Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AA-batterijen bewaren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AA-batterijen bewaren

    Bestaan die plastic hoesjes nog om AA-batterijen in te bewaren?
    Iemand leuke alternatieve ideeën?
    Indien mogelijk een linkje van wat je bedoelt of waar het te verkrijgen is.

  • #2
    Re: AA-batterijen bewaren

    hoi lut,

    de hoesjes die ik gebruik kan je krijgen in de media markt,er kunnen 4 aa-batterijen in en ze zijn uitgevoerd in doorschijnend plastic met een groen stoffen randje en velcro sluiting!
    worden vervaardigd door het merk GP,die ook de oplaadbare batterijen maken!
    de prijs ervan weet ik niet meer, dacht rond de50 cent of zoiets,is al bijna 2 maanden geleden!
    de oudste zijn ondertussen toch al ong 5 jaar en ze doen nog dienst!
    Last edited by meuwi; 9 januari 2011, 18:53.
    grts; M

    Comment


    • #3
      Re: AA-batterijen bewaren

      Je kan deze eens proberen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3558 (geen verzendkosten, maar je moet wel wat geduld hebben).

      Ik heb er ooit bij Vapex Tech gekocht, maar die blijven niet goed dicht: http://www.vapextech.nl/accesoires.htm .

      Bij Dealextreme heb ik ook nog AAA-accu's gekocht die geleverd zijn in zo'n doosje, dat doosje is degelijker dan die van Vapex Tech, en de accu's zijn eigenlijk ook niet slecht voor hun prijs: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.488 (op de foto's staat een verpakking met AA-accu's, bij de levering die ik gekregen heb zit er wel degelijk een doosje bij).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: AA-batterijen bewaren

        In de meeste tankstations verkopen ze Sportlife kauwgom ook in grijze plastieken potjes met deksel. Daarin passen (in de hoogte) 6 AA-batterijen (met nog net genoeg plaats voor een tweetal tussenschotjes van karton of zo).
        De opgeladen batterijen bewaar ik daarin met de pluspool ("pinnetje") naar boven - de lege omgekeerd. Werkt prima !
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: AA-batterijen bewaren

          Die grijze kauwgomdoosjes heb ik hier ook in gebruik. Goed om ze thuis te bewaren, maar teveel volume in de fototas.

          Comment


          • #6
            Re: AA-batterijen bewaren

            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
            Die grijze kauwgomdoosjes heb ik hier ook in gebruik. Goed om ze thuis te bewaren, maar teveel volume in de fototas.
            Lut ,
            Kijk eens bij fotoshop aalten , daar staan ook goede doosjes.
            Ik heb ze voor 4 stuks en voor 8 stuks.
            Groeten , VDSDigit@l

            Comment


            • #7
              Re: AA-batterijen bewaren

              Hey,

              ik steek de mijne altijd in zo een klein plasticzakje met een zipsluiting.
              Gaan er net vier in, en deze zijn soepel om weg te steken, en beslagen geen extra plaats.

              En die zakjes kosten bijna niks.
              Je koopt ze met honderd gelijk.
              Kom je toe tot aan je pensioen.

              Staf

              Comment


              • #8
                Re: AA-batterijen bewaren

                handige doosjes die weinig plaats innemen (zelfs in een fototas)!


                IMGP3996 by SeventiesPhotography, on Flickr


                owja, te koop bij Nkon.nl (directe link: http://www.nkon.nl/doosje-voor-4-aa-batterijen.html), zeer goede service en snel geleverd!
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #9
                  Re: AA-batterijen bewaren

                  Bij Eleshop hebben ze zo'n doosjes
                  Ook bij DigitalWareHouse (online of via winkel te Ekeren)
                  Last edited by James71; 9 januari 2011, 21:03.

                  Comment


                  • #10
                    Re: AA-batterijen bewaren

                    Ik wist niet van het bestaan hiervan, en het nut ?
                    Kan iemand mij iets wijzer maken ?
                    Graag meer info aub over " doosjes voor dummies " .

                    Comment


                    • #11
                      Re: AA-batterijen bewaren

                      Het probleem is dat bij de meeste webshops de verzendkosten zo'n 5x duurder zijn dan de prijs van een "batterijdoosje".

                      Je betaalt dus 0,75 euro voor een doosje, maar met de verzendkosten erbij komt het op 4,75 (nkon.nl) of 5,75 (eleshop).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: AA-batterijen bewaren

                        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                        Ik wist niet van het bestaan hiervan, en het nut ?
                        Kan iemand mij iets wijzer maken ?
                        Graag meer info aub over " doosjes voor dummies " .
                        De meesten hebben wel een paar reserve accu's bij om zeker niet zonder stroom te vallen. In zo'n doosje zitten ze netjes opgeborgen, ze zitten dus niet allemaal ergens los in de fototas.
                        Het is op die manier ook gemakkelijker om de lege en volle accu's uit elkaar te houden. Steek de lege accu's omgekeerd in het doosje, zodat je meteen kan zien welke accu's gebruikt zijn.

                        Je houdt de accu's bij per setje (4 stuks) zodat oude en nieuwe accu's van hetzelfde merk en type niet door elkaar komen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: AA-batterijen bewaren

                          Ik gebruik de bewaardoosjes van VAPEXtech:
                          vapex.nl is beschikbaar voor de verkoop, vraag vandaag een vrijblijvende prijsopgave aan.Vul het onderstaande formulier in en ontvang een gratis prijsopgave.

                          Ik heb daar ooit oplaadbare batterijen besteld en daarbij ook nog enkele extra batterijdoosjes voor AA batterijen.
                          Bij Vapex zijn de prijzen inclusief verzendingskosten, ook voor België. (cfr. http://www.vapex.nl/bezorgkosten-pm-20.html )

                          Jan
                          Jan Akkermans
                          (BD1097BE)
                          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: AA-batterijen bewaren

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            De meesten hebben wel een paar reserve accu's bij om zeker niet zonder stroom te vallen. In zo'n doosje zitten ze netjes opgeborgen, ze zitten dus niet allemaal ergens los in de fototas.
                            Het is op die manier ook gemakkelijker om de lege en volle accu's uit elkaar te houden. Steek de lege accu's omgekeerd in het doosje, zodat je meteen kan zien welke accu's gebruikt zijn.

                            Je houdt de accu's bij per setje (4 stuks) zodat oude en nieuwe accu's van hetzelfde merk en type niet door elkaar komen.
                            Dank voor de info.
                            Het is dus niet zo dat ze in een doosje langer bewaren, op volle kracht blijven dus ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: AA-batterijen bewaren

                              Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                              langer bewaren, op volle kracht blijven dus ?
                              Dat is een kwestie van de juiste lader in combinatie met goede batterijen
                              De mh-c9000 is een aanrader op dat vlak

                              Comment

                              Working...
                              X