A-priority was geen optie aangezien de sluitertijd dan te lang werd om de lopers goed vast te leggen. Ik heb mijn overige foto's dan genomen op S-priority en Manual. De instellingen die ik gebruikt heb:

      ISO: auto (max.3200)
      f2.8
      Sluitertijd variërend van 1/400 tot 1/640
      Focus: Continuous-AF

      Wat ik geleerd heb is dat ISO 3200 op mijn toestel veel te veel ruis oplevert. En f2.8 is ook niet lichtsterk genoeg om atletiekfoto's te nemen in de topsporthal in Gent =(
      flickr - personal website

      Comment


      • #4
        Re: indoorsportfotografie

        Ik heb - jammer genoeg - geen ervaring met een lichtsterke lens, maar volgens mij moet je niet vanuit P trekken, maar wel met sluitervoorkeur. Ik heb zelf ook een topic aangemaakt ivm volleybal. Is een beetje vergelijkbaar denk ik.
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

        Comment


        • #5
          Re: indoorsportfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
          Ik heb - jammer genoeg - geen ervaring met een lichtsterke lens, maar volgens mij moet je niet vanuit P trekken, maar wel met sluitervoorkeur. Ik heb zelf ook een topic aangemaakt ivm volleybal. Is een beetje vergelijkbaar denk ik.
          S shutterpriority of M manueel, vermits het licht toch redelijk stabiel blijft...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: indoorsportfotografie

            als ik indoor sport ga fotograferen,
            in mijn geval freestyle ski indoor (liever outdoor in de bergen )
            dan denk ik eerst na wat voor foto ik wil ivm scherptediepte (diafragma, afstand tot onderwerp en brandpuntsafstand spelen hierbij een rol)
            ik stel de camera manueel in, servo autofocus (voor nikon continous denk ik)
            dan stel ik mijn diafragma in (klein getal, grote opening, weinig scherptediepte maar dat wist je normaal al), dan zoek ik een aanvaardbare sluitertijd om de actie mooi te bevriezen of wat beweging in te krijgen (bevriezen is bij vliegende skiers zo ergens rondn 1/800s) en kijk wat voor resultaat ik behaal,
            dan de iso aanpassen tot de foto's qua belichting goed zijn
            eventueel inflitsen (al dan niet met meerdere flitsen)

            dit is hoe ik het probeer voor elkaar te krijgen,
            zeker geen vaste regel

            grtz
            dieter
            wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

            Comment


            • #7
              Re: indoorsportfotografie

              Als er niet veel licht is, dan werk ik altijd in de diafragmavoorkeuzestand met het diafragma ver open. De iso pas ik dan aan tot de sluitertijd kort genoeg is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: indoorsportfotografie

                Heb nog een vraag voor de ervaren indoorsportfotograven: Welke AF modus vinden jullie het meest geschikt voor indoorsportfoto"s met snel verplaatsende personen: al focus of al servo. Nog een vraag: Welke AF gebied vinden jullie het meest geschikt voor indoorsportfoto's met snel verplaatsende personen: een punt Af, zone AF,
                We spreken oven de EOS 7D

                Comment


                • #9
                  Re: indoorsportfotografie

                  ik zet de focus op ai, of soms servo hangt er wat vanaf
                  ik stel op voorhand scherp
                  middelste scherpstelpunt en hou deze aan, ik heb wel de 5d2 en geen 7d ik denk/weet dat die laatste een veel beter en sneller autofocussysteem heeft
                  wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

                  Comment


                  • #10
                    Re: indoorsportfotografie

                    Nog even op indoorsportfotografie terug te komen. Welke AF moduswerkt daar bij het best?
                    Welk AF gebied selecteren zone, 19 punts werkt het best? (ik weet ik heb die vraag al een keer gesteld)
                    instellingen als trackingmethode, tracking gevoeligheid is daar wat mee te doen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: indoorsportfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door paul1955 Bekijk bericht
                      Nog even op indoorsportfotografie terug te komen. Welke AF moduswerkt daar bij het best?
                      Welk AF gebied selecteren zone, 19 punts werkt het best? (ik weet ik heb die vraag al een keer gesteld)
                      instellingen als trackingmethode, tracking gevoeligheid is daar wat mee te doen?
                      Op mijn Nikon zet ik die liefst op manueel (dan moet de camera minst lang denken), of op S mode 1/500 en zeker 51 punts AF met 3D tracking, continuous-servo (AF-C)

                      ik veronderstel dat Canon dat ook kan?
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment

                      Working...
                      X