Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bride's Veil (II)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bride's Veil (II)

    Er kwamen nogal veel reacties in de vorige post, over de krappe cadrage.

    Dit is een compleet andere benadering van dezelfde waterval, met meer overzicht en diepte- en hoogtewerking.
    Dit is een HDR, gemaakt uit 2 verschillende belichtingen, en geblend in PS, om zowel detail in het water als in de schaduwpartijen van de rotsen te hebben.

    De foto uit de vorige post was een detail van het bovenste gedeelte, dat er hier zelfs niet helemaal op staat.

    Qua landschapsfoto, veronderstel ik dat deze versie bij meer mensen in de smaak zal vallen. Enjoy !

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Bride's Veil (II)

    Niet slecht, maar nogal vlak.
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

    Comment


    • #3
      Re: Bride's Veil (II)

      ik vind hem mooi ,veel meer mijn smaak dan je vorige

      Comment


      • #4
        Re: Bride's Veil (II)

        Ik vind ze eigenlijk allebei mooi!
        Mooie kleuren.....het is net of mijn voeten hier nu nat worden
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

        Comment


        • #5
          Re: Bride's Veil (II)

          Je bent er goed in geslaagd om alle verlies van detail in het water uit te sluiten. De foto oogt erg natuurlijk. De sluitertijd om het water vast te leggen is hier ook goed gekozen.
          Diffuus licht zoals je hier hebt is echt wel het ideaal voor waterpartijen.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: Bride's Veil (II)

            Dankzij je link in de eerste Bride's Veil kom ik hier toch terecht, ik had hem bijna over het hoofd gezien
            Ik vind dit toch met ruime voorsprong de betere van de twee hoor. Het oogt heel natuurlijk en de schaal van de waterval wordt ook veel beter weergegeven vind ik.
            Heel knap werk
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

            Comment


            • #7
              Re: Bride's Veil (II)

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              ik vind hem mooi ,veel meer mijn smaak dan je vorige
              Bij mij ook.
              Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

              Comment


              • #8
                Re: Bride's Veil (II)

                dit is wel een heel mooi totaalbeeld van die waterval...je ziet hier pas hoe groot ze is, welke trapjes ze afgaat...knap gewoon! met prachtige details
                groetjes
                hilde

                Comment


                • #9
                  Re: Bride's Veil (II)

                  Danny,
                  deze is inderdaad stukken beter dan de vorige! De oriëntering van de foto is hier helemaal op zijn plaats en ook het stukje gras/mos beneden geeft iets extra's aan de foto. Voor mij zou de waterval bovenaan nog iets meer mogen getoond worden en eventueel de oorsprong ervan in beeld brengen. Mooie plaat !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bride's Veil (II)

                    Bedankt iedereen voor de reacties !

                    Bert,
                    Merci !
                    heb de reeks uitgebreid met een 3e, waarbij je de waterval volledig ziet
                    Oorspronkelijk geplaatst door The B. Bekijk bericht
                    Danny,
                    deze is inderdaad stukken beter dan de vorige! De oriëntering van de foto is hier helemaal op zijn plaats en ook het stukje gras/mos beneden geeft iets extra's aan de foto. Voor mij zou de waterval bovenaan nog iets meer mogen getoond worden en eventueel de oorsprong ervan in beeld brengen. Mooie plaat !
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment

                    Working...
                    X