Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

    ik volg al een tijde de form toch zie ik interessante verhalen over toestellen
    een vraagje tussen door Ik heb zelf en 50D mijn vraag is:
    Is er heel veel verschil tussen 50D en 60D:
    in gemaakte foto kwaliteit ?
    in ruis in hoge iso ?
    in licht meting ?
    aansturing van lenzen /flitsers ?

    uiteindelijk kijkt men toch naar de foto's en niet hoe mooi de apparaat is denk ik toch.
    als laatste is het woord om toch over te stappen van 50 D Naar 60D
    Unal Uzun
    http://www.hollandgroen.nl
    N a t u u r l i e f h e b b e r

  • #2
    Re: Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

    Oorspronkelijk geplaatst door unal Bekijk bericht
    ik volg al een tijde de form toch zie ik interessante verhalen over toestellen
    een vraagje tussen door Ik heb zelf en 50D mijn vraag is:
    Is er heel veel verschil tussen 50D en 60D:
    in gemaakte foto kwaliteit ?
    in ruis in hoge iso ?
    in licht meting ?
    aansturing van lenzen /flitsers ?

    uiteindelijk kijkt men toch naar de foto's en niet hoe mooi de apparaat is denk ik toch.
    als laatste is het woord om toch over te stappen van 50 D Naar 60D
    Ik heb deze vraag al in een ander topic beantwoord. Dus neen. Neen dus. Er is geen
    groot verschil. Tussen al die toestellen is er sowieso geen groot verschil. De verschillen
    moet je in andere zaken zoeken. Iets sneller, iets accurater, dergelijke dingen. Zelfs
    met de befaamde 7D is het verschil in IQ minimaal. Misschien als we een generatie of
    3, 4 overslaan. En dan nog.
    Misschien dat er enig verschil is indien je alleen maar grote afdrukken maakt of alles op
    100% (pixelpeepen) bekijkt. Anders kun je beter uitkijken naar een fijn lensje of iets
    dergelijks.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

      De 50 zou ik ook niet wegdoen omdat de verschillen te klein zijn , of er moet een functie zijn die je zeker wilt .Ik heb de overstap van de 350D naar de 7D gedaan en dit is een groot verschil maar hier zitten wat generaties tussen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

        Tenzij je een tragere camera wilt,
        maar met hd-video, heeft het bitter weinig nut om over te stappen op de 60D
        Misschien nog een jaar of 2 wachten tot de 70D, dan zou het toch wel al iets meer verschil moeten geven
        D700 28 - 80mm f./3.5 - 5.6 50mm f./1.8 D80 18 - 135mm f./3.5 - 5.6 SB-900 + Zenitar 16mm f/2.8 + F65
        http://1year104photos.wordpress.com/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

          Persoonlijk denk ik niet dat de 60D een stap vooruit is op je 50D, eerder een stap terug !
          Trouwens je kaartjes kun je ook al niet gebruiken, de 60D gebruikt SD kaarten en dat zegt al genoeg waar Canon dit toestel wil profileren.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

            Ik denk dat voor 50D bezitters de opstap naar de 7D logischer is. Tenminste voor zij de "pro-features" nodig hebben: magnesium body, AF-microadjust, bediening body, formaat body,...

            Als je de voordelen van de 50D tov de 550D waardeert, maar de extra's van de 50D niet volledig benut, denk ik dat de 60D weldegelijk in het voordeel is. Je kan er ook mee filmen.

            Kwa beeldkwaliteit tussen 50D-60D vind je hier wel een mooie vergelijking: http://www.cameralabs.com/reviews/Ca..._results.shtml dit zijn natuurlijk welk extreme uitvergrotingen...

            De 60D is door Canon anders gepositioneerd. Ik vind persoonlijk dat er nu een zeer duidelijke lijn zit in de modellen. Wat wel blijft is dat de 50D niet meer de logische voorvader is van de 60D, misschien is het wel eerder de voorvader van de 7D... vandaar alle "negatieve" commentaren over de 60D over het verlies van functies. Het is gewoon een andere model dat niet meer 100% in de lijn van de XXD ligt. Los daarvan is het een heel mooi toestel voor de semi-gevorderde amateur

            Tot slot, heeft Doudeke 100% gelijk dat je best 3-4 generaties (binnen eenzelfde productlijn) overslaat om voldoende voordeel te halen uit een upgrade.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

              is de 60d trager dan de 50d want ik kan ze beide nieuw kope 50 en 60d maar ik twijfel nog ik kom van een 450d

              Comment


              • #8
                Re: Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Ik heb deze vraag al in een ander topic beantwoord. Dus neen. Neen dus. Er is geen
                groot verschil. Tussen al die toestellen is er sowieso geen groot verschil. De verschillen
                moet je in andere zaken zoeken. Iets sneller, iets accurater, dergelijke dingen. Zelfs
                met de befaamde 7D is het verschil in IQ minimaal. Misschien als we een generatie of
                3, 4 overslaan. En dan nog.
                Misschien dat er enig verschil is indien je alleen maar grote afdrukken maakt of alles op
                100% (pixelpeepen) bekijkt. Anders kun je beter uitkijken naar een fijn lensje of iets
                dergelijks.
                fijn lensje...zoals dat van jouw
                Ik maak foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

                  Oorspronkelijk geplaatst door michphoto Bekijk bericht
                  fijn lensje...zoals dat van jouw
                  Ja. Dank u. De 17-55 2.8 is een prachtige lens. Als ik die op mijn 350D schroefde, en op
                  mijn 50D de gewone 18-50 Is kitlens, dan was de 350D beter.
                  Het is trouwens vreemd dat ik vroeger met een Nikon compact met 2 miljoen pixels ook
                  al aardige foto's maakte. Daarna heb ik nog een aantal toestellen gehad. De kwaliteit
                  was meestal telkens iets beter.
                  Dat dacht ik toch. Soms was dat zo. Soms ook niet.
                  Want misschien was ik als fotograaf ook iets beter. Bovendien ging ik er altijd meer en
                  meer tijd in steken, moeite voor doen.
                  Zowel in het foto's trekken, als in de nabewerking, als in het vaak zoeken en wachten op
                  de goede omstandigheden. Want op een dag met mooi licht en een fraai wolkendek, kun
                  je met een compact mooiere foto's trekken dan op een flauwe dag met eender wat voor
                  een fantastisch toestel.
                  Natuurlijk worden die toestellen wel beter, kun je op hogere iso's nog behoorlijke shots
                  maken, zijn ze sneller... maar minstens evenveel zit tussen de oren. En daardoor kun
                  je ook gerust een paar generaties overslaan zonder echt veel te missen. Koop gewoon
                  een goed toestel, een goede lens en trek je de eerste 10 jaar niet al te veel meer aan
                  van de markt. Het zal voor de meeste mensen meer bevrediging geven dan dat gejaag
                  op het laatste nieuwe spul.
                  Maar ook dat is slechts een mening...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 60D kopen of Doorgaan met canon 50D

                    ik ben net overgestapt van de 300D naar de 60D. resultaten zullen nog even moeten wachten
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment

                    Working...
                    X