Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 <-> D3s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 <-> D3s

    Nu ik de overstap naar FF overweeg : Wat zijn, buiten de prijs dan, argumenten om een D3s aan te schaffen tov een D700 ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: D700 &lt;-&gt; D3s

    Hogere Iso
    en hogere framerate
    ik vind de d3 persoonlijk enkel maar zijn geld waard als je pro-sport fotograaf bent.
    D700 28 - 80mm f./3.5 - 5.6 50mm f./1.8 D80 18 - 135mm f./3.5 - 5.6 SB-900 + Zenitar 16mm f/2.8 + F65
    http://1year104photos.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      Re: D700 &lt;-&gt; D3s

      De filmmodus die ver gevorderd is, de ISO-mogelijkheden die toch weer werden verlegd tov D3/D700, ...
      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

      Comment


      • #4
        Re: D700 &lt;-&gt; D3s

        vraag het es aan: demeyereg!!

        die weet het uit eigen ervaring!! is van d3 naar d700 naar d3s geweest als ik me nie vergis!!
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: D700 &lt;-&gt; D3s

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          vraag het es aan: demeyereg!!

          die weet het uit eigen ervaring!! is van d3 naar d700 naar d3s geweest als ik me nie vergis!!
          Heb ik al gedaan maar ik wou het hier nog eens voorleggen.
          Volgens Geert : D3s : 100% zoeker , zeer snel, topper op gebied van ruis op hoge iso, snellere AF, filmfunctie.

          En hoe zit het met de handelbaarheid van de D3. Hoe ligt die in de hand. Ik vermoed dat de D700 op dit gebied hetzelfde aanvoelt als de D300.
          Last edited by Laurens; 5 juni 2022, 09:28.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: D700 &lt;-&gt; D3s

            dubbelpost, sorry

            Comment


            • #7
              Re: D700 &lt;-&gt; D3s

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Heb ik al gedaan maar ik wou het hier nog eens voorleggen.
              Volgens Geert : D3s : 100% zoeker , zeer snel, topper op gebied van ruis op hoge iso, snellere AF, filmfunctie.

              En hoe zit het met de handelbaarheid van de D3. Hoe ligt die in de hand. Ik vermoed dat de D700 op dit gebied hetzelfde aanvoelt als de D300.
              Klopt gedeeltelijk want de D3s heeft nog een mogelijkheid om automatische beeldsensor-reiniging. D3(s) ligt heel goed in de hand en de zoeker is fenomenaal te noemen

              Klopt ook, D700 voelt idd aan als D300(s)

              Wat je ervoor (meer) wil betalen, moet ieder voor zich uitmaken...
              Last edited by Laurens; 4 juni 2022, 22:00.

              Comment


              • #8
                Re: D700 &lt;-&gt; D3s

                D700 is wel iets zwaarder van gewicht dan een D300s.
                I try to do always my best.
                http://fotografieluc.jimdo.com/

                Comment


                • #9
                  Re: D700 &lt;-&gt; D3s

                  Oorspronkelijk geplaatst door luegen Bekijk bericht
                  D700 is wel iets zwaarder van gewicht dan een D300s.
                  Body is ook minimaal groter, maar toch "voelt" het hetzelfde
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700 &lt;-&gt; D3s

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                    Klopt gedeeltelijk want de D3s heeft nog een mogelijkheid om automatische beeldsensor-reiniging.
                    Heeft de D700 ook. De D3 echter niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700 &lt;-&gt; D3s

                      Ik heb het idee dat de Low Pass filtervan de D3s net iets minder sterk is.
                      Ook vind ik de dubbele CF slot een veilig idee.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700 &lt;-&gt; D3s

                        De D700 is lichter an de D3. Voor sommigen is dat een belangrijk criterium bij aanschaf camera.
                        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: D700 &lt;-&gt; D3s

                          De D700 is lichter an de D3. Voor sommigen is dat een belangrijk criterium bij aanschaf camera.
                          Yep, echtgenote werkt met de D700 en ik met de D3. In fotokwaliteit alvast geen "merkbare" verschillen.

                          Autonomie van de D3 is groter dankzij de EN-EL4 batterij, deze kan je trouwens ook gebruiken mits de powerkit van de MB-10 in de D700, maar dan is het verschil in gewicht weer verwaarloosbaar
                          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                          BD1614BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: D700 &lt;-&gt; D3s

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            vraag het es aan: demeyereg!!

                            die weet het uit eigen ervaring!! is van d3 naar d700 naar d3s geweest als ik me nie vergis!!
                            Inderdaad, ik had een D3, heb ik verkocht omwille van het gewicht, en mij een D700 gekocht, die was heel wat lichter, maar ook op sommige vlakken trager, maar voor gewone fotografie, zoals reisfoto's, natuur portret en noem maar op is de D700 een prima toestel, voor heel snel bewegende dingen is de D700 op sommige vlakken wat traag (teminste als je een sneller toestel gewoon geweest bent) ik ben met mijn D700eens naar een roofvogelshow, en ondervond daar dat meevolgende AF er tekort schoot, het is ook niet het simpelste onderwerp, toen heb ik besloten om toch maar terug voor de dan nieuwe D3s te gaan, deze is nog een stapje hoger dan de D3, echt een formidabel toestel, ik ben ook steeds een heldere 100% zoeker gewoon geweest, en dat reeds van bij mijn analoge F3-F4 en F5, dan enkele digitale toestellen, waar ik vanwege crop of geen 100% zoeker toch altijd wat heb gemist, bij mijn D3 kwam dat gevoel van mijn analoge tijd bij mij terug.
                            Nu zit ik terug met een gewichtige camera, scheelt ergens een 400 gram met een D700 denk ik, dus met een objectief van 2 Kg er op scheelt dat niet de wereld maar het is een keuze die je moet maken.

                            Samengevat, voordelen: D3s tegenover D700, over de ganse lijn sneller, nog iets beter in de hoge iso, betere zoeker, filmfunctie, dubbel geheugenkaartslot, zeer goede en krachtige batterij, ingebouwde grip, verbetering bediening live view, gebruiksgemakkelijker = meer knoppen per functie, deftige batterijinbreng tegenover het klepje bij de D700, mogelijkheid tot stille spiegelterugklap, wat het toestel toch wat stiller maakt.
                            Nadelen: gewicht, omvang, prijs.

                            Comment

                            Working...
                            X