Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix P7000 als tweede camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Coolpix P7000 als tweede camera

    Ik heb een Nikon D90 waar ik zeer tevreden mee ben. We willen in het najaar de wandeling Alte via 2 in de Gran Paradiso Italië doen met de tent wat wil zeggen zware rugzakken dragen. Nu heb ik enkele revieuws gelezen over de coolpix P7000 en die zien er wel goed uit. Heeft iemand hier ervaring mee? Buiten het feit dat er geen aansluiting voor mijn GPS op zit is het een redelijke vervanger voor mijn D90 of is dit toestel af te raden?
    Alvast bedankt voor jullie mening.

  • #2
    Re: Nikon Coolpix P7000 als tweede camera

    P7000 is op papier een zeer goede camera, maar wordt blijkbaar in de steek gelaten door een trage processor en buggy firmware.

    Ik ben zelf een Nikon man en had deze op een shortlist staan samen met de Canon G12, de Panasonic LX5 en de Samsung EX-1...

    Na de P7000 uitgebreid getest te hebben en tweemaal een lenserror te krijgen heb ik besloten niet voor dit toestel te gaan.
    Heb nu de LX5 en deze bevalt me perfect.

    Lees anders ook eens wat op de forums van www.dpreview.com (Nikon sectie), daar is er al veel over geschreven.

    Reviews zijn er ook:
    All three of these cameras share a similar design philosophy, being relatively small and compact while offering a high level of manual control. All are built to a high-quality, and all three boast high-end lenses with relatively fast aperture, stabilized lenses. Although all three also offer 10MP CCD sensors, the LX5's sensor is multi-aspect, which means that its 3:2, 16:9 and square format shooting modes do not take a serious bite into the effective resolution, making them arguably more useful than they might otherwise be. This is especially true of the 16:9 mode, which at 9.5Mp offers roughly 25% greater pixel coverage than either the S95 or P7000 in the same aspect ratio. They also all offer the same (diagonal) angle of view at any given lens position (see exmple below).

    binnenkort: http://www.dcresource.com/
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Coolpix P7000 als tweede camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
      P7000 is op papier een zeer goede camera, maar wordt blijkbaar in de steek gelaten door een trage processor en buggy firmware.
      de buggy software is intussen opgelost door een update, en de snelheid is wat verhoogd.
      't is een nikon duplicaat van de canon G12 met dit als verschil:

      de Canon schrijft dubbel zo snel de raw foto's weg en is intuitiever
      de Nikon heeft een langere optische zoom en betere video functie

      als je reeds een nikon flash hebt, dan is dat natuurlijk een argument...

      ik heb de P7000 en ben er best content van...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Coolpix P7000 als tweede camera

        Dank je wel voor jullie reactie. Voor mij is een 200mm zoom wel belangrijk daar ik op onze wandelingen ook graag de dieren fotografeer en ik heb ook de SB900 die ik op dit toestel kan gebruiken. Ik ga eens op zoek naar een winkel waar ik het toestel eens rustig kan uitproberen.
        Vriendelijke groeten,
        Monique

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Coolpix P7000 als tweede camera

          Mediamarkt heeft deze meestal op stock staan, daar heb ik rustig eens getest. Of saturn, of natuurlijk bij Fotokonijnenberg in Turnhout...
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

          Comment

          Working...
          X