Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid van spiegel en sluiter verminderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geluid van spiegel en sluiter verminderen

    Heeft iemand ervaring met het reduceren van het geluid van de opklappende spiegel van de Canon 40D. Vooraf opklappen van de spiegel is voor mij geen optie omdat ik de camera uren stand- by wil hebben voor het fotograferen van vogels. Voor het bedienen van de camera gebruik ik een radio zender en ontvanger. Als lens de 70-200/ 2,8.

    Vooral de kleine vogels welke ik wil fotograferen hebben een uitstekend gehoor!


    Groet,

    Huub 3

  • #2
    Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

    een doos met geluidsisolatie.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

      Sommige camera's hebben een silent modus...anders inderdaad iets om de camera heenbouwen of overstappen op Sony
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

        Aan het geluid van de sluiter ga je niks kunnen doen. Deze moet zijn snelheid blijven houden.

        Het geluid van de spiegelklap kan op sommige toestellen gereduceerd worden maar dit gaat samen met een kleine vertraging van het fotograferen.

        In mijn ogen zijn er maar twee werkbare oplossingen.

        Een langere tele gebruiken zodat de afstand tot de vogel groter wordt.

        Een 200 mm lens is eigenlijk te kort voor vogelfotografie en zeker voor de klein vogeltjes.

        Of met MLU werken. (spiegelopklap )

        Er zijn een paar mogelijkheden om met MLU te werken, afhankelijk van de instellingen op je camera.

        1. Bij éénmaal drukken in de one shot stand (op cameraknop of afstandsbediening ) klapt de spiegel op,....bij nogmaals drukken wordt de foto genomen.
        2. Of je gebruikt de timerfunctie ( 2 of 10 sec )van de camera.
        • Bij éénmaal drukken wordt de spiegel opgeklapt en naargelang de stand, 2 of 10 sec, wordt er na 2 of 10 sec een foto genomen.


        Maar als je met een 200mm werkt zul je veel moeten anticiperen, proberen om de vogel voor te zijn.

        Je spiegel mag een tijdje opgeklapt zijn zonder erg, alleen de batterijen zullen snel leeg zijn.

        Bij mijn sigma 300-800mm gebruik ik regelmatig MLU om de spiegelklap te vermijden en dat werkt goed, ....maar een beetje vooruitzien hé.
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #5
          Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

          En een A55 kopen bedoel je, Jeroen ? Daar hoor je inderdaad alleen de sluiter. Pas op, aan 10 fps is die ook niet echt 'stil' hoor ...

          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
          Last edited by JorisVdB; 10 januari 2011, 12:30.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

            Die inderdaad


            Maar toch al een stuk stiller dan een spiegel die opklapt
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen



              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

                Je kan het misschien eens proberen met een sweater over je toestel te gooien. Het dempt in ieder geval het geluid. Of het voldoende is, weet ik niet. Ik pas deze "techniek" regelmatig toe als ik in het theater fotografeer. Soms is het afdoende, soms niet.

                www.decultuurconsument.be
                https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                Comment


                • #9
                  Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

                  Toen een aantal jaar geleden de film "In Bruges" werd gedraaid, heb ik in één scene gefigureerd, en de fotograaf op de set gebruikte zo'n blimp. Leuk om zien
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

                    Een onnozel idee: het lawaai van de camera overstemmen met een opname van vogelgeluiden (geen jachtvogels natuurlijk).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Huub 3 Bekijk bericht
                      Vooraf opklappen van de spiegel is voor mij geen optie omdat ik de camera uren stand- by wil hebben voor het fotograferen van vogels. Voor het bedienen van de camera gebruik ik een radio zender en ontvanger.
                      En waarom zou MLU dan geen optie zijn? Het is wel de beste.


                      DPaul
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                        En waarom zou MLU dan geen optie zijn? Het is wel de beste.


                        DPaul
                        Als het geluid van de camera stoort en dat is van belang, heb je de verkeerde camera.
                        Mijn simpele edoch 16Mb Canon G10 maakt géén enkel geluid.

                        YMMV

                        Nerdi

                        DSLR is dead (and it smells funny) long live EVIL
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

                          Dit is de oplossing!!!

                          http://www.picturedujour.com/2008/05...your-camera/67

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

                            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                            ...of overstappen op Sony
                            Oei, wat zeg jij hier nu ???
                            Da's nog erger dan vloeken in de kerk
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

                              Een compact met superzoom kopen is ook een oplossing...
                              Marc

                              Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                              Comment

                              Working...
                              X